Автор: kireto_a
Дата: 02-05-15 10:05
да, според мен компенсацията има смисъл при осреднените мерения - като спот и center weighted. те се опитват да осреднят областа, в която мерят - ако я избереш във фотошоп и направиш Filter->Blur->Avarage, тази област ще стане 50% светло сиво(все едно цялата сцена или област е 18% отразяваща сива карта) или иначе казано ще показва 128,128,128.
Тъй като бялото човешко лице отразява повече от 18%, ние го възприемаме като около 60% светло, а камерата ще го измери като 50%(ще изглежда тъмно) на спот, трябва да дадеш +1 стоп.
А защо отразяващата 18% от падащата светлина сива карта, я възприемаме като 50% светло сиво си е космата теория, но така работи човешкото зрение.
При матричните меренията, камерата се опитва да направи всичките тия галимации сама като мери н на брой области, сравнява с база данни от сцени, внимава да не прегори някоя по-голяма светла област, някои камери мерят и цвят(различните цветове отразават различно и се възпримат различно светли), може да вземат или да не вземат фокусната точка за приоритет и на базата на всичко това, а може и още, си измисля настройките на експозицията. Ако можеш да го направиш всичко това в главата си и си измишлиш компенсация, давай . Но това се развива все повече и резултатите, които дава са все по добри и са задоволителни в повечето случаи. Ако това не те радва, снимай в row.
|
|