Автор: nyamago
Дата: 10-07-20 18:07
> Винаги имам проблем със синьото, когато снимам със Сони.
> Доколкото помня, сатурацията не е променена, но пък тя зависи и от
> други корекции, така, че в случая причината може и да е в мен.
Не е само при Сони, дори не е от камерите (макар някои камери да го коригират - само когато им поискаме JPEG, иначе в RAW няма нито д/ефекти, нито корекции).
Проблемът се проявява в обработката - защото перцептуалната (възприемана) наситеност зависи от светлинния интензитет и от динамиката (контраста). Това допълнително се засилва от факта, че кривите за динамика работят по канали (RGB). Когато някой цвят доминира (а в небето синьото винаги доминира, дори когато ни изглежда сиво или черно), корекцията на L (luminosity) винаги води ро привидна промяна в S (saturation) - дори да не пипаме H-S-L плъзгачите, те си работят отзад без да ни питат.
Във вечерни сцени неизбежно се налагат динамични корекции на небето и оттам - не съвсем реалистично насищане. Затова казах, че може да се дръпне малко назад (към десатурация на синьото), за да се неутрализира тоя д/ефект.
Проблем възниква ако същото синьо доминира в някой обект на земята или в близкия план - оправяйки небето може да развалиш някоя синя кола или нечии дънки, но в случая няма такава опасност В такива случаи се налага локално (селективно) коригиране, по-добре във ФШ отколкото в ЛР.
|
|