Автор: PhotoBo
Дата: 23-02-17 19:00
Тамрона е супер, аз съм също с такъв на D750! Никкор-а е също много добър обектив, има според мен лек превес в изображението в полза на Никкор-а при определени условия и по-специално във визията която дава. Ако някой ме пита какво точно имам в предвид, ще кажа, че има една по-приятна плътност, динамика и контраста е по-добър според мен. Бракът като цяло ще е по-малко, като аз не говоря за този от фокусирането, а от експонирането. Разбира се в горния пример няма такава разлика, но в реални условия, снимки от сватба, на която аз снимах с Тамрона, а колега с Никкор-а (нестабилизирания) на компютъра, когато видяхме резултата - неговите ми харесаха на моменти повече, а аз имах няколко (10-тина) кадъра преекспонирани, сравнени с негови от подобен ъгъл и сходни настройки.
От друга страна Тамрона има стабилизация и значително по-ниска цена, а гаранционните условия и сервиз е още нещо, което натежава в негова полза. Като цяло изобщо много добре балансиран и позициониран е този обектив от Тамрон. 24-70/2.8 VC и 70-200/2.8 VC според мен са най-силните обективи от марката и спокойно конкурират останалите.
Щом не си про (пък и да беше...и някой професионалисти снимат с Тамрон 24-70/2.8), спокойно можеш да заложиш на марката! Имай предвид само, че понякога хора се оплакват от липса на добра съвместимост между обективи от трети производители и определени тела, така че задължителен тест на фокуса и меренето преди покупка!
Сигурно има и значение какво ще снимаш, защото не е споменато и например, ако търсиш обектив за туризъм, пътувания или пейзажи ... може да има и по-удачен вариант за нуждите ти. 24-120/4 е вариант за туризъм, за пейзажи има и по-широки, и компактни, и леки, ...и твърди дори
Това е моето мнение, ти си прецени!
ПП: Пропуснах да кажа, че "сглобен като танк" не важи за Nikkor 24-70/2.8, нищо, че преди във форума масово хората викаха, че обектива е създаден за сериозни натоварвания, докато Тамрона не бил - един дол дренки са, нито са вечни, нито са кой знае колко здрави, нито безсмъртни... както и ние
|
|