Автор: tzl
Дата: 23-02-15 14:14
Начинът на мислене, че "снимки за абитуриенти" е нещо, което правят Х човека и цените им трябва да са съизмерими е начин на мислене на търговец, а не на производител. Търговецът гледа какви цени има конкуренцията и гледа да е в крак с тях, защото предлага стока, която всеки друг може да купи от производителя. Производителят дърпа конците основно. Търговците само им играят по свирката.
Ако снимате едни и същи неща, които всеки друг може да снима, тогава е ОК да се мисли като търговец, щото всички правят едно и също. Но ако предлагате различни неща, тогава може да слагате каквато си искате цена без значение колегите ви как се оценяват, стига да ви покриват разходите и да имате печалба, която да ви поддържа бизнеса.
Запитайте се защо ви наемат — заради това, че сте фотограф (един от всички,който има най-изгодна цена) или заради това, че харесват точно вашия начин на снимане. Продавате услугата фотография или продавате уменията си като конкретен фотограф.
Дали цената е ОК може да каже само колегата, който пита. Ясно е, че ако фото книгата струва 95лв 100лв е твърде малко, но ако му покрива разходите и има печалба, която му стига да си плати данък печалба, счетоводство, осигуровки, амортизация и остава, тогава преценката е напълно лична.
Публикацията е редактирана (23-02-15 15:16)
|
|