Автор: chrisnoch
Дата: 13-05-17 02:13
Автор: bg2014
Дата: 12-05-17 22:46
Колко много думи за да повториш това, което вече е казано.
Защо всеки простак се опитва с много думи да заблуди всички, че не е такъв?
...
Само един простак може да каже на някой възпитан, (който благодари за определено внимание) НЕДЕЙ да благодариш. Всеки трябва да благодари на своите колеги, които се хабят да отговарят и да помагат. Възпитание.
Думите не са много. Всъщност са доста по-малко от тези, които ти си написал час и половина по-рано. На всичко отгоре, в написаното от теб има фрапантни глупости, които само един неук лаик може да избълва. Тези глупости са изключително вредни! Много хора могат да ги приемат като споделяне на знания и ще бъдат заблудени, че ти им помагаш, както нахално твърдиш. Всъщност ти правиш точно обратното - пречиш, защото НЕ знаеш и НЯМАШ опит.
Ще направя кратък разбор на глупостите ти, но преди това ще постна скрийншот, за да не можеш да ги редактираш:
http://prikachi.com/images/730/9119730s.jpg
"Това, което виждаш във визьора е реалното което е пред теб."
Пълна глупост! Това, което виждаш във визьора, е изображение на "реалното", получено с помощта на конкретен обектив. Изключвам философския аспект на избразителната същност, защото ще трябва да напиша цяла студия, а нямам това време. За нуждите на практиката е достатъчно да се каже, че човешкото око (единственият ни визуален "репер") и фотографските обективи няма как да виждат реалността по един и същ начин.
"Това дали ще е по-тъмно или светло на кадъра е невидимо, преди да се запечата на картата. Ти трябва да си го представиш в главата. За да те улеснят има показатели, които виждаш във визьора и те са или цифри (блендата) или чертички (осветеността)."
Нищо подобно! "Чертичките" не показват никаква "осветеност", а доколко и в коя посока експозицията, получена с настоящите настройки, се разминава с оптималната експозиция, измерена чрез някакъв алгоритъм от сензора на фотоапарата.
"Трябва да се стремиш към тези показатели (видими във визьора) които искаш да се отразят на кадъра.
Ако осветеността не е добра - черичките са много в едната или другата посока (ти може да сменяш тази посока, но това е все едно)."
Не е все едно! В единия случай най-вероятно ще получиш недоекспонирана снимка, а в другия - преекспонирана. Пиша "най-вероятно", защото резултатите може да са драстично различни в зависимост от това дали експонометърът на фотоапарат е настроен на spot, center-weighted или matrix. Ако не знаеш в какво се изразяват раликите между трите режима, по-добре пуцай на пълен автомат - по-малко ще сбъркаш!
"Трябва да се стремиш към изчезване на тези деления/чертички и да остава само средната или около нея."
Как ли пък не! Това означава да се довериш изцяло на автоматиката на фотоапарата и да пуцаш като японски турист. Висок ключ? Забрави! Нисък ключ? Пак забрави! Изобщо забрави за всякакви художествени решения, различни от тези, които "изчислява" електрониката на камерата! Недей да мислиш! Фотоапаратът ще свърши всичко вместо теб. Ти трябва само да гледаш "чертичките" и да натиснеш "спусъка" - ще получиш точно това, което виждаш в главата си.
"За блендата е ясно - колкото си я настроил, толкова ще пише, но това НЯМА КАК да го виждаш физически през визьора с очите. Поне за сега."
Напротив! Блендата е единствената настройка, за която можеш да получиш някаква визуална представа - чрез натискане на "DoF Preview" бутона.
Спирам дотук, защото нямам повече време за твоите глупости.
|
|