Автор: illuminations
Дата: 11-02-16 10:42
написа:
> За сега си помисли, че Asahi с това си
> вади хляба..
не бих ти препоръчал да го ползваш като аргумент.
освен ако работата му не е на "колорист" разбира се.
сега погледнах пак какво съм написал, и е точно, така че наистина ми е интересно с какво не е съгласен, и какво счита за грешно.
не е голяма "философия" целия процес, и може да му видите стъпките сами.
примерно взимате обикновена sRGB снимка, зареждате я във Фотошоп.
конвертирате я в ProPhoto , нищо не се променя на екрана ви, който да предположим показва широка цветова гама - AdobeRGB . но нищо не се променя визуално при тази операция.
Какво всъщност става и какво всъщност виждате?
Ако мониторът ви е наистина AdobeRGB това (грубо казано) означава, че може да ви покаже повече цветове от обикновените монитори. Така че (примерно) зеления цвят, с максимални стойности rgb (0,255,0) е "по-настиен".
Зареждате снимката в фотошоп, той прочита стойността на пикселите и ги конвертира към цветовото пространство на монитора, така че зеленото да не е максималното зелено на AdobeRGB, а това, което би се показало като цвят на sRGB монитор. (това конвертиране може да стане само от софтуера, защото е необходимо да се знае цветовия профил на снимката във файла, но не променя самия файл или начина по които се работи с него)
Погледнете стойностите на пикселите, те не са се променили, въпреки че виждате "корегираната наситеност" зеленото си остава (0,255,0)
((( Отворите ли AdobeRGB снимка зеления цвят (0,255,0) ще изглежда различно (по-наситено) но само ако монитора е AdobeRGB ))))
След това да променим цветовото пространство на снимката ЕДИТ>Конверт то Профайл> ProPhoto
Нищо не се е променило на екрана.
цветовете са си останали същите (като на sRGB монитор) но вече се работи в цветовото пространство на ProPhoto , Погледнете стоиносите на пикселите. Вече зеленото, което е било (0,255,0) ще е нещо от сорта на (0,240,0).
(изгубили сте около 15 нюанса тонална резолюция)
Сега, ако правите корекции на снимката, възможно е стойностите да излезнат извън sRGB пространството, ProPhoto (до колкото си спомням) е дори по-широк от AdobeRGB но максимално бихте видяли цветовете, които монитора си показва - AdobeRGB . И като ги експортнете за sRGB ще бъдат изрязани (0,240,0) и всички с по-голями стойности стават (0,255,0),
Така че, ако мониторът ви не показва широка цветова гама всичко това се обезсмисля.
Ако ви показва широка гама, и работите със снимки, които ще ги експортвате за интернет, и няма да ги принтвате на фотохартия (с някой принтер като Ламбда), допълнителните цветове на AdobeRGB , които виждате, ще бъдат изрязани, и не само, че се обезсмисля ползването на това цветово пространство, но и може да влоши качеството на снимките (примерно вие си мислите, че има хубави облачета, а то накрая няма нищо след като я експортнете в sRGB).
пс.
фирефокс автоматично корегира снимки с тагнати профили, така че ако колегата с проблема от първия пост, му е трябвало да зареди във фирефокс някакви допълнителни цветови профили, най-вероятно само той ще си вижда снимките "правилно", а за всички останали ще изглеждат с различни цветове.
Дали е зарегил грешни профили за монитора, дали не ползва допълнителен софтуер, които наслагва един цветови профил на друг, вече може само да се гадае. Но както го посъветвах, най-добре да погледне на чужд монитор дали вижда същите цветове на снимките си, като на своя.
Публикацията е редактирана (11-02-16 10:50)
|
|