Автор: hotsnail
Дата: 12-03-16 09:40
С подобна комбинация ще можеш да размазваш леко фона.
Какво точно е притеснението? Пробвай как става.
Какви кадри се търсят? цял ръст разбрахме. Ще има ли близки планове? Американски т.е. 3/4? Каква е целта на снимките - сайт, каталог, списание?
Работете заедно с клиента. Най-добре е да тръгнете от примерни снимки, които им харесва визията и после да мислите каква ще е блендата, обектив аи апрата. 1.4 на 20мм и на 85мм на кроп или на фул фрейм имат доста различна визия. Ако нямаш определена техника пък е необходима, може да се наеме за конретната поръчка.
За близките планове ще трябва малко да се затвори блендата, но пак ще има дефокус обясни го на клиентите. Може и примери да им покажеш.
Не вярвам клиента да иска бленда 1.4, освен ако това не е някакво мото на кампанията им или нещо подобно. Предполагам искат разфокусиран фон.
По-добре намерете хубави локации, с интересна атмосфера, където да има полза от тоя фон.
Мисля, че с ДСЛР основния проблем ще е техническия брак от грешки във фокуса. Освен това не се сещам други големи проблеми. За фокуса ако нямаш избор (да си вземеш безогледален апарат) просто правиш повечко кадри като префокусираш между тях. Предварително трябва много добре да е калибриран фокуса ако имаш микро настройки в менюто или в сервиз. С нисък клас апарат ползваш само централната точка с 1.4 и така.
Ако идеята е размазан фон 200/2.8 или 135/2 са по подходящи и си подбираш сцена вън, където модела ти е на 10-тина 15 метра от теб и фона е да речем на 30 или 50 метра по-назад. Пробвай и ще видиш. Дори 200/4 може да е малко по-удачен избор защото ще има малко по-дълбок фокус около модела, а 30 метра назад ще е със сходен дефокус на 50/1.4
С кроп апарат и 50/1.4 ще има някакъв ефект, но няма да е силно изразен.
Ето ти пример с 85/1.4 на фул фрейм какво се получава (фона е другия край на стадион т.е. 30-тина 40 метра зад модела)
https://farm2.staticflickr.com/1699/24474738362_edef7b90cc_b.jpg
Joy by Kiril Karaatanasov, on Flickr
Ето с 135/1.8 на фул фрейм. Фона е доста по-близко. Ефекта би трябвало да е сходен с тая комбинация
https://farm4.staticflickr.com/3845/15202409872_5399d7db7a_b.jpg
DSC09666-Edit.jpg by Kiril Karaatanasov, on Flickr
135/1.8
https://farm4.staticflickr.com/3837/15158671172_cb4ac4fda0_b.jpg
DSC09673-Edit-Edit-Edit-Edit.jpg by Kiril Karaatanasov, on Flickr
ПП За подобни неща няма проблем освен ДСЛР-а. Много е трудно с ДСЛР да се правят подобни неща. От това което съм пробвал мога да препоръчам Сони А7м2 с метабоунс v4 преходник за канон и да се използва Канон 135/2 и/или Сигма 85/1.4 - за пръв път имам комбинации които не грешат с фокуса и няма брак от кофти фокус. Пробвал съм никон доста и Сони ДСЛР и СЛТ еми не става тая технология - фокусни грешки има поне 10-15%, че и до 70% стига на моменти според светлината, модела на техниката и т.н. Сони А99 или А900 и 135/1.8 казват че не грешали много...аз не вярвам,че е 100% надеждно предвид че съм пробвал други комбинации с 85-ци предимно
Публикацията е редактирана (12-03-16 09:56)
|
|