Автор: stef7
Дата: 18-08-15 22:01
Безогледалните камери правят живота и работата ти с видео малко по-лесна и може би в крайна сметка излизат по-евтино. Тук според мен идва разликата
А като успокоение мога да ти кажа, че която и камера да избереш ако знаеш какво правиш, крайния резултат ще е еднакво добър, съответно лош ако не знаеш.
Ако знаеш какво правиш и най-вече как да работиш със светлината, тези камери ти дават 90% от онова което правят камери за 200 000$ с които снимат филмите в Холивуд. През 2011 или 2012, Zacuto, фирма специализирана в аксесоари за видео направи серия от 3 теста с участието на мастити професионалисти от филмовата и рекламната индустрия. Тестваха камери от калибара на Arri Alexa, с която се снимат понастоящем може би половината от филмите и няколко други pro камери като RED включително и някои съвсем любителски като GH2, Alexa струва около 200 000$, GH2 e под 500$ вече. Във втория тест дадоха на различни екипи с различни камери да снимат няколко сцени с актьори, като всеки екип сам си нагласяше осветлението. После накараха жури от професионалисти в бранша да класират отснимания и обработен от екипите материал според това кой се справил най-добре и кой резултат най-много им допада като техническо качество на картината. С една подробност, камерите не бяха упоменати по име а само с номера, за да е обективна оценката. Спечели о чудо на чудесата GH2. Дори Франсис Фред Копола беше гласувал за него. След като разкриха коя камера стои зад номера настана малка суматоха. Как тъй една любителска камера която е повече фото, отколкото видео може да спечели. Ако не ми вярваш пусни едно търсене в Google на Great Zacuto shoot out.
Така че ако професионалистите които цял живот си изкарват хляба с това да снимат филми не могат да направят разлика между една камера за 200000 и една за 500 долара, ако пак казвам осветлението е било на ниво, прави сметка каква разлика ще направят обикновените зрители като нас между Никон 5200 и GH2, или А6000 и GH2.
|
|