Автор: Антивик
Дата: 23-02-15 09:13
fotorafi написа:
> Да се анализира една снимка е много индивидуален, субективен процес. Слушал съм лекции 4 години, снимам от 1967 година, преподавал съм около 20 години. Смело мога да кажа, че продължавам да се уча и ще се уча докато съм жив. Фотографът е изправен пред две
> основни ситуации:
> -Първата-да подреди, да аранжира, да режисира и да снима. Той подбира оптиката, зрителния ъгъл,различни помощни аксесоари ползва естественото осветление или наглася изкуственото. И тук следва основното-да отсече в кадъра на камерата онази част, която смята за най-значимата, важната, естетичната. Има време и възможност да наблюдава във визьора , да размества, да променя осветлението, да извършва корекции
>
> Втората-да снима динамичния, вечно променящия и разнообразен живот. Да избира и ограничава, да "отсича" в кадъра на апарата си. Ползва различна оптика, ъгъл на снимане, ракурс, помощни аксесоари. И тук започва трудното с композицията. Основното в кадъра и фона, основното и другите елементи, кое да се "реже" и маха, кое да остави. Най-трудното е при фото репортажа. Динамично, бързо променящи се ситуации. Затова фотографът снима и после извършва т.н. фотографска "отсечка" Има литература, курсове, гледане на хиляди снимки, анализиране, натрупан опит, рутина .Започва се, сега при масовото снимане с цифрови камери, копиране на снимките в размер 13х18. С фотографските "ъгли" / изрязани от картон букви Г/ движат се по снимката, закриват части от нея и така се отсича ненужното, търси се най-важното, основното, най-значимото. За по-лесно затова е измислен квадратния формат на кадъра. От квадратния кадър лесно се прави снимка на високо или на широко..
>
> Готов съм, безвъзмездно на млади колеги с изкопирани снимки на хартиен носител да помагам с обсъждане и анализиране. Смело, без да се щадим и без да ми се сърдят Рафи Марукян, AFIAP
Те това е истината!
Сумирано в 1-2 думи да знаеш първо какво и как искаш да покажеш, от там нататък четене, търсене и практика....
|
|