Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Има различни подходи и е добре да владееш повече от един. Например:
- разбираш от какво има нужда клиентът;
- убеждаваш го, че има нужда от това, което му предлагаш;
- убеждаваш го, че заплаща реалната цена;
- извършваш услугата;
- убеждаваш го, че е доволен;
- взимаш си парите.
Убеждението е на първо място. Трябва да си убедителен.
Убедителността е ясна, интересува ме суровия матрял от кадри как се предоставя на клиента за избор на финалните кадри. Това е общо взето това, което ме интересува.
За да е по лесно убеждаването - договор и спазване на сроковете и качеството. Ние клиентите държим на това.
Другото, което мога да кажа е, че се показва това за което е договорена цената. Ако съм поискал и плащам за "суров материал" в роу, това и очаквам да получа.
Няма такива формули. Показва се това, което е уговорено.
При фотосесия с модели е нормално да има представител на клиента, който още по време на работа преглежда кадрите и внася поправки. Ако клиентът иска кадрите за последваща постпродукция и още не знае кои точно ще ползва, естествено ще иска да получи целия суров материал. Ако не иска всичко, а си плаща за обработка на избрани кадри, получава само тях. Ако си плаща за RAW, получава RAW.
Ако фотографът настоява да даде само това, което му харесва, напълно нормално е повече да не бъде потърсен от клиента.
Когато работиш с рекламна агенция условията са различни, защото двете страни сте партньори в услугата, която предоставяте на клиента. Т.е. стоите от едната страна на барикадата.
Ако не вярвате, че фотографът ще избере най-доброто за вас - защо въобще го ангажирате?
Ако клиентите искат и могат да обработват сами RAW - за какво им е фотографа? Да натиска копчето ли? Не можете ли сами да натиснете копчето?
imitev написа:
>... за какво им е
> фотографа? Да натиска копчето ли?
> Не можете ли сами да натиснете
> копчето?
Аз си мислех че фотографа трябва да разбира от осветление, позиране, композиция, места за снимане и много други. Ама щом мислиш, че е само натискане на копче и фотошоп. OK
Страшни сте,винаги пращам оригиналите и обработените на клиента,защото си дават парите за да ги получат.Никога няма недоволни и много често ми се оплакват,че другите "фотографи" не им пращат оригиналите.
Дори миналата година един уличен фотограф ме беше снимал с моя приятелка,като ми каза,че щял само обработената да ми прати,докато трябваше да му обясня,че няма да види пари ако не получа и двете.В крайна сметка си получих своето.
Ако кадрите изглеждат добре само,когато са обработени,съжалявам хората,които Ви ползват услугите.
Не ми вади думите от контекста. Не е зряло в дискусия.
Ако фотографът реди осветлението и т.н. и след това предава суровите файлове за обработка на клиента - да не е осветител и организатор на сесиите? Натискането на копчето е само етап в процеса. Както и постобработката.
И коментирам работа с крайни клиенти, за неразбралите.
Сега е времето да покажете суров, необработен кадър и след това същият обработен за предаване на клиента.
Като се вслушвате в коментарите на някого, влезте преди това в профила му и вижте няколко негови снимки.
Понякога коментарите звъчат мъдро и оставят впечатлението за човек с доста опит. Ако видите после снимките може да ви прилошее. Такъв е и случая тук с един от последните коментари.
Автор: imitev
Дата: 26-05-17 10:30
Когато работиш с рекламна агенция условията са различни, защото двете страни сте партньори в услугата, която предоставяте на клиента. Т.е. стоите от едната страна на барикадата.
Ако не вярвате, че фотографът ще избере най-доброто за вас - защо въобще го ангажирате?
Ако клиентите искат и могат да обработват сами RAW - за какво им е фотографа? Да натиска копчето ли? Не можете ли сами да натиснете копчето?
Типично грешно схващане, че фотографите непременно са добри графични дизайнери, както и че графичните дизайнери непременно имат техниката и уменията да снимат добре. И типичното забравяне, че финалната продукция не е на фотографа, а на клиента (продуцента, агенцията) и т.н.
Два примера от моята практика.
В единия наемаме Набис да снима актьори за шапка на телевизионно предаване. Грийнбокс, наше осветление (без осветител), наш реквизит, наш гримьор, наш художник костюми... От Набис се иска да носи фотоапарат, да подреди осветление и да знае как се снимат хора в статично положение и в движение. Разбираме се да снима в JPEG, щото RAW от нейния Никон е огромен и в случая е безсмислено.
Защо ни е фотограф? Защото нашата служебна техника са любителски DSLR-и и са предназначени за други цели. А и ние работим видео, не поддържаме щатни фотографи. Фотографите ни не са професионалисти и по съвместителство се занимават с други неща.
Ние сме крайни клиенти като производители и нашият клиент - телевизията също е краен клиент. Ние сме такива, защото по договор ние извършваме творческата работа и клиентът не ни се меси. Той присъства на фотосесията за сведение.
Ние казваме на актьорите какво искаме да правят. Набис като майстор дава предложения и внася технически поправки, ако е нужно.
В края получаваме всички 900 снимки от фотосесията. Те са предназначени за изработка на шапка. Набис откъде ще знае какво ще има зад актьорите, че да избере най-добрите пози?
В другия случай наемаме Никсъна и Пламена с тяхното студио за снимки на актьори за театрален плакат и друга печатна реклама. Само че този път с тяхно осветление. Останалото пак е наше: костюми, реквизит и изисквания. Продукцията е само наша.
Защо ни е фотограф? Защото нямаме толкова голямо студио + предните прични, които вече изброих.
Никсъна настройва осветлението спрямо това дали се снима един човек или голяма група. Пламена снима, показва, продуцентът гледа и казва: "Това добре, но дай да разменим тия двамата." Или: "Дай да ги сместим по-близо един до друг!" Пламена също дава предложения - кой къде да застане, как да бъде разположен реквизитът и т.н. С някои от предложенията сме съгласни, с други - не.
От фотосесията искаме само няколко обработени снимки. И избираме точно кои. Пламена ги обработва. Ние решаваме да сменим цвета на няколко от дрехите на актьорите. Пламена ги сменя. Предлага леко променена обща тоналност. Ние го приемаме. Внасяме още една поправка. Пламена я прави.
Тя не може сама да подбере и да обработи най-добрите снимки, защото нито знае какво ще пише на плаката, нито колко текст ще има, нито в какъв цвят ще бъде. И най-вече - това не е нейна продукция. Не е мислила по нея, не я е раждала, няма тя да я продава. Творческото и мислене може да се развихри само в рамките на нашата екипна работа. Защото фотографът при такива фотосесии не е водач, а временен член на екипа.
Нито с Набис, нито с Никсъна и Пламена сме имали проблеми в комуникацията. Ако някой "велик" майстор иска да има крайната дума, нека сам да си снима изкуството и да си го продава. Няма творчески екип, който да е съгласен да работи с такъв фотограф.
И с какво писаното от теб противоречи на написаното от мен в частта, в която става дума за работа на фотограф с агенция?
В случая говорим едно и също нещо, което се опитвате да перифразирате няколко човека.
Здравейте.
Предстоят ми първите стъпки в работата с клиенти и респективно приемането на пари за фотографски услуги.
Винаги ми е било интересно как протича процеса при различните фотографи.
Ако желаете може да споделите личните си подходи ако разбира се не са тайна.
Всичките ми коментари са в аспект фотограф - краен клиент. Какъвто въпрос се задава в първият пост. Едва ли човек, наеман от агенция, ще задава такива въпроси - той вече е изминал пътя за да стане нужен на агенциите и трябва да е наясно кое как е в бизнеса.
Съответно работата е екипна, като екипът (заедно с фотографа, осветителя, дизайнера, режисьора, шофьора) предоставя на клиентите (зрителите, аудиторията и т.н.) готов продукт. Не печатате всички междинни проекти на плаката и ги разлепяте из града, не им показвате всички междинни макети на шапката. Виждат само готовия продукт.
Пак ще попитам - за какво са му на крайният клиент RAW файловете и смятате ли, че предаването на необработени кадри в JPG води до някакви позитивни резултати за фотографа и клиента?
imitev,може би ако посетиш лекцията за авторското право ще получиш отговор на част от въпроса! Аз лично нямам тази възможност за което много съжалявам!
Автор: imitev
Дата: 26-05-17 11:46
"И с какво писаното от теб противоречи на написаното от мен в частта, в която става дума за работа на фотограф с агенция?... Всичките ми коментари са в аспект фотограф - краен клиент... Пак ще попитам - за какво са му на крайният клиент RAW файловете..."
Няма отделна част за агенциите. За самонаетия фотограф агенцията пак е краен клиент. И ако иска RAW, трябва да получи RAW. Зрителите са си клиенти на агенцията, телевизията, филмовата къща и т.н. Не негови. Зрителите потребяват друг продукт, от който снимките са само част.
И ясно обясних, че фотографът не е само щракач на копчето. Дали за сватба, дали за реклама няма значение. Наемаш както занаятчия, така и творец. Ако за сватба му кажеш: "Виж там, снимай ни да сме хубави!" да прави каквото иска. Но ако го наемаш с ясни изисквания, може само да предложи неща, за които не си се сетил. Да предложи, а не да определя финалния резултат.
Като казвам "временен член на екипа" естествено имам предвид член като специалист по конкретната работа. Фотографът на само една фотосесия няма как да познава цялата продукция. Нито има време да го въвеждаш в творческия процес, нито има смисъл.
Затова мнението: "Ако клиентите могат да обработват RAW нека сами да си снимат!" е тъпо.
И затова в първото си мнение в темата казах, че няма еднакви формули за всички крайни клиенти. Работиш това, за което си нает и даваш това, което е уговорено.