Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 35 1.4
Автор: S.Nikolov   
Дата:   26-12-17 15:29

На канонЯ искам да му взема ново стъкло. Въпроса ми е какво да бъде
Спрял съм се на Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art за Canon
Или да не рискувам и директно да взема канонският вариант 1ва версия... Орентировъчно до 1500лв гледам да е стъклото , 2ра ръка... т.е. не мога да се хвърля на канонската втора версия
Също така ако ще взема конкретния обектив - ЗАЩО него , а не конкурента..

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Pavlov   
Дата:   26-12-17 16:04

Сигмата!
ЗАЩО? Ами много е яка [smile] .

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: S.Nikolov   
Дата:   26-12-17 16:22

Фокус-мокус... чувам че тея работи имат проблеми.
Сългасен съм че арта е як...
Искам като отида на събитие да не се притеснявам, че фокуса ще ми е метър пред или зад хората.. искам където си цъкна там да е.
На кропката съм с 18-35ца и там съм калибрирал няколко пъти и пак не ми харесва. Пробвал съм на фф сигма от старите версии и там фокуса ми беше ... ако обекта е на метър от мен, то фокуса беше толкова зад него... голямо главоболие беше поне за мен.
С канонската 24-70 2ра версия - там всичко заспива. Затова пуснах и темата. Сериозно се колебая какъв обектив да взема... че не ми се иска да взема нещо - да ме изложи някъде и после да го препродавам защото не ми върши работата за която съм го взел.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Simbon4o   
Дата:   26-12-17 16:28

Арта се калибрира и става приличен. Можеби с канон втора версия ще е по-добре по всички показатели, но цената му е като за две сигми... дори за 3 втора ръка :D. 18-35 е по-сложен за калибрация понеже е зуум. Иначе арта оптически е супер, много по-добре от първа генерация канон 35 1.4, определено е за предпочитане. Аз го ползвам на сони и съм супер доволен и като фокус.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: S.Nikolov   
Дата:   26-12-17 17:23

точно не ми се дават 2-3 бона за обектив, който днес е цял - утре котака ми да го бутне и ще се чудя какво да го правя (котака ! :Д )
Сигмата ако реша да я взема ще ми трябва ли док станция и сложна ли е калибровката от човек, който не е калибрирал такова нещо? (Пробвал съм, но или нещо не бях направил както трябва,защото не ми се получаваха или обектива беше 'хубав') отделно на тъмно бързо ли фокусира.. ? С 5дмк3 ще снимам, но вероятно някой път мога да го закачам и на 70д. Идеята е да ползвам основно тялото с обектива без светкавица и аф лъчове.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: kvakioh   
Дата:   26-12-17 17:46

Сигмата 35/1.4

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Pavlov   
Дата:   26-12-17 17:47

Автор: S.Nikolov
Дата: 26-12-17 17:23
точно не ми се дават 2-3 бона за обектив, който днес е цял - утре котака ми да го бутне

Тогава помисли и за Canon EF 35/2 USM IS. По-тъмен е, но е по-евтин, и стабилизацията ще ти компенсира по отношение на скоростта.
Сигмата, дори и точно калибрирана да е, ще ти дава повече брак във фокуса - поради много плиткия DOF. Това ако смяташ да я ползваш на най-отворена бленда, на фулфрейм.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Simbon4o   
Дата:   26-12-17 18:03

На тъмно фокуса зависи от тялото не обектива. Обектива може да помогне с даването на повече светлина - по-лесно хваща фокус. В този ред на мисли 1.4 ще трябва да фокусира по-добре на тъмно от 2.0...

Стабилизацията не компенсира нищо :) освен, ако не снимаш неподвижни обекти. Тя компенсира трепкане от камерата причинено от снимащия, но ако снимаш хора изобщо не помага. Ако беше по-дълъг обектив 85мм и нагоре, може да е полезна за фокуса понеже ще държи обектите по-стабилни за фокусната система, но за 35ца няма да се усети.

Сигмите дават брак защото производителите на ДСЛРи държат да си купуваш техните обективи, а не на други марки. На безогледалката 35 арт няма никакви проблеми с консистентноста на фокуса. Но там работи постоянно на лайфвю, което между другото важи и за ДСЛРите. Като я ползваш на лайфвю не прави проблеми. При фокус през визьор обаче... канон и никон сякаш нарочно са направили фокуса да изтърва необяснимо и непоправимо от време на време.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: S.Nikolov   
Дата:   27-12-17 04:13

За подвижни обекти ще я ползвам.
В момента примери да давам - детско парти, рожден ден, сватба...
Мисля това да бъде закачено като за начало на 5дмк3.. ако преценя че на мк3 ще сложа 24-70, то този ще го боцна на кропката 70д. И двете тела се справят добре на тъмно... но зависи от стъклото което е сложено.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: hotsnail   
Дата:   27-12-17 09:15

Обектива на Сигма е много готин като оптика.

Другото ако има как да се пробва. От някой познат или под наем. Лошото на наема е, че понякога са са доста ползвани и разбити нещата и не са много показателни

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: IDA   
Дата:   27-12-17 09:41

При закупуването правиш фокус тест на място. Прави се с диаграма за теста (Focus Test Chart). Сваляш я от мрежата, разпечатваш я и правиш няколко пробни кадъра на максимално отворена бленда. Ако фокусът е точен, това е твоят обектив. Ако не, търсиш друг. Важи за всички обективи! Всичко друго е ядове и главоболия.

Още един глас за 35/2 IS. Страхотен обектив и с него ще имаш много по-малко брак от по-светлосилните. Не си представям как ще гониш деца на бленда 1,4 на тъмно, надявайки се да имаш фокус.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Petri   
Дата:   27-12-17 12:09

Наистина Канон 35/2 ИС е много добър. Работил съм с него и бях много доволен.
Сигма 35/1.4 е супер. Не би трябвало да имаш проблеми с него. Аз лично съм фен на светлосилните обективи и избирам винаги тях :)
Както казва ИДА, може да се направят тестове на място и да се прецени дали Арт обектива работи коректно на твоето тяло. Въпреки че ИДА е прав за гоненето на деца на бленда 1.4, безспорно съм виждал репортажни (сватбени) кадри на тази отворена бленда, които са страшни и не могат да станат с обектив на бленда 2. Но пак е въпрос на вкус.
Успех :)

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: metodiev_martin   
Дата:   27-12-17 14:12

Ползвал съм и първата и втората версия на канонския 35 1.4, ползвал съм и този на 2, в момента обаче имам сигмата.
Първата версия на 35мм канон 1.4, за времето си е бил ок, но от 1998-ма до сега, за близо 20 години се съгласете, че вече е в графа "технически остарял". Ако цената му втора ръка беше 8-900-1000лв, може би щеше да е приемлив вариант, но за 1500++ е пълно безумие.
В сравнение със съвременните 35мм обективи, аберациите и остротата му са под всякаква критика - особено на матрица с повечко мегапиксели, това се забелязва доста. Фокусът му също не е кой знае колко точен. Единственото му преимущество е, че е що годе компактен.
По-съвременния 35 f2 не се отличава с кой знае какви характеристики и не си мислете, че като е Канон няма проблем с точността на фокуса. Давал съм за пример няколко пъти, случай, в който в магазина на две тела, три отделни бройки фокусираха с голямо отклонение (говорим за нови обективи) - четвъртата вече беше ок.
Аз лично не бих дал пари за този обектив, защото е компромисен вариант за не малко пари (особено нов). Тази стабилизация в никакъв случай не компенсира едната бленда разлика в светлосилата в сравнение с този на 1.4
Втората версия на 35мм канон е прекрасна. Разликата между първата и третата версия на 16-35 2.8 е същата като при първата и втората версия на 35мм 1.4 - острота, цветове, изчистен от аберации, безупречен автофокус. Много добър обектив!
Ако някога снимаш с първата и след това с втората версия, ще видиш за какво говоря.
Основен недостатък е, че е доста скъп. За мен това не е основен обектив и съм преценил, че инвестицията на този етап не си заслужава. С разликата между него и сигмата си купих дрон [smilie5]
Сигмата си остава най-добрия компромисен вариант в това фокусно разстояние за Канон. Не особено скъп, остър още на 1.4, аберациите са значително по-малко от първата версия на канона, бърз автофокус.
Стигаме до прословутите проблеми с точността на фокуса. Определено при АРТ сигмите, точността се подобри, защото много добре помня старите сигми какви ужасни бройки имаха, които дори и след сервизна калибрация пак на определено предметно разстояние даваха грешки.
С едното ми тяло, моята сигма няма никакво отклонение във фокуса, без значение от предметното разстояние. При другото има ясно изразен фронт фокус, който успешно корегирах с микроаджъстмента от тялото (мисля че стойността на колекция беше 12). Калибрацията с докинг станцията не се получи. Играх си няколко часа, но така и не постигнах желания резултата. Същите проблеми с калибрацията с докинг станция са имали и други колеги с 20 и 24мм АРТ сигми. Мисълта ми е, че не трябва да се подлъгвате, че за въпросния модел има докинг станция и че ще си коригирате обектива д нея, ако дава някакви сериозни отклонения. Колега си продаде 24мм АРТ сигма, защото не търпеше на никаква калибрация с 5д4, при 5д3 нямаше никакви проблеми.
Дали нов или втора ръка, винаги го тествайте на място за стойностите на отклонения, защото може да се вкарате в приключения. Имам 50мм АРТ 1.4, която с 5д3 има огромен фронт фокус при предметно разстояние от 3 до 7-8 метра, с 1Dx няма никакви проблеми. Така че, при сигмите, все още си е на късмет.
Видях, че някой беше споменал 18-35, снимал съм 10-тина пъти в комбинация със 70д и мога да кажа, че е много добър обектив, малко тежък на малкото тяло на 70д, но пък и за видео и за фото е чудесен. Точен, бърз, остър. Даже за идеята съм го ползвал и на фулфрейм на 35мм - пак става [smilie5]
Та в случая, 18-35 не е за подминаване, защото разликата от половин бленда между него и канонския нищо не е, предвид всички други преимущества.
Успех

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: iasen2   
Дата:   27-12-17 14:58

сега ще ходя при една колежка да калибрирам една сигма 85/1.4
ще пиша после как е. тя цялата серия е на едно ниво, едва ли ще има някакви разлики.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: hotsnail   
Дата:   27-12-17 18:27

iasen2 баш са си три различни неща дето нямат грам общо

Сигма 85/1.4 EX DG HSM е стар модел и в общи линии само в сервиз може да се гласи.

Сигма 35/1.4 е от първите артове и може да се настройва с докинг станцията.

Сигма 85/1.4 арт е от последните Арт-ове и доста по-добре направена и скъпа спрямо 35/1.4.

Та зависи коя 85-ца ще гледаш, но и двете нямат много общо с 35-цата.....

ПП по темата и аз харесвам Сигма 35/1.4. Имам я на А байонет, но работи и фокусира префектно на безогледалния апарат. Веднъж заби по много странен начин, но след няколко смени на преходници в сервиза на Сони изведнъж тръгна. Тръгването беше също така неочаквано, както и забиването преди това. Сега си работи от доста време без ядове. 35/1.4 бидейки ранен арт обектив е сравнително компактен и лек спрямо по-новите 24/1.4, 20/1.4, 85/1.4



Публикацията е редактирана (27-12-17 18:31)

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: S.Nikolov   
Дата:   27-12-17 19:22

Petri ,не се изразих правилно. ще е на място с осветление.. :Д
Няма да е в тъмница :)
ако е нужна ползвам светкавица



Публикацията е редактирана (27-12-17 19:23)

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: S.Nikolov   
Дата:   27-12-17 19:33

т.е. съвета ви е да пробвам сигмата?
че много го дъвча с 2ма колеги кое ще е правилното решение. Имам фокусна таблица. Като пристигне от еконт ще го тествам, но за някоко минути не знам дали ще мога да го преценя. Реално ако го купя и не се справя - ще го пусна във фотографски системи да ми го калибрират или при колегата iasen2.

Oтносно 70д+18-35 мисля, че 3 пъти го носих във фотографски системи и 3те пъти калибрацията бе перфектна.. след няколко хил . кадъра и пак главоболия. Сега уж с микроаджъстмен и някой корекции които съм му направил съм си хванал средно положение, но не е много точно, което ме дразни.. но там където го ползвам не се гледа такава точност. Брака ми е да не кажа огромен - 20-30% от кадрите. Но... това е положението. Ако снимам 1 обект с него при конкретна фокусна точка - фокуса е перфе.. ако зад този обект има нещо - апарата / обектива си ловят фокуса върху обекта, а накрая фокуса е зад него... досадно е. Или ако пред мен има повече от 3-4 обекта и дори при зададна конкретна фокусна точка - фокуса после пак отива където си иска.. За това тоя обектив ще го ползвам докато мога с това тяло.. ако ме изнерви ще ъпгрейдна кропката

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Petri   
Дата:   27-12-17 21:20

S.Nikolov , щом снимаш с осветление и светкавици, защо ти е твърд и светлосилен обектив?
Няма никаква логика ако няма да ползваш отворените бленди. По-добре си вземи някой зум от стипа на 24-105 или 24-70/2.8 и готово.
Вярно, че и на 35/1.4 може да ползваш осветление. Но при мероприятия, където хората си се движат, както им е удобно, осветлението става много компромисно и по-скоро не е там, където ти трябва.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: colorphoto   
Дата:   28-12-17 03:04

Николов: Това дето като фокусираш на даден обект фокуса често бяга в по-контрастните обекти отзад си е така заради няколко причини:

Първо е в същината на остарялата и усложнена АФ концепция на ДСЛР-ите.

Второ заради нарочните усложнения които фирмите,произвеждащи ДСЛР-тела правят за да има проблеми с фокусирането с обективи,произведени от други фирми.

Отделно от пасването на конкретния ДСЛР с конкретния обектив,което и при ползването на тяло и обектив от една фирма/система може да е лошо.

Та хич няма да плача когато ДСЛР-ите си заминат в историята,ако го доживея и ако мога да си позволя безогледална система.



Публикацията е редактирана (28-12-17 03:46)

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: IDA   
Дата:   28-12-17 09:12

"S.Nikolov , щом снимаш с осветление и светкавици, защо ти е твърд и светлосилен обектив?"

Petri е абсолютно прав. Репортажна фотография на закрито се снима с отразена светкавица и подходящо за конкретната сцена фокусно разстояние. Целта ти е да пресъздадеш атмосферата на събитието, а не да правиш АРТЪ. Никой не снима такива събития на бленда 1,4 с широкоъгълен обектив, просто защото, както сам си забелязал, бракът ще е огромен. И причината за това не е нито в обектива, нито в апарата, а във физиката - прекалено малката дълбочина на рязкост. Дори и да нацелиш фокуса при движещ се обект в гъчканата, снимката пак ще изглежда зле, защото по-голямата част от кадъра ще е малко или повече дефокусирана, което наистина изглежда грозно. 35/1,4 е предназначен за студийна фотография, мода, реклама, позиращи модели и пр. - в условия, където нещата са режисирани, а осветлението перфектно контролирано. Там можеш и да си позволиш бленда 1,4 за сцени с дефокусиран фон, бокета и пр.. Разбира се, става и за събития, но не и на бленда 1,4. За малко брак, ще трябва да го затвориш поне до 2, дори 2,8, което го обезсмисля напълно.

Petri ти е посочил идеален вариант за снимане с един апарат. Ето ти и още един от мен. Имаш две тела - едно пълноформатно и едно кропнато. Слагаш по една светкавица на всяко от тях, на пълноформатното един 85/1,8 за кадри в по-близък план и един 24/2,8 (много лек и компактен) на кропнатото тяло за груповите снимки, светкавиците към тавана, апаратите и двата на врата и от там нататък само вдигаш единия или другия, кадрираш и снимаш. Гарантирам ти, че бракът няма да е повече от 2-3%.

Другият вариант е, продаваш си апартамента, купуваш си извънземното Сони А9 с арсенала от обективи, снимаш само на бленда 1,4 и О ЧУДО !!! Бракът ми намаля от 30 на 28% ...


Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: vgramatikov   
Дата:   28-12-17 10:16

Симгата е по-добра от Канон първа ген. Но Канон първа ген никак не е лош ;)

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Simbon4o   
Дата:   28-12-17 12:26

Аз пък мисля, че е въпрос на личен избор дали да има бокета в репортажа или не. Зависи и от клиентите... Аз лично не харевам снимки със светкавица в които всичко е на фокус и не личи каква е била обстановката, това за мен е грозно. Хората са били на събитието, снимали са се с телефоните си, гледали са тези снимки и после фотографа им дава кадри от друго събитие където е било светло и идеално осветено със светкавица... Не че не ползвам светкавици, напротив просто не харесвам снимки изцяло осветени със светкавица както е било нужно да се снима когато е нямало как иначе да се направи. По същия начин не харесвам и видео снимано с лампа върху камерата като репортаж по телевизията от преди 100 години...

И не само на 1.4, снимал съм събитие с ръчен фокус на 0.95 бленда [smilie5] и нямах брак. Има от доста време камери и обективи можещи да снимат на тъмно. Телефоните започват да снимат все по-натъмно.... разликата между телефоните и апаратите е предимно дефокуса даващ възможност да акцентираш на конкретна част от събитието, даден момент, определен човек. Клиенти искащи всичко да е на фокус обикновено са в нискобюджетния сегмент и изобщо не са подходящи за издържане на бизнес, но да не навлизаме в бизнеса понеже той няма нищо общо с това как се снима, там е важно как се продаваш. За снимането е важно личното удовлетворение от кадрите. Това е изцяло субективна материя и всеки снимащ има различна гледна точка и харесва различни неща. Ако за някои едни кадри са грозни и т.н. със сигурност някъде има много хора, които ще ги харесат.


Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: IDA   
Дата:   28-12-17 17:28

"И не само на 1.4, снимал съм събитие с ръчен фокус на 0.95 бленда [smilie5] и нямах брак."

Ти въобще правиш ли разлика между статичните портрети, пейзажи и цветенца, които снимаш и един детски рожден ден, където децата хвърчат като самолети из помещението? Защо не помолиш S.Nikolov да те покани на едно такова събитие да поснимаш такива летящи деца на ръчен фокус на бленда 0,95 или 1,4 с какъвто искаш апарат и да качиш 100 последователни кадъра от събитието някъде, че да те видим как снимаш събитие без брак. Или може би считаш себе си за някакъв фото факир или магьосник?

Поканвам и всичките ти "адвокати" в този форум да направят същото. Тогава може би най-сетне ще схванете за какво става въпрос в тази тема.

Аман от гурута, които хал хабер си нямат от събитийна фотография, ама не спират да ръсят свръх компетентни мнения от последна инстанция едва ли не във всяка тема.


Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: Simbon4o   
Дата:   28-12-17 17:58

"Събитийната" фотография само детски рожденни дни ли е? Защото мен ме канят и големи хора да снимам [smilie5]. Но на следващия детски рожден ден определено ще се замисля над думите ти, понеже явно си гуруто на детските родженни дни [smilie5]

За големи хора снимам на 1/250с до 1/500с и нямам проблеми с танците. Исото не ме притеснява понеже клиентите ми не са пикселобройци и явно са доволни. Не смятам да навлизам в спорове с дърти дървени философи.

Отговори на това съобщение
 Re: 35 1.4
Автор: IDA   
Дата:   28-12-17 18:49

"Но на следващия детски рожден ден определено ще се замисля над думите ти, понеже явно си гуруто на детските родженни дни [smilie5]"

Да, направи го! Ако от 100 последователни кадъра на движещи се деца, заснети на ръчен фокус на бленда 0,95 имаш не повече от 3 кадъра брак, ще си посипя главата с пепел, ще си взема думите назад и ще ти се извиня публично в този форум, като те призная за най-добрия събитиен фотограф на всички времена. А дотогава топката е в теб!

Що се отнася до това, дали съм "гуру на детските рождени дни", не не съм. Макар че снимам с доста добра професионална техника, имам и доста години опит зад гърба си и гледам винаги да съм максимално прецизен при снимането, ВИНАГИ имам брак. В 99% от случаите грешката е в мен, а не във фототехниката. А това, че наричаш онези, които се опитват да изкажат мнение различно от твоето, "дърти дървени философи" си остава изцяло за теб и за твоето възпитание...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »