Автор: illuminations
Дата: 10-02-16 02:49
krotu1990, направи си един малък тест, и погледни резултата на друг компютър, които е с обикновен sRGB монитор.
да не се разочароваш, че при теб е изглеждало по един начин, а на всички останали по друг :)
colorphoto, имаш няколко фактора
1) монитора, и физически колко широко цветово пространство потдържа (в случая да предположим, че е широкo, и покрива значителна част от AdobeRGB ).
2) цветови профил (който ползваме за "калибрираме" на монитора, ако има нужда). Той се зарежда от оперативната система като цветови профил на устройството. Това е профилът, който получаваме при калибриране.
(ако ти е баш професионален монитор, той идва пре-калибриран и само избираш дали го искаш в sRGB или AdobeRGB)
вече в даден софтуер
3) работно цветово пространство - в случая AdobeRGB
4) цветови профил на даден файл (sRGB, AdobeRGB, ProPhoto, и тн . )
Софтуера зарежда файла, поглежда цветовия профил, и го конвертира за правилно показване в зареденото работно цветово пространство.
Затова може една sRGB снимка да я запазим в който и да искаме цветови профил (sRGB, AdobeRGB, ProPhoto, и тн . ) и след това като я отворим да изглежда по същия начин
от същите тези файлове, изтрием ли цветовия профил, губим информацията за конвертиране и софтуера няма да знае по какъв начин да направи корекциите за показване, и ще изглеждат много различно.
най-често срещания проблем (след експортването с грешен цветови профил) е ползването на грешно работно цветово пространство, което не отговаря на монитора. Примерно - казваш на софтуера че искаш да работиш в AdobeRGB , зареждаш sRGB снимка, и софтуера конвертира цветовото пространство да се покаже правилно за AdobeRGB , но ако монитора ти (настроен или не) е sRGB и не може да покаже (или не показва в момента) широко цветово пространство, виждаш грешни цветове (дори без да го знаеш).
плюса на ползването на широки цветови пространства като: AdobeRGB, ProPhoto са "повечето цветове", но дори с подходящ монитор, си плащаш за удоволствието с намаляне на резолюцията (специално ако ползваш 8бит цветови канал). Причината е доста проста - примерно наситено зелено при sRGB ще е (0.255.0), при ProPhoto , което може да покаже "по наситено зелено", за да се покаже същия цвят на монитора ще бъде (примерно) (0.240.0). Така в този случай ако работиш с по-широко цветово пространство - примерно за принтване, или позлваш файлове, записани с над 8бит на канал за обработка, ще има смисъл да се ползва. в противен случай не само че е безсмислено, но и влошава качеството ако ще е файл възпроизведен за гледане на обикновен монитор.
опитах се да не използвам много английски думи
дано ти е от полза
**
Ако не се лъжа по-новите версии на Адобе взимат от оперативната система, информация за ползваното цветово пространство на монитора (въпреки, че не съм сигурен как биха засякли ако не съм заредил ICC, а само съм превключил монитора от sRGB на AdobeRGB ). В предишните версии, както и в други софтуерни продукти използващи цветови профили избираш и задаваш работния цветови профил отделно.
Публикацията е редактирана (10-02-16 05:14)
|
|