Автор: chrisnoch
Дата: 07-05-15 04:23
Sony HDR-AX2000 излезе в началото на 2010 г., но е все още в продажба - факт, който сам по себе си говори за качествата й. Това е полупрофесионалния вариант HXR-NX5, чиито професионални предимства кажи-речи се изчерпват с наличието на SDI, повечето възможнпости за избор на резолюция и по-високата цена. Камерата е с 3 Exmor CMOS сензора по 1/3 инча, 20-кратна оптика с 3 ринга за контрол на вариото, фокуса и блендата, голям набор от контролни бутони, които могат да се препрограмират, 2 слота за карти (MS Pro Duo / SDHC до 32 GB) с автоматично прехвърляне по време на запис, 2 ХLR аудио входа и много други достойнства, които бяха впечатляващи преди 5 години, особено в този ценови клас. Сред недостатъците мога да посоча не особено прецизния баланс на бялото (избива в магента на автомат, но има и ръчни настройки), посредствения "вграден" микрофон и сравнително голямото тегло - 2 кила и отгоре, доколкото си спомням, което е много по съвременните стандарти за компактна камера със скромен диагонал на сензора/сензорите. Камерата записва FHD в 25р, но няма 50р (само 50i) и използва първия вариант на AVCHD с максимални 24 Mbit/s. В днешно време това е малко, а новият XAVC е много по-ефективен кодек.
Отдавна не съм използвал AX2000 и не мога да преценя как се справя в сравнение с актуалните модели. Системата с три сензора предпоставя по-висока резолюция на цвета и по-точно възпроизвеждане на нюансите, но от 2010-та изтече много вода и мога да си представя, че съвременните едночипови камери ще се представят поне толкова убедително в това отношение, а имат и куп други предимства, свързани с бързото развитие на технологиите през тези 5 години. Въздържам се да препоръчам тази камера най-вече заради малкия размер на сензорите, който не позволява смислен контрол на DOF. На всичкото отгоре днешните BSI матрици шумят много по-малко при ниски нива на осветеност.
|
|