Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 13:02

Има фотографи (често от по-старото поколение), които ще кажат, че "на филм изглежда по-добре".

Въпреки, че до голяма степен все още смятам, че това е идва предимно от липсата на техничеки знания и умения за дигитално обработване, може би до голяма част това, което им харесва е резултата от старите обективи, които иглежда че дори от един и същи модел, зависи от коя партида са, дават различна "визия".

Тези, които от вас ползват стари обективи на дигиталните си апарати - защо го правите? какво намирате в тяхното ползване след като модерните обективи предлагат като цяло по-остри изображения, нямат цветови изменения (както някои от старите имат неравномоерен цвят на кадъра), и тн.

Мислите ли че има 3ти фактор, който да прави резултата от снимането на филм различен от това, което може да се постигне с дигиталните апарати?
(трябва да отбележим, че динамичната резолюция дори вече е по-голяма при ниакои от дигиталните апарати - за барометър филм Кодак е 13Ф-стоп)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: realnoncho   
Дата:   20-01-16 13:34

Защото някои дефекти преди сега могат да изглеждат като ефекти.

Боке като сапунени мехурчета:

http://www.nonchoiliev.com/wp-content/uploads/2014/12/IMG_7280.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   20-01-16 13:39




модерните обективи предлагат като цяло по-остри изображения, нямат цветови изменения и тн


Е те точно това ни харесва в старите обективи ... В портретната фотография някои дефекти се използват като ефекти... Без да се дупиш цял ден над компютъра с изплезен език да мажеш.. [smile]

Отделно от това има характерен рисунък в дефокуса на някои обективи, дето не можеш да го нарисуваш...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   20-01-16 13:40

по-жива е картинката на филма

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: obscureman   
Дата:   20-01-16 13:40

Ами аз си експериментирам понякога с един стар Porst 50 мм на 1.7 М42 с преходник за Nikon само за портрети на лица, защото няма безкрайност - прави много готино криво боке и ретро излъчване, ако това е търсения ефект. Първоначално с макро пръстени го ползвах и за макро и не беше зле. Взех си го евтино и нищо не ми костваше да пробвам и изобщо не съжалявам :) Още си щракам портрети с него понякога.
За филмово тяло не виждам смисъл дори да пробвам при наличните технологии...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   20-01-16 14:03

Удобно е, а и новите ръчнофокусни са доста скъпи. И са най-вече твърди обективи, с фиксирани мм. Единствено Samyang от производителите на нови ръчни обективи дава по-ниски цени и завидно добро качество.
След няколко десетки ръчнофокусни стари, за лентови апарати обективи съм се убедил, че много малко стават. Или ще са с механични проблеми, или оптиката им е замъглена или с гъби и плесени, или нещо друго. След закупуването на Sony A7R и 36-те мегапиксела, въпреки възможности за кроп, рязане, подравняване, дигитално "поправяне" на кадрите, пак нещата си искат оптиката. А тя в по-старите времена просто не е направена за резолюцията, която днес дигиталното дава и изисква също така. Може би за 36Мпикс пълно покритие има не повече от 4-5 обектива, които реално и истински може да се използват с ниска дисторсия, аберации, кривене и др.
За късмет, преправянето днес е лесно с адаптори, макар че има повече "ментета" да ги нарека рингове, които са много зле.
Комбинирам също така лентови апарати с обективи и след това само с адаптор ползвам същите стъкла и за дигитални.
ТЕзи стари обективи със по-специални ефекти- бокета, кръгчета, мазане и др също са интересни, понякога скъпи, понякога евтини.
Моите фаворити сред стари ръчнофокусни апарати, които са ползвани и се ползват на лентови апарати:
Canon FD 50 f1.2- рядък и скъп
Canon FD 85 f1.2- редък и скъп
Canon FD 35 f2- сравнително добра цена
Olympus OM 50 f1.2- рядък и скъп
Olympus OM Auto-W 21 f2- много рядък и цената е висока
Olympus Om shift 24 f3.5- прекалено рядък и скъп
Olympus Auto-S 40 f2- много рядко се намира
Olympus H Auto-S 42 f1.2- почти не се продава никъде
Olympus Auto-T 85 f2- по-масов, има бройки
Tokina 90 macro Bokina- свръх рядък и скъп
Tamron 90 f2.5 Adaptall macro- достъпен, има бройки
Minolta MD 21 f2.8- има бройки
Minolta MD/MD 28 f20- има бройки
Minolta MD W 35 f1.8- по-рядък
Minolta MD 50 f1.2- има бройки, недотам евтин
Зуум обективи не бих сложил сред добрите, макар че има 3-4. Някои макро като Vivitar Komine също са доста добри, и могат да съперчничат при бавна и стабилна работа на модерните макро обективи.
Има още някои, като повечето са доста редки и странни, а намирането им на добра цена никак не е лесно. Точно в това е първото най-забавно- да се намери читав обектив, после да пасне на дитигалния апарат и след това да се докара картинката.
Има достатъчно тестове, доста изказвания, настройки и други, моето мнение е, че си заслужава, но не на големи матрици и с много мпикс. ПРеди месец имаше тема за лек, светъл, широк и ръчнофокусен обектив за 36Мпикс, много малко, даже 1-2 само покриха тези стриктни критерии.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: hrup   
Дата:   20-01-16 14:12

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: M_D   
Дата:   20-01-16 14:25

Две неща, които не са свързани с колориметрия, тонално предаване или зърненост:
1) Филмът има чисто физическа дълбочина, заради няколкото цветни слоеве. Поради тази причина, реално никога няма да видиш такова остро боке като от примера на Нончо - микро разликите в дълбочината правят слоевете различно фокусирани и омекотяват значително ръбовете, вкл. ръбовете от сферична аберация като при бокето.
2) Отраженията и разпръскването вътре в самия филм могат да добавят лек глоу, там където оптично не е влязъл такъв.

Отделно си е доколко стигат знанията и уменията на човек да симулира цифрово колориметрията и тоналното предаване както на конкретни негативи, така и на процесите на печатане на тия негативи, при които процеси всъщност се реализират най-големите принципни разлики.
Между другото, Кодак Вижън 3 серията има динамика над 15 стопа, просто няма нужда от повече в прилично подготвена сцена. Характеристичните криви в Кодак документацията са отрязани на толкова, но реално има голям марджин отгоре. [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   20-01-16 15:00

Да не забравя все пак за култовите Contax G- Biogon 21 f2.8, 35 f2, Planar 45 f2, Sonnar 90 f2.8 Тия четирите може би са едни от най-силните комбинации изобщо. Компактни, леки, доста добра оптика, намират се най-често запазени, но на високи цени. Просто са достатъчно добри и на лента и на дигитално.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   20-01-16 16:52

Дали в други форуми спорят за "платно и четка" vs "таблет и копмютър"?



Публикацията е редактирана (20-01-16 16:53)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 17:57

в общи линии оставам с впечатлението, че за всички (почти) "усещането за филм" всъщност все пак е само въпрос да сложим стария обектив на дигиталния апарат (плюс някакви познания/умения по тониране на снимките)

M_D, тези точки 1) и 2) не мисля, че някой би ги търсил като ефект, но и звучи, като че ли лесно могат да се симулират - (нещо като софт фокус)

определено вече идеята, че на филм снимките излизат "по добре" мисля, че е нещо, което много малко фотографи биха казали.

на мен ми харесва "характера", който придобиват снимките, с недодяланите си черти от старите обективи (поне за сега това ми е впечатлението), но се изненадах как уж доста остри (макар и не от тези скъпите), остротата далече не е достатъчна за дигиталните сензори (при мен 28мп апс-ц ), и ако беше някой нов модел обектив с подобна острота, едва ли бихме му обърнали внимание.

batsali, сигурно, но едва ли във фотографски форум.

kvakioh, [smilie24]
мерси за изчерпателния коментар, и за полезната информация относно подходящите обективи за високоплътните матрици

[beer]



Публикацията е редактирана (20-01-16 18:06)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   20-01-16 18:00

Аз се зарибих да снимам, след като направих 1 снимка с ръчнофокусен обектив. От тогава винаги имам по няколко стари стъкла в мен. Когато снимам за удоволствие или пък познати и роднини, винаги ползвам стари ръчнофокусни обективи. Освен картинката и дефектите има някаква магия в тази стара техника [smilie3]

Това е на лента с chinon CE-4s и хелиос 44-2


http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1453305444v.jpg



ето и хелиос 40 на 6D

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1451240099c.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   20-01-16 18:02

самият филмов материал предава особенна визия, за мен от там идва предпочитанието...цифровото ми е по-стерилно

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 18:07

да добавя, че взех графитен преходник към м42, макар че струваше колкото обективите :) съм доста доволен.

нещо, което ме изненада - силната кондензация, която причиняват старите обективи - до степен че стават буквално мокри (включително и отвътре). добре че го забелязах на време и почнах да махам обективите моментално от апарата. (че не мисля, че който и да е дигитален апарат е предвиден да се бори с капки вода стичащи се от обектива към матрицата)



Публикацията е редактирана (20-01-16 18:10)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   20-01-16 18:41

Кондензацията е заради факта, че са от метал и стъкло. По-бързо изстиват и се затоплят.

За мене кефа от снимането на филм идва повече от самия процес. Цъкаш - радваш се, проявяваш - радваш се, копираш, сканираш - радваш се. По 3 пъти на една снимка [smile] Зърното е приятно, можеш да снимаш със самоделна техника, поле за всевъзможни екперименти, замисляш се и ти изкристализират неща, които с цифрата няма как да се сетиш за тях, стъкла можеш да си накупиш за малко пари, можеш да снимаш среден и голям формат и тн. А който се интересува от резолюция - от един кадър среден формат 56х56мм с остър обектив и добър скенер могат да се извадят 50-70MP полезна информация, за по-големите план филми да не говорим.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: pstoev   
Дата:   20-01-16 19:07

batsali ме изпревари [smile]
Снимането на лента е повече заради процеса, всеки кадър трябва да се премисли. Не можеш да щракаш на поразия, всичко се случва с идея и винаги има едно виждане за перфектен кадър. И после идва чакането, проявяване, сканиране..Доста често резултата е по-лош от представата за него[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: БОНД   
Дата:   20-01-16 19:11

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: my.point.of.view   
Дата:   20-01-16 19:21

има и хубави стари обективи, особено в ценовия клас над 1000 лв

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 19:37

Бих казал, че кондензацията е точно заради трудно променящата се температура на желязото/стоманата на старите обективи.

Високият термичен капацитет (термична маса) позволява на материалите на тези обективи да задържат температурата си много по-продължително. В случая след силно охлаждане (навън) запазват нискита температура за много по-продължително време след като са внесени в различа (топла) атмосфера... Разликата в температурата предизвиква кондензацията, която продължава значително по-дълго време и от там многото "вода" извлечена от влагата във въздуха... и тн и тн. ... но това няма значение. :)


важното е резултата - имаше достатъчно капки (които в един момент почнаха да се стичат) по цялата повърхност до степен, че изглеждаше все едно е бил залят с чаша вода... нещо за което всеки новак (като мен) е хубаво да има предвид, преди да сложи стария обектив в студеното време (или по-точно преди да се прибере на топло с него) :)

разбира се след като сложих обектива за 2-3 мин на радиатора, и всичката вода (и от вътре) се изчиства.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 19:48

my.point.of.view
предполагам е така, но защо би било нужно на 35 мм с филмова лента по-остър обектив, след като филмовата медия няма възможността да се възползва чак от такава резолюция?


взех (на слуки) един, който после го погледнах и пишеше че трябва да е остър по представите за филм (не видях МТФ, но някаква скала е 9.3 от 10)... но не бих казал, че е достатъчен за дигитален апарат.
http://www.pentaxforums.com/userreviews/carl-zeiss-jenna-sonnar-mc-135mm-f35.html

много му се радвам и се забавлявам с него, но просто лайн-пайер-резолиутшан не е достатъчна.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   20-01-16 19:59

ми то сега няма такива филмови материали вече, преди имаше 25 аса, че и технически филми по 9 аса, там беше много рязка картинката

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   20-01-16 20:13

Металите, алуминия например, имат по-малък специфичен топлинен капацитет от пластмасите. Имат също така и по-висока топлопроводимост. Колко общ топлинен капацитет има един метален спрямо един пластмасов обектив зависи от конкретната конструкция, но в случая мисля, че топлопроводимостта играе по-голяма роля. Водната пара във въздуха се охлажда от обектива, преминава в течна фаза и му отдава топлина. При металите тази топлина бързо се разпространява в детайла и температурата на повърхността расте по-бавно от тази на пластмасов детайл. При пластмасата повърхността се загрява по-бързо заради по-ниската топлопроводимост и седи по-близо и по-дълго до точката на оросяване. През това време малките капки вода мат време и да се поизпарят. Та затова метален предмет се мокри повече от мластмасов при сходни условия. Може и да не е така. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: ATHOM   
Дата:   20-01-16 20:34

Щото един 6х7 кадър, сканиран читаво, съдържа към 150Мпкс информация, затва.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: stef7   
Дата:   20-01-16 21:18

Ако перефразирам Бай Ганьо (Маджарите, знайте, не са ми твърде по сърце, ама, виж, маджарките - против тях нямам нищо [smile] ) - Филма не ми е много по сърце ама виж старите ръчно фокусни ("твърди") обективи против тях нямам нищо, нещо повече - любими са ми [smile]

Филма отнема толкова време и неври, че направо не ми се мисли даже да се връщам към него. Каквито и особености и предимства да има, каква полза от тях след като за да го гледаш, разпространяваш, печаташ пак минаваш през дигитална обработка. Крайния резултат е толкова добър колкото е скенера и целия процес на сканиране. Към момента когато е на компютъра ти една не малка част от динамичния диапазон и резолюцията и визията са в кофата. Да не говорим, че снабдяването с него хеле пък качествената обработка ще са все по-трудно достъпни. Така че единствено за удоволствието и усещането, който го кефи.

По-старите ръчно фокусни обективи и то тези които са с постоянно фокусно разстояние имат обаче доста предимства за мен:

1. Ниска цена. Възможност да придобиеш и ползваш на ниска цена обективи с доста качествена оптика и механика, които в много случаи са на нивото а в някои и превъзхождат много по-скъпи съвременни такива. Единствения недостатък е липсата на автофокус. Засега. Едни китайчета работят по въпроса и току виж някой ден старите ни обективи (някои поне)
се сдобият с автофокус.

Благодарение на това, че има системи и байонети които вече отдавна не се произвеждат, цената на обективите за тях падна много. Например Canon FD, Contax/Yashica, Olympus OM, Carl Zeiss Jena и други. Сега с възхода на безогледалките започват отново да се търсят и цената да расте но все още е повече от приемлива. Оптиката обаче в повечето случаи е на ниво, механиката още повече. Примерно ето на какво е способен един стар, пренебрегван не много тачен и известен Canon FD 35mm f2.8
http://erphotoreview.com/wordpress/?p=4114

Ето ви един евтин обектив с който може да напълните матриците на А7R, ако държите на резолюция. Автора най-отдолу пише:
Based on this quick resolution test I am a bit in shock at how well this full frame lens performs. It is amazing how this little $50 prime from 30 years ago can shame my $2000 ZEISS 24-70mm f/2.8.

Или пък Canon 24mm f2.8. 60-70 Euro на ebay.de
Ето го тук сравнен с много добрия съвременен FE 16-35mm f4 зум на Sony/Zeiss

и ревю за него

Това са само няколко примера, такива обективи има от почти всички марки и в повечето случаи не струват много пари. Ако човек няма нищо против да снима с 3-4 твърди ръчно фокусни обектива може да го направи на доста ниска цена без да жертва почти нищо от качеството.

2. По-особена, специална визия. Искате малко да разнообразите "четката", няма проблем, старите ръчно фокусни обективи са точно за това. Може да пробвате обективи с различен рисунък, боке, контраст и т.н. на ниска и приемлива цена. Завъртяно боке, ей го на отгоре колегата го е демостритал с Helios за 20-40 лева. Дефекта понякога става ефект, абсолютно точно.
3. Добри за видео. Ако снимате видео като мен, те имат предимството да имат фокусировка с дълъг ход, защото са правени за ръчно фокусиране, повечето съвременни автофокусни обективи имат къс ход на фокусиране, зер колкото мотора движи на по-малки разстояния, толкова по-бърз е фокуса.
4. Здрава и качествена изработка, няма какво да им се развали защото повечето нямат грам електроника. Че и пластмаса. Само метал и стъкло. Изнасят се 2-3 пъти годишно на слънце за да не хващат гъби и ще изкарат докато смъртта ни раздели [smile]

Обективите на Zeiss за Contax G не ще и дума са качествени но доста скъпи, губи се основното предимство. Могат да се слагат само на безогледалки. Широкоъгълните губят резолюция по краищата на камерите от серията А7. Проблема е добре известен. И на това отгоре нямат ринг за фокусировка, фокусира се или през доста скъп адаптер авто или ръчно и неудобно през механичен такъв. 35мм не е достатъчно остра за Zeiss по това което съм чел като ревюта. Като се сложат всичките тези неща на куп, ами по-добре човек да си купи оригиналните Zeiss за Сони А7 серията - 55мм ф1.8, 35мм ф2.8 и Сони 28мм f2 за горе долу същите пари и ще има още по-добра резолюция, контраст, безшумен автофокус и дори стабилизация с по-новите тела.

Който иска Zeiss по-евтино, може да търси обективите на Contax/Yashica. Цените са приемливи и могат да се слагат дори на Canon DSLR. Също така уважавам и повечето обективите на Carl Zeiss Jena, има много много добри попадения. Предпочитам ги отново заради по-ниската цена.

Oбожавам, презряни, "посредствени", неизвестни обективи, които може и да нямат най-голяма резолюция и рязкост или пък контраст, но имат свой характер в изобилие. Обективи за душата попадащи в точка 2, като примерно Jupiter 8 за мен. Или един Contax/Yashica 50mm f2. Почти толкова компактен колкото Юпитера, но по-рязък на отворено, отлична изработка и със същото завъртяно боке като Хелиоса. Дойде като бонус към други обективи които купувах. Така случайно разбрах на какво е способен, по интернет няма почти нищо за него.

В тези обективи има много повече стойност, получавате много повече за парите си. Като този пич който избира стария и почти тотално игнориран руски обектив Индустар 52мм ф2.8 пред многократно по-скъпата Leica 40mm f2 и на това отгоре има нахалството да твърди че Индустара е по-остър по краищата. [smilie5]

Industar 52mm f2.8 vs Leica 40mm f2



Публикацията е редактирана (20-01-16 21:52)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   20-01-16 21:29

stef7, поста ти ми хареса, само да те поправя, че завъртеното буке, което се вижда е на хелиос 40, около 4/500 лева. Не, че хелис 44 не го върти, но в конкретния случай е хелиос 40 ;)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   20-01-16 22:53

От друга страна пък на мен ми е интересно и с нови обективи на стари апарати, примерно Канонски L последен модел на лентово тяло или Никонски на F тяло. Доста интересни неща се получават.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   20-01-16 22:54

koleto.spasov: само и аз да те поправя, че Хелиос 40 и особено 40-2 на такива пари - 400-500 лева няма. По скоро цената е такава в долари.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   20-01-16 23:36

gorbi, вече не знам каква е точната цена, говорех за цената която го взех. Честно казано аз не бих го продал [smile]

Благодаря ти Бонд, радвам се, че снимката ти харесва.



Публикацията е редактирана (20-01-16 23:49)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 01:37

stef7, мерси за споделената информация и опит.
[beer]

спомена, че ги ползваш за видео.
как се справяш с видео стабилизацията без OIS?

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: fotorafi   
Дата:   21-01-16 08:35

Много се изписа за "старите" филмови обективи, използвани с новите цифрови камери. С две думи: ако не бяха хубави, нямаше да се продадат в И бей, от България стотици Флектогони, Зонари, Канони, Никкори, Зуйко десетки марки на Карл Цайс. Не останаха в България...[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: stef7   
Дата:   21-01-16 08:56

@koleto.spasov - Извинявам се, моя грешка, не съм се зачел внимателно, Хелиос 40 е доста по-скъп и специален обектив. За него примерно четох едно ревю на руски в което автора излиза с интересна теза. Тези обективи казва той правят дигиталните снимки да изглеждат по-малко дигитални и повече като снимано на филм. Нещо подобно съм срещал и на други места. Не знам дали е така, но наистина различни обективи дават по-различна визия при някои ситуации и за това са интересни.

За стабилизация на видео и стари ръчно фокусни обективи засега ползвам статив или монопод. От ръка засега предимно със стабилизирани обективи (OIS) Понякога снимам от ръка на по-широкоъгълни обективи без стабилизация. Ако се внимава се полувача, е усеща се че е снимано от ръка не е мазно и гладко, но е приемливо не дразни. И обартно скоро снимах със стабилизиран обектив, но доста разсеяно. Няколко секунди невнимание, едно две по-резки движения и айде и стабилизацията не спасява положението, резултата не е никак добър. Е успях да спася кадрите със софтуерна стабилизация в Premiere за сметка на малко загуба на резолюция.

как да снимаме видео от ръка

За вбъдеще ще ползвам едно от следните две решения
- стабилизация в тялото. Сони А7R II и a7S II са все още много скъпи, но скоро ще се появят тела за приемлива цена. Ей пишат наследника на А6000 ще се появи скоро и ще има IBIS (in body image stabilization)
- малък 3D Gimbal. Е те за такова сега събирам пари (Цени 500-700$). Любител съм и снимам сам, не мога да разчитам на помощ. Ригове за снимане от ръка, стедикам са ми големи тежки и неудобни, не мога да си позволя да ги мъкна с мен. Но виж един малък 3D Gimbal с т.нар. pistol grip е идеален. Има снимки при които дори стабилизацията в обектива или тялото не е достатъчна. Та този Gimbal ти замества стедикам, кран и доли без проблем, малък и компактен е и се очертава като най-доброто и универсално решение. Тежи само около 1 килограм. Абсолютно лесен и прост е за използване и дете може да се справи. И може да правиш с него каквито снимки ти дойдат на акъла. Може да го използваш на кола, мотор или каквото и да е превозно средство в движение. От няколкото които има на пазара съм си харесал Beholder DS1, защото може да се използват с по-големи и тежки камери, има до 1.8 кг полезно тегло камера обектив. Повечето други са до около 1кг. Може да се използват и за снимане на hyperlapses. Втора генерация е и голяма част от проблемите на първата генерация са изчистени. Ето тук пример за снимки с Beholder DS1, както и линк към ревю, както и линкове към ревюта с други подобни гимбали. Това с OIS или IBIS не можеш го постигна

https://vimeo.com/150023527

https://www.youtube.com/watch?v=3sCU4Jd2d2k

https://www.youtube.com/watch?v=45QT04scgSM


Nebula 4000 е от по-старата първа генерация.
https://www.youtube.com/watch?v=Yrxilvw25sM

https://www.youtube.com/watch?v=2u_J3f-fmxI



Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 08:59

Автор: gorbi
Дата: 20-01-16 22:54

koleto.spasov: само и аз да те поправя, че Хелиос 40 и особено 40-2 на такива пари - 400-500 лева няма. По скоро цената е такава в долари.
---------------------
Извинявам се че ви развалям рекламния блок но ето какво открих :

HELIOS 40 Russian M39 M42 Fast PORTRAIT Lens 1,5/85 Case

£247.45
-------------------------------
И още нещо, може би сте чувал, че има една марка - Пентакс. Та те, вграждат стабилизация на матрицата от почти 10 години. [smilie10]
Цените за ново тяло (напр. Pentax K-3 II )са около тези на Никон и Канон за върховите модели в момента, а на старо макар и супер рядко може да ги намерите под 800 лв за моделите К500 и др.

Ето

24.35 MP Компактно и леко магнезиево тяло Защита от влага и прах Премахнат Anti-Aliasing филтър за по-висока детайлност на изображението. SR механизъм в тялото. Два слота за SD карти
27-точков AF (25 кръстосани точки)
цена: 1999 лв

Имам усещането че родните форуми и магазини умишлено не ги рекламират, за да могат да реализират по високи продажби турбосапунерите на Никон и Канон както и модерните на последък безогледалки [smile]



Публикацията е редактирана (21-01-16 09:10)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: stef7   
Дата:   21-01-16 09:04

@Binjo_o - Говорим за видео, и камери способни да снимат и качествено видео не само фотография. Пентакс за видео не ги търси. Оттам насетне че имали стабилизация в тялото малко ме грее



Публикацията е редактирана (21-01-16 09:06)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 09:09

Извиняма се тогава. Но за видео, не се казваха апаратите видеокамери, или бъркам нещо?
Извинете ме още веднъж...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: stef7   
Дата:   21-01-16 09:15

Въпрос на терминология. Някои от съвременните фотоапарати са за мен и най-добрите видео камери за парите си. Видео фото снимат еднакво добре, омешаха се нещата. Но не знам как точно да им казвам [smile] Камери като че ли е най-вярното


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 09:17

Ето и една снимка която я слагам в графа 3ти фактор на автора на темата
[smile]
Евтиният но сравнително рядък Юпитер 11 със макро пръстени.


https://photo-forum.net/static/site_pics/161/1453360524_Jup.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Simbon4o   
Дата:   21-01-16 09:18

И ако става дума за история коника-минолта вграждат стабилизация на матрицата далеч преди пентакс [smilie5]. Въобще тази марка пентакс отдавна и мина модата, преди години като нямаше безогледалки имаше някакви плюсове - компактност, съвместимост с някои стари ръчни обективи... вече не важат.

И тъй като темата се отнесе да взема да пусна някой кадър :).

Един с бокината Vivitar 90mm 2.5 S1(който скоро се надявам да продавам, защото чакам втората му версия да пристигне и това е единствения обектив с който бих го заменил)

https://farm2.staticflickr.com/1706/24384512241_9263131e14_b.jpg

DSC03738p by Simeon Kolev, on Flickr

И един със солигора на gorbi

https://farm6.staticflickr.com/5690/23381128243_490a69109b_b.jpg

DSC03729-Edit by Simeon Kolev, on Flickr

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 09:18

Да имаше даже няколко статии за Аватар ли беше дето бил сниман уж със Никон :)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   21-01-16 09:31

Binjo_o: това е първата версия на М39 на Хелиос-а, затова е по-евтин. Няма връзка с рекламата, защото не продавам Хелиос-и... :) На времето продадох моя за 850 лева и още ме е яд, парите ги изхарчих, а обектив - няма [smilie5] Намират се нови такива от фабриките в рашка, но ме съмнява да е съпоставимо качеството със старите. Новите вървят по 450 долара, последно като ги гледах.

Иначе за Хелиос 40-02 ако някой ми намери за 500 лева - да ми пише на лични и да ми го праща утре.. [smile]


Аз специлен фотоапарат само за ръчните обективи съм си купил - Сони А7 II, имам над 40 стари селектирани обектива и те вече си имат фотоапарат със стабилизация в матрицата. Остана да се постопли март месец, за да ги "изкарам" на разходка [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 09:45

Ами то първите версии няма ли шанс да са по добри?
Все пак злите езици мълвяха, че тогава руснаците са използвали директно стъкла и немски части, а може би и рецепти за просветляване. Чак после са ги предобрили в новите версии и визии.
Кой може да каже без да го е пробвал, а пък и на вкус и цвет приятели няма, както казват руснаците.
Опс, сори, сега ще ме баннат заради руска пропаганда сигурно. Забравих че сме натовска държава.



Публикацията е редактирана (21-01-16 09:47)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: victory13   
Дата:   21-01-16 09:49

"...тогава руснаците са използвали директно стъкла и немски части" [smilie5]
не бой се [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   21-01-16 09:50

не зная дали са по-добри, но със сигурност са по-красиви :)


http://i.ebayimg.com/images/g/218AAOSw7NNUKFWd/s-l1600.jpg



като гледам и този не е много евтин - 450$

Руснаците са едно, а смотаната им държава е нещо по-различно, но това не е фотогафска тема.. Важното е като се сринат скоро, да има евтина фототехника от там :)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 09:53

Аз копирах одеве ето този, но изглежда същият


http://i.ebayimg.com/00/s/MzUwWDUwMA==/z/o1kAAOSwqrtWmt8y/$_12.JPG



HELIOS 40 F/1.5 85mm M39 - m42 SLR NACHT - Portrait - Objektiv TOP

EUR 365.00

Postage:
EUR 23.00

-----------

Автор: victory13
Дата: 21-01-16 09:49

"...тогава руснаците са използвали директно стъкла и немски части" [smilie5]
не бой се [cool]

-----------
"Едвам ме нави" [smilie5]

По скоро Небой се трябваше да сложиш в кавички

Русия, да се срине скоро? [smile]
Преди 1-2 години слушах как родните шамани на неолиберализма вещаеха, че до месеци най много година Путин щял да бъде растрелян на червения плошад, а Русия модерно демократизирана. Но нищо от това не се случи и няма се случи освен в мокрите им сънища.
Но това найстина е далеч от фотографията [smilie3] [smilie3]



Публикацията е редактирана (21-01-16 09:58)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   21-01-16 10:03

да, щом е сребрист значи е 1-ва версия.. На мен визуално ми допада повече от втора версия, но втора е направо на М42, а първата е на М39.

Извън политически, понеже руският ми е майчин и чета много руски фотографски форуми - положението е в началото на дълго падане и хората го чувстват това и се чете между редовете във всяка тяхна тема... Но това са си техни проблеми, да се оправят...

Ще изровя сега от носталгия няколко снимки с моя Хелиос, да покажа.. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: hrup   
Дата:   21-01-16 10:07

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 11:08

В тази връзка, някой ползвал ли е canon fd 50/1.4 на фулфрейм. Има един с байонет за eos и днес ще го пробвам с идеята да го купя...Заслужава ли си? (цена около 100лв)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   21-01-16 11:14

Виж в мрежата има доста примери за този обектив на дигитални тела. Аз го продадох моя, не ми хареса рисунъка в дефокуса, но като цяло е добър обектив и цената е добра, пък рисунъка си е въпрос на вкус...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 11:17

Ти имаш ли снимки с него? Да покажеш нещо...аз мернах една в другата тема, която също не ме впечатли. Но ако пазят байонета за филмово тяло, мога да си го сменя и да го ползвам за филм...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   21-01-16 11:21

Аз го бях преправил моя направо на ЕОС при Слав...

тук има някоя друга снимка

Има проблем със снимките като местихме на друг сървър, но като цяло се вижда "характера" на обектива... Сега като се загледам, май не е толкова зле.. [smilie5]



Публикацията е редактирана (21-01-16 11:23)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 11:22

в мрежата намирам розички и тн...това не ми дава ясна представа, за портрети и среден план си го мисля

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   21-01-16 11:26

fd 50/1.4 за 100-120лв си е добра цена. Още повече, ако е преработен като хората и пасне на дигитален.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 11:27

stef7 , Небула-та ги гледах преди няколко седмици, и са доста примамливи, но ме съмнява за начина, по който (не)виждаш дисплея на апарата, иначе изглежда прекрасно.
nebula_4200_5_axis

Понеже ме интересува видео с високо качество (без нужда на външни записващи устройства), означаваше HVEC-265, а поне по времето като си избирах апарата само Самсунг предлагаха тези екстри.
Това,че предлагаха и 4К DC, го направи лесен избор (но оптична стабилизация няма в тялото).

Сега като пробвах старите обективи за видео, изведнаж усетих липсата на оптична стабилизация, и дори wrap-stabilize не помогна.
визията която излиза ми харесва, но още не мога да преценя дали ще е достатъчно за 4К, и явно ще трябва да е само с трипод или евентуално нещо като Небюлата. Още ще има да експериментирам с тях.
[beer]

пс - Този сребрист Хелиос 40, изглежда фантастично



Публикацията е редактирана (21-01-16 11:40)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 11:31

при слав е преработен, трябва да е ок

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: krist   
Дата:   21-01-16 11:42

Това с металите си е така, пък има и нови обективи с метал и явно ще трябва и с тях повечко да се внимава, а, като вкарам карбоновия статив от мразовитото време навън у дома разпънат, металната глава става, все едно е залята с вода, докато краката не хващат въобще конденз.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 11:50

krist, може би новите mount-ове, особено тези, които са weather-sealed, няма да го имат този проблем. На Канона ми ползвах един доста тежак обектив (със сигурност имаше доста метал в него) но никога и грам кондензация не съм видял там.


Ето няколко кадъра, които направих точно след като взех скромното обективче Jena 135мм :


https://photo-forum.net/static/site_pics/114/1452981758__SAM0127.jpg




https://photo-forum.net/static/site_pics/114/1452981758__SAM0112.jpg





Видео с (още по скромното) Хелиос 44м:

https://youtu.be/kOhKVIa99k4



http://authors-vault.com/SAM_0227_frame.jpg




Публикацията е редактирана (21-01-16 12:05)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Dobromir_Kalenikov   
Дата:   21-01-16 12:09

illuminations написа:

> my.point.of.view
> предполагам е така, но защо би било
> нужно на 35 мм с филмова лента
> по-остър обектив, след като
> филмовата медия няма възможността
> да се възползва чак от такава
> резолюция?
>
>
> взех (на слуки) един, който после го
> погледнах и пишеше че трябва да е
> остър по представите за филм (не
> видях МТФ, но някаква скала е 9.3 от
> 10)... но не бих казал, че е
> достатъчен за дигитален апарат.
> http://www.pentaxforums.com/userreviews/carl-zeiss-jenna-sonnar-mc-135mm-f35.html

> много му се радвам и се забавлявам
> с него, но просто
> лайн-пайер-резолиутшан не е
> достатъчна.

Дали не е от конкретна бройка проблем? Питам, защото аз имам същият и качен на ФФ 21 МП се представя страхотно - в центъра е бръснач от максимално отворено, краищата имат известни забележки. Минус са аберациите, но те са лесни за корекция при цифрово снимане. За модела съм чувал, че серийни номера с 6 цифри са най-добри откъм представяне - може да има общо със заводи, партиди, а може и да е градска легенда и партенка. Определено обаче при мен е бръснач, а боке-то му е карамелено - разтопено на максимално отворено.[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 12:26

Добре де, кое му скромното на Сонар 135мм ? С условието че не вярвам да точно пейзажен обектив. [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: asahi   
Дата:   21-01-16 12:30

Освен бокето друго влияние на обектива върху изображението не откривате ли?

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 12:39

Dobromir_Kalenikov, възможно е.
обектива го взех без да знам почти нищо за него, после му видях характеристиките, а и че имало 2-3 различни версии и тн.
сега погледнах, и серийния номер е с 5 цифри (и то почва с 3xxxx ).
МС Сонар 3.5 / 135 Карл Зеис Jena ДДР
При мен плътността на матрицата е по-голяма все пак - 28мп на АПЦ-С големина.

Аберациите наистина са си забележителни, но забелязвам и едно "оцветяване" към ъглите (но за оцветяването не се оплаквам, добре изглежда).

Може и да не съм му свикнал още (снимах само няколко пъти с него, и то все на студено, ръцете почват да треперят, а масивното желязо на обектива не помага и може да е имало лек блур от мен). Сега се загледах в тази снимка от борисовата градина, и изглежда е била доста остра.
Ще трябва да хвана някой познат/а да го/я снимам като хората, и тогава ще мога да кажа дали правоначалните ми впечатления са грешни.

бокето си го бива наистина [smilie24]

https://photo-forum.net/static/site_pics/114/1453373343__SAM0155.jpg



[beer]



Публикацията е редактирана (21-01-16 12:50)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 12:51

Грешни са [smilie3]
Обвектива е обидно добър за цената си. Така мисля.
Аз не разбрах какво се има в предвид с това, че аберациите са забележителни? Че ти харесват или че ти харесва че ги няма, почти [smile]



Публикацията е редактирана (21-01-16 12:52)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 13:12

asahi, от една страна ето че дори за един модел обектив говорим за "различни партиди", различни серийни номера, и тн. и изглежда едва ли не всяка партида от старите модели идва със свтой собствен "характер".

може би вече материалите на материалите на стъклото вече са различни и пускат друг по-различен спектър светлина? ( сещам се, че прочетох че има някой от старите обективи дори с радиоактивни стъкла в тях, но нямам представа какво би помогнало това за крайния резултат)

ти какво мислиш, че различава старите с новите, освен бокето?


Binjo_o, аберациите (СА) от този обектив са много силни, и дори на някои снимки софтуерно няма добър резултат от премахването.
vignette е малък (поне при мен), въпреки че има някакво оцветяване вместо него (но той е приятен)
казах, че е скромен, защото обектива е по-евтин от адаптера за м42 :)



Публикацията е редактирана (21-01-16 13:16)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 13:16

аберациите (СА) от този обектив са много силни, и дори на някои снимки софтуерно няма добър резултат от премахването.

[smilie10]

Май говорим за различни обективи и снимки. [smile]


https://photo-forum.net/static/site_pics/114/1452981758__SAM0112.jpg



Къде тук има хроматични абераций?
Не се разбира каква е блендата, но при тази висока скорост 1/500 и ISO Speed Ratings = 100, не вярвам да е 8
Аз лично и сферични аберации не виждам, де



Публикацията е редактирана (21-01-16 13:21)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 13:21

... на "черно бяла" снимка не очаквай да могат да се забележат СА :)
на горната снимка Ф-а е 3.5

мисля, че тук могат да се забележат дори след софтуерната корекция за премахването им:

https://photo-forum.net/static/site_pics/114/1452981756__SAM0087.jpg




Публикацията е редактирана (21-01-16 13:30)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Binjo_o   
Дата:   21-01-16 13:28

Леле ако от това се оплакваш, незнам има къде къде по тежки случаи които се подминават с дежурното софтуерно ще ги оправиш [smile]



* еее, ама слагай оригиналните кадри, така коригирани може да си преливаме от пусто в празно 100 години



Публикацията е редактирана (21-01-16 13:29)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 13:34

ами това са "оригиналните".
всеки RAW конвертор може да ги прави тези корекции за премахване на СА
(освен ако не ги постна в RAW няма как да не са обработени до някаква степен)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: Dobromir_Kalenikov   
Дата:   21-01-16 13:50

Цените на този обектив варират от 100 до 150-160 лв., в зависимост от състоянието. Моят е в състояние като нов - оптично, механично - всякак. Имах късмета да го намеря на 130 лв., което си е доста повече от 20-те лева за M42-EOS адаптера с глухарче, от които имам 2 бр.
Аберациите са си дерт, но никак не е толкова голям, колкото се изкарват. Пускам линкове към три снимки в пълен размер, правени с конкретния обектив и 6D и 5D Mk II.
https://www.flickr.com/photos/123136924@N04/21348861215/sizes/l

https://www.flickr.com/photos/123136924@N04/20326104371/sizes/l

https://www.flickr.com/photos/123136924@N04/21349140435/sizes/l

Изберете размер и разглеждайте.



Публикацията е редактирана (21-01-16 15:19)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   21-01-16 14:30

може и да е от части причина и софтуера, който съм ползвал.

тази снимка да не е идеалния пример,
(а и аз по принцип снимам с -1ев),
но обикновения СА се вижда по ръба на листото, което не е чак толкова проблем (поне за дадената снимка)
поне за мен е "видимо" е един колор-каст, които се показва в тъмните градиенти на боке-то, и макар ниския контраст в случая се забелязва на черно-белия пейзаж.

не знам до колко ще свърши работа, но ето RAW версията на снимката отгоре (само конвертирана в DNG ):
http://authors-vault.com/_SAM0087.dng




Публикацията е редактирана (21-01-16 15:02)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 17:30

canon fd 50/1.4 пасна и картинката ми хареса, но...на безкрайност удря огледалото. което ме отказа от покупка...не че не може да се снима на 10м и бленда 8 за да се покрие безкрайноста...но ще се халосам и ще забравя и ще го прасна

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   21-01-16 17:33

Стъклата с ториев диоксид имат едновременно висок индекс на пречупване и ниска дисперсия. Такава комбинация била много ++++ за дизайн на добре коригиран обектив, защо - да каже, който знае повече. Това, че тория е радиоактивен, е подробност в случая.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   21-01-16 17:33

Това е кофти. Ако не е преправен тотално обектива и е все още функционален FD може да се пробва с адаптор.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 17:42

kvakioh, адаптерите или са с фокус до 2 метра или заради допълнителните лещи се скапва картинката и процеса се обезмисля...чак сега се сетих, че слав говореше точно за този и някои други fd с такъв проблем

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   21-01-16 17:48

С моя адаптор и един FD oбектив не ми се е случвало да е до 2 метра, има си безкрайност, на 100/600Д не удря огледалото. Явно не се намират така лесно.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 17:53

защото е кроп, аз на фф го слагах

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   21-01-16 18:00

Е аз виждам в момента поне 5 различни адаптора с различни цени и конструкция, няма начин на ФФ тяло да не става поне 1 и да не удря огледалото...Може и да се бъркам, не съм пробвал с моя адаптор на ФФ, признавам.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   21-01-16 18:04

Не става...аз си купих фф точно защото имах стари фд-та...и чак като го взех с изненада разбрах че няма подходящ адаптер. Трябва да се сменя байонета, но и тогава някои удрят огледалото...широкоъгълните и те тоя. А пустата картинка ми харесва и е много светъл и лесно се фокусира. Пробвах с оптичен елемент, става пълна боза и няма смисъл. Без оптичен няма безкрайност.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: alext   
Дата:   21-01-16 18:23

От друга страна пък на мен ми е интересно и с нови обективи на стари апарати, примерно Канонски L последен модел на лентово тяло или Никонски на F тяло. Доста интересни неща се получават.

Да, някой може ли да покаже и такива снимки? Замислил съм един F100 с G обективи. Как ще се съчетаят филма и новите обективи?



Публикацията е редактирана (21-01-16 18:24)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   22-01-16 00:28

Получихме кадрите от Русе и ще кача една .[smile]

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1453415059i.jpg




Публикацията е редактирана (22-01-16 00:29)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: nikel   
Дата:   22-01-16 00:50

На Канон ЕОС, (кроп или фул фрейм) много добре пасват старите Carl Zeiss на Contax/Yashica байонет. Много добри обективи които могат да конкурират напълно съвременните авто фокусни като острота и контраст. По-евтин вариант са Yashica ML серията, които също са доста добри, но отстъпват на Zeiss-а. А по въпроса опират ли в огледалото на фул фрейм ще отговоря, че различните модели канони (фул фрейм) имат различия в размерите на огледалото. На EOS 5d Mk3 проблеми с Contax/Yashica обективите няма. Най-голям недостатък на Carl Zeiss обективите обаче е $$$
Иначе по въпроса за аберацийте на CZJ Sonar MC 135/3,5 мога да коментирам, че това е един от обективите с най-ниски CA в този клас. Разбира се има леки LoCA, които се срещат и при далеч по-нови и скъпи обективи.
В крайна сметка дъртите ръчно фокусни буркани не са съвсем подходящи за кропки с огромна плътност на матриците, но затова си има фул фрейм. [shtrak]



Публикацията е редактирана (22-01-16 01:13)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   22-01-16 01:02

цайс зебра 135, е много по зле от юпитер 11а, който е на половината цена[smilie3]

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »