Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 13:02

Има фотографи (често от по-старото поколение), които ще кажат, че "на филм изглежда по-добре".

Въпреки, че до голяма степен все още смятам, че това е идва предимно от липсата на техничеки знания и умения за дигитално обработване, може би до голяма част това, което им харесва е резултата от старите обективи, които иглежда че дори от един и същи модел, зависи от коя партида са, дават различна "визия".

Тези, които от вас ползват стари обективи на дигиталните си апарати - защо го правите? какво намирате в тяхното ползване след като модерните обективи предлагат като цяло по-остри изображения, нямат цветови изменения (както някои от старите имат неравномоерен цвят на кадъра), и тн.

Мислите ли че има 3ти фактор, който да прави резултата от снимането на филм различен от това, което може да се постигне с дигиталните апарати?
(трябва да отбележим, че динамичната резолюция дори вече е по-голяма при ниакои от дигиталните апарати - за барометър филм Кодак е 13Ф-стоп)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: realnoncho   
Дата:   20-01-16 13:34

Защото някои дефекти преди сега могат да изглеждат като ефекти.

Боке като сапунени мехурчета:

http://www.nonchoiliev.com/wp-content/uploads/2014/12/IMG_7280.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: georgioiv   
Дата:   20-01-16 13:39




модерните обективи предлагат като цяло по-остри изображения, нямат цветови изменения и тн


Е те точно това ни харесва в старите обективи ... В портретната фотография някои дефекти се използват като ефекти... Без да се дупиш цял ден над компютъра с изплезен език да мажеш.. [smile]

Отделно от това има характерен рисунък в дефокуса на някои обективи, дето не можеш да го нарисуваш...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   20-01-16 13:40

по-жива е картинката на филма

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: obscureman   
Дата:   20-01-16 13:40

Ами аз си експериментирам понякога с един стар Porst 50 мм на 1.7 М42 с преходник за Nikon само за портрети на лица, защото няма безкрайност - прави много готино криво боке и ретро излъчване, ако това е търсения ефект. Първоначално с макро пръстени го ползвах и за макро и не беше зле. Взех си го евтино и нищо не ми костваше да пробвам и изобщо не съжалявам :) Още си щракам портрети с него понякога.
За филмово тяло не виждам смисъл дори да пробвам при наличните технологии...

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   20-01-16 14:03

Удобно е, а и новите ръчнофокусни са доста скъпи. И са най-вече твърди обективи, с фиксирани мм. Единствено Samyang от производителите на нови ръчни обективи дава по-ниски цени и завидно добро качество.
След няколко десетки ръчнофокусни стари, за лентови апарати обективи съм се убедил, че много малко стават. Или ще са с механични проблеми, или оптиката им е замъглена или с гъби и плесени, или нещо друго. След закупуването на Sony A7R и 36-те мегапиксела, въпреки възможности за кроп, рязане, подравняване, дигитално "поправяне" на кадрите, пак нещата си искат оптиката. А тя в по-старите времена просто не е направена за резолюцията, която днес дигиталното дава и изисква също така. Може би за 36Мпикс пълно покритие има не повече от 4-5 обектива, които реално и истински може да се използват с ниска дисторсия, аберации, кривене и др.
За късмет, преправянето днес е лесно с адаптори, макар че има повече "ментета" да ги нарека рингове, които са много зле.
Комбинирам също така лентови апарати с обективи и след това само с адаптор ползвам същите стъкла и за дигитални.
ТЕзи стари обективи със по-специални ефекти- бокета, кръгчета, мазане и др също са интересни, понякога скъпи, понякога евтини.
Моите фаворити сред стари ръчнофокусни апарати, които са ползвани и се ползват на лентови апарати:
Canon FD 50 f1.2- рядък и скъп
Canon FD 85 f1.2- редък и скъп
Canon FD 35 f2- сравнително добра цена
Olympus OM 50 f1.2- рядък и скъп
Olympus OM Auto-W 21 f2- много рядък и цената е висока
Olympus Om shift 24 f3.5- прекалено рядък и скъп
Olympus Auto-S 40 f2- много рядко се намира
Olympus H Auto-S 42 f1.2- почти не се продава никъде
Olympus Auto-T 85 f2- по-масов, има бройки
Tokina 90 macro Bokina- свръх рядък и скъп
Tamron 90 f2.5 Adaptall macro- достъпен, има бройки
Minolta MD 21 f2.8- има бройки
Minolta MD/MD 28 f20- има бройки
Minolta MD W 35 f1.8- по-рядък
Minolta MD 50 f1.2- има бройки, недотам евтин
Зуум обективи не бих сложил сред добрите, макар че има 3-4. Някои макро като Vivitar Komine също са доста добри, и могат да съперчничат при бавна и стабилна работа на модерните макро обективи.
Има още някои, като повечето са доста редки и странни, а намирането им на добра цена никак не е лесно. Точно в това е първото най-забавно- да се намери читав обектив, после да пасне на дитигалния апарат и след това да се докара картинката.
Има достатъчно тестове, доста изказвания, настройки и други, моето мнение е, че си заслужава, но не на големи матрици и с много мпикс. ПРеди месец имаше тема за лек, светъл, широк и ръчнофокусен обектив за 36Мпикс, много малко, даже 1-2 само покриха тези стриктни критерии.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: hrup   
Дата:   20-01-16 14:12

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: M_D   
Дата:   20-01-16 14:25

Две неща, които не са свързани с колориметрия, тонално предаване или зърненост:
1) Филмът има чисто физическа дълбочина, заради няколкото цветни слоеве. Поради тази причина, реално никога няма да видиш такова остро боке като от примера на Нончо - микро разликите в дълбочината правят слоевете различно фокусирани и омекотяват значително ръбовете, вкл. ръбовете от сферична аберация като при бокето.
2) Отраженията и разпръскването вътре в самия филм могат да добавят лек глоу, там където оптично не е влязъл такъв.

Отделно си е доколко стигат знанията и уменията на човек да симулира цифрово колориметрията и тоналното предаване както на конкретни негативи, така и на процесите на печатане на тия негативи, при които процеси всъщност се реализират най-големите принципни разлики.
Между другото, Кодак Вижън 3 серията има динамика над 15 стопа, просто няма нужда от повече в прилично подготвена сцена. Характеристичните криви в Кодак документацията са отрязани на толкова, но реално има голям марджин отгоре. [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: kvakioh   
Дата:   20-01-16 15:00

Да не забравя все пак за култовите Contax G- Biogon 21 f2.8, 35 f2, Planar 45 f2, Sonnar 90 f2.8 Тия четирите може би са едни от най-силните комбинации изобщо. Компактни, леки, доста добра оптика, намират се най-често запазени, но на високи цени. Просто са достатъчно добри и на лента и на дигитално.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   20-01-16 16:52

Дали в други форуми спорят за "платно и четка" vs "таблет и копмютър"?



Публикацията е редактирана (20-01-16 16:53)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 17:57

в общи линии оставам с впечатлението, че за всички (почти) "усещането за филм" всъщност все пак е само въпрос да сложим стария обектив на дигиталния апарат (плюс някакви познания/умения по тониране на снимките)

M_D, тези точки 1) и 2) не мисля, че някой би ги търсил като ефект, но и звучи, като че ли лесно могат да се симулират - (нещо като софт фокус)

определено вече идеята, че на филм снимките излизат "по добре" мисля, че е нещо, което много малко фотографи биха казали.

на мен ми харесва "характера", който придобиват снимките, с недодяланите си черти от старите обективи (поне за сега това ми е впечатлението), но се изненадах как уж доста остри (макар и не от тези скъпите), остротата далече не е достатъчна за дигиталните сензори (при мен 28мп апс-ц ), и ако беше някой нов модел обектив с подобна острота, едва ли бихме му обърнали внимание.

batsali, сигурно, но едва ли във фотографски форум.

kvakioh, [smilie24]
мерси за изчерпателния коментар, и за полезната информация относно подходящите обективи за високоплътните матрици

[beer]



Публикацията е редактирана (20-01-16 18:06)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   20-01-16 18:00

Аз се зарибих да снимам, след като направих 1 снимка с ръчнофокусен обектив. От тогава винаги имам по няколко стари стъкла в мен. Когато снимам за удоволствие или пък познати и роднини, винаги ползвам стари ръчнофокусни обективи. Освен картинката и дефектите има някаква магия в тази стара техника [smilie3]

Това е на лента с chinon CE-4s и хелиос 44-2


http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1453305444v.jpg



ето и хелиос 40 на 6D

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1451240099c.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   20-01-16 18:02

самият филмов материал предава особенна визия, за мен от там идва предпочитанието...цифровото ми е по-стерилно

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 18:07

да добавя, че взех графитен преходник към м42, макар че струваше колкото обективите :) съм доста доволен.

нещо, което ме изненада - силната кондензация, която причиняват старите обективи - до степен че стават буквално мокри (включително и отвътре). добре че го забелязах на време и почнах да махам обективите моментално от апарата. (че не мисля, че който и да е дигитален апарат е предвиден да се бори с капки вода стичащи се от обектива към матрицата)



Публикацията е редактирана (20-01-16 18:10)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   20-01-16 18:41

Кондензацията е заради факта, че са от метал и стъкло. По-бързо изстиват и се затоплят.

За мене кефа от снимането на филм идва повече от самия процес. Цъкаш - радваш се, проявяваш - радваш се, копираш, сканираш - радваш се. По 3 пъти на една снимка [smile] Зърното е приятно, можеш да снимаш със самоделна техника, поле за всевъзможни екперименти, замисляш се и ти изкристализират неща, които с цифрата няма как да се сетиш за тях, стъкла можеш да си накупиш за малко пари, можеш да снимаш среден и голям формат и тн. А който се интересува от резолюция - от един кадър среден формат 56х56мм с остър обектив и добър скенер могат да се извадят 50-70MP полезна информация, за по-големите план филми да не говорим.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: pstoev   
Дата:   20-01-16 19:07

batsali ме изпревари [smile]
Снимането на лента е повече заради процеса, всеки кадър трябва да се премисли. Не можеш да щракаш на поразия, всичко се случва с идея и винаги има едно виждане за перфектен кадър. И после идва чакането, проявяване, сканиране..Доста често резултата е по-лош от представата за него[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: БОНД   
Дата:   20-01-16 19:11

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: my.point.of.view   
Дата:   20-01-16 19:21

има и хубави стари обективи, особено в ценовия клас над 1000 лв

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 19:37

Бих казал, че кондензацията е точно заради трудно променящата се температура на желязото/стоманата на старите обективи.

Високият термичен капацитет (термична маса) позволява на материалите на тези обективи да задържат температурата си много по-продължително. В случая след силно охлаждане (навън) запазват нискита температура за много по-продължително време след като са внесени в различа (топла) атмосфера... Разликата в температурата предизвиква кондензацията, която продължава значително по-дълго време и от там многото "вода" извлечена от влагата във въздуха... и тн и тн. ... но това няма значение. :)


важното е резултата - имаше достатъчно капки (които в един момент почнаха да се стичат) по цялата повърхност до степен, че изглеждаше все едно е бил залят с чаша вода... нещо за което всеки новак (като мен) е хубаво да има предвид, преди да сложи стария обектив в студеното време (или по-точно преди да се прибере на топло с него) :)

разбира се след като сложих обектива за 2-3 мин на радиатора, и всичката вода (и от вътре) се изчиства.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: illuminations   
Дата:   20-01-16 19:48

my.point.of.view
предполагам е така, но защо би било нужно на 35 мм с филмова лента по-остър обектив, след като филмовата медия няма възможността да се възползва чак от такава резолюция?


взех (на слуки) един, който после го погледнах и пишеше че трябва да е остър по представите за филм (не видях МТФ, но някаква скала е 9.3 от 10)... но не бих казал, че е достатъчен за дигитален апарат.
http://www.pentaxforums.com/userreviews/carl-zeiss-jenna-sonnar-mc-135mm-f35.html

много му се радвам и се забавлявам с него, но просто лайн-пайер-резолиутшан не е достатъчна.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: camelasign   
Дата:   20-01-16 19:59

ми то сега няма такива филмови материали вече, преди имаше 25 аса, че и технически филми по 9 аса, там беше много рязка картинката

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: batsali   
Дата:   20-01-16 20:13

Металите, алуминия например, имат по-малък специфичен топлинен капацитет от пластмасите. Имат също така и по-висока топлопроводимост. Колко общ топлинен капацитет има един метален спрямо един пластмасов обектив зависи от конкретната конструкция, но в случая мисля, че топлопроводимостта играе по-голяма роля. Водната пара във въздуха се охлажда от обектива, преминава в течна фаза и му отдава топлина. При металите тази топлина бързо се разпространява в детайла и температурата на повърхността расте по-бавно от тази на пластмасов детайл. При пластмасата повърхността се загрява по-бързо заради по-ниската топлопроводимост и седи по-близо и по-дълго до точката на оросяване. През това време малките капки вода мат време и да се поизпарят. Та затова метален предмет се мокри повече от мластмасов при сходни условия. Може и да не е така. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: ATHOM   
Дата:   20-01-16 20:34

Щото един 6х7 кадър, сканиран читаво, съдържа към 150Мпкс информация, затва.

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: stef7   
Дата:   20-01-16 21:18

Ако перефразирам Бай Ганьо (Маджарите, знайте, не са ми твърде по сърце, ама, виж, маджарките - против тях нямам нищо [smile] ) - Филма не ми е много по сърце ама виж старите ръчно фокусни ("твърди") обективи против тях нямам нищо, нещо повече - любими са ми [smile]

Филма отнема толкова време и неври, че направо не ми се мисли даже да се връщам към него. Каквито и особености и предимства да има, каква полза от тях след като за да го гледаш, разпространяваш, печаташ пак минаваш през дигитална обработка. Крайния резултат е толкова добър колкото е скенера и целия процес на сканиране. Към момента когато е на компютъра ти една не малка част от динамичния диапазон и резолюцията и визията са в кофата. Да не говорим, че снабдяването с него хеле пък качествената обработка ще са все по-трудно достъпни. Така че единствено за удоволствието и усещането, който го кефи.

По-старите ръчно фокусни обективи и то тези които са с постоянно фокусно разстояние имат обаче доста предимства за мен:

1. Ниска цена. Възможност да придобиеш и ползваш на ниска цена обективи с доста качествена оптика и механика, които в много случаи са на нивото а в някои и превъзхождат много по-скъпи съвременни такива. Единствения недостатък е липсата на автофокус. Засега. Едни китайчета работят по въпроса и току виж някой ден старите ни обективи (някои поне)
се сдобият с автофокус.

Благодарение на това, че има системи и байонети които вече отдавна не се произвеждат, цената на обективите за тях падна много. Например Canon FD, Contax/Yashica, Olympus OM, Carl Zeiss Jena и други. Сега с възхода на безогледалките започват отново да се търсят и цената да расте но все още е повече от приемлива. Оптиката обаче в повечето случаи е на ниво, механиката още повече. Примерно ето на какво е способен един стар, пренебрегван не много тачен и известен Canon FD 35mm f2.8
http://erphotoreview.com/wordpress/?p=4114

Ето ви един евтин обектив с който може да напълните матриците на А7R, ако държите на резолюция. Автора най-отдолу пише:
Based on this quick resolution test I am a bit in shock at how well this full frame lens performs. It is amazing how this little $50 prime from 30 years ago can shame my $2000 ZEISS 24-70mm f/2.8.

Или пък Canon 24mm f2.8. 60-70 Euro на ebay.de
Ето го тук сравнен с много добрия съвременен FE 16-35mm f4 зум на Sony/Zeiss

и ревю за него

Това са само няколко примера, такива обективи има от почти всички марки и в повечето случаи не струват много пари. Ако човек няма нищо против да снима с 3-4 твърди ръчно фокусни обектива може да го направи на доста ниска цена без да жертва почти нищо от качеството.

2. По-особена, специална визия. Искате малко да разнообразите "четката", няма проблем, старите ръчно фокусни обективи са точно за това. Може да пробвате обективи с различен рисунък, боке, контраст и т.н. на ниска и приемлива цена. Завъртяно боке, ей го на отгоре колегата го е демостритал с Helios за 20-40 лева. Дефекта понякога става ефект, абсолютно точно.
3. Добри за видео. Ако снимате видео като мен, те имат предимството да имат фокусировка с дълъг ход, защото са правени за ръчно фокусиране, повечето съвременни автофокусни обективи имат къс ход на фокусиране, зер колкото мотора движи на по-малки разстояния, толкова по-бърз е фокуса.
4. Здрава и качествена изработка, няма какво да им се развали защото повечето нямат грам електроника. Че и пластмаса. Само метал и стъкло. Изнасят се 2-3 пъти годишно на слънце за да не хващат гъби и ще изкарат докато смъртта ни раздели [smile]

Обективите на Zeiss за Contax G не ще и дума са качествени но доста скъпи, губи се основното предимство. Могат да се слагат само на безогледалки. Широкоъгълните губят резолюция по краищата на камерите от серията А7. Проблема е добре известен. И на това отгоре нямат ринг за фокусировка, фокусира се или през доста скъп адаптер авто или ръчно и неудобно през механичен такъв. 35мм не е достатъчно остра за Zeiss по това което съм чел като ревюта. Като се сложат всичките тези неща на куп, ами по-добре човек да си купи оригиналните Zeiss за Сони А7 серията - 55мм ф1.8, 35мм ф2.8 и Сони 28мм f2 за горе долу същите пари и ще има още по-добра резолюция, контраст, безшумен автофокус и дори стабилизация с по-новите тела.

Който иска Zeiss по-евтино, може да търси обективите на Contax/Yashica. Цените са приемливи и могат да се слагат дори на Canon DSLR. Също така уважавам и повечето обективите на Carl Zeiss Jena, има много много добри попадения. Предпочитам ги отново заради по-ниската цена.

Oбожавам, презряни, "посредствени", неизвестни обективи, които може и да нямат най-голяма резолюция и рязкост или пък контраст, но имат свой характер в изобилие. Обективи за душата попадащи в точка 2, като примерно Jupiter 8 за мен. Или един Contax/Yashica 50mm f2. Почти толкова компактен колкото Юпитера, но по-рязък на отворено, отлична изработка и със същото завъртяно боке като Хелиоса. Дойде като бонус към други обективи които купувах. Така случайно разбрах на какво е способен, по интернет няма почти нищо за него.

В тези обективи има много повече стойност, получавате много повече за парите си. Като този пич който избира стария и почти тотално игнориран руски обектив Индустар 52мм ф2.8 пред многократно по-скъпата Leica 40mm f2 и на това отгоре има нахалството да твърди че Индустара е по-остър по краищата. [smilie5]

Industar 52mm f2.8 vs Leica 40mm f2



Публикацията е редактирана (20-01-16 21:52)

Отговори на това съобщение
 Re: Филмова визия / стари обективи
Автор: koleto.spasov   
Дата:   20-01-16 21:29

stef7, поста ти ми хареса, само да те поправя, че завъртеното буке, което се вижда е на хелиос 40, около 4/500 лева. Не, че хелис 44 не го върти, но в конкретния случай е хелиос 40 ;)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »