Автор: ZENTEX
Дата: 15-01-18 15:01
Значи,в един такъв бизнес важен е оборота,продажбите на изделия,колкото повече продажби,толкова по голям финансов оборот,толкова по голяма печалба.Всички са доволни,някои повече.За да имаш голям оборот ти трябват клиенти,колкото повече,толкова по добре.Клиента идва ,купува си нещо и оставя едни пари.После събираш парите на клиентите и стях купуваш нова стока,ако имаш добра печалба,купуваш повече стока.Събираш още клиенти и купуваш още повече стока.Издаваш гаранция за продадените изделия,и така се обвързваш с договор с купувача за една или две години.През това време ти въртиш неговите пари,един вид все едно че си банка.Ако нещо стане през това време и клиента е недоволен,в краен случай му връщаш парите и пито платено,няма никакво разочарование от двете страни.Вероятността същия този клиент ,ако е останал доволен,да ти стане пак клиент е много голяма.Обаче ако го обидиш,едва ли ще повтори и ти оставаш без едни пари.Това се казва безотговорност или казано по нашенски некадърно управление.Преди доста време работих с една известна за времето си фирма за внос на техника,хората работиха 3-4 години,изкараха много пари ,усетиха се навреме че в този бизнес вече няма да има голям келепир,и предприеха друг бизнес с огромната печалба от електронните играчки.През това време аз им поддържах гаранциите,и за целия период върнах само един единствен клиент с един 14 инча телевизор,взривен от край да край поради токов удар.Клиента рева,рева един месец,накрая ни писна,седнахме да се разберем кото пичове,казахме му да не се шашка,да си признае вината и ние ще направим нещо за него.Човека каза да ,така е ,но на мен много ми е тъжно.ОК,казваме му,хвърляме гръмналия безценен телевизор,даваме ти по хубав по цена на едро и ти плщаш половината,ОК???Човека веднага се съгласи и си трагна с новото ТеВе усмихнат.Това на фона на над 10 000 ремонта за периода,един случай.Случвало ми се е клиент носи скъпа камера,гаранционна.На третия ден започва да досажда.Казвам му, машината е гръмната през 1393 порта,400 евро ти е само платката,гаранция аут,виж си компютъра кой бездарник ти е сложил евтино китайско захранване,пускащо фаза,преди да взривиш още някое устройство.Човека нещастен,пита какво правим,ремонта скъп,машината му трябва.Казвам му да чака докъто измисля нещо.Поръчвам му нов модул,правя салта да го нахендря на друга същата машина с друг незначителен дефект,връщам му машината с призната гаранция,той щастлив.След това наля още 10 000 евро в техника от същата марка,аз си останах с 35 евро полагащи ми се за ремонта и едната слава,дилъра прибра 100 пъти по толкова.Обаче ако бях уведомил дилъра за проблема,и бях го насъскал срещу клиента,щеше да прибире един.....Веднъж колега в чужбина ми разправя.Идва казва клиент,носи филмов апарат за подводно снимане,от него тече вода.Казвам му,за какво го носиш,той си е за кофата.Ами сменях филма и той се напълни.Е как така се напълни???Ами докъто бях под водата свърши филма,и аз го отворих да сложа нов,нали апарата е за под вода,така пише на кутията!!!!Колегата каза,брат мислих точно 2 секунди и му казвам,ОК,мини утре да ти дам нов,ама друг път да знаеш че филма се сменя на плажа,не под водата.Как да му обясни,след като в упътването е пропуснато да покажат как точно и къде се сменя филма.Убеди го клиента че вината е негова ако можеш Ето тука е тънкия момент,да си справедлив арбитър,да вземеш правилното решение и всички да са доволни.Дабра политика трябва,не само чалъми.
|
|