Автор: e-mil
Дата: 13-01-15 10:25
Автор: momche_s_vyobrajenie
Дата: 13-01-15 09:13
"В нета няма статии за последните версии на програмите които поддържат амд, примерно за premiere."
Е, поне за Premiere има достатъчно. Преди години ускорението беше само с Nvidia, но в последните версии CC май всичко, което преди работеше само с CUDA вече работи и с OpenCL. Обсъждали сме го няколко пъти и в този форум. Последно, мисля че беше в тази тема:
https://photo-forum.net/forum/read.php?f=1&t=1650469&i=1651128&offset=0
Съпортът на Adobe е много подробен, там също пише кой софтуер как използва графичните карти.
http://helpx.adobe.com/support.html
Във форумите и блоговете на Adobe също има писано много, включително и през 2014.
http://www.google.com/search?q=premiere+CUDA+OpenCL+site%3Aadobe.com
Hotsnail ти е дал разумен съвет, който много често се пропуска. Когато се запознаваш с някакъв продукт е добре да започваш от съветите на производителя, а не от търсене на случайни статии в блогове и форуми.
Аз лично не виждам защо ти е да натовариш толкова много софтуер, който върши едно и също:
- хем Photoshop, хем Gimp;
- хем Cinema4D, хем 3D Max, хем Maya; хем SketchUp...
- хем Poser, хем DAZ, хем Carrara...
Няма как целият този софтуер да има еднакви изисквания към видеокартите.
Същевременно си предвидил само една програма за композитинг - Blender, като изключим Toxik, който би трябвало да получиш с Maya. А си "заобиколил" популярен и мощен софтуер като NUKE, Fusion и After Effects. В твоя случай популярността е важна, защото колкото по продавана е една програма, толкова по-лесно се намира информация за нея в случай, че срещнеш проблем. А проблеми ще срещаш редовно.
Композитингът всъщност ти е много по-важен от 3D, защото от това, което чета в първия пост, основно ще се занимаваш с него, а не с моделиране.
Впечатлението е, че се луташ в избора и след 1 година ще си пробвал от всичко, но няма да си напреднал в овладяването на нито една от програмите.
Ако Photoshop и Premere са ти основните редактори, то ще ти е по-удобно да ползваш After Effects + Cinema4D, защото имат вградена интеграция. Можеш да прехвърляш проекти между тях или директно да импортваш 3D модели от Cinema4d в After Effects, с помощта на някои сравнително евтини плъгини.
Ако пък продуктите на Autodesk са ти по-удобни, то може би е по-добре да ползваш техния видеоредактор Smoke, за който твърдят, че са взели най-доброто от FinalCut и Premiere. Не съм запознат с него, но най-вероятно също има предвидена интеграция между техните програми за композитинг и Smoke.
Няма как да искаш толкова софтуер от различни производители да са оптимизирани максимално за две различни технологии, каквито са CUDA и OpenCL. И е безсмислено да качиш 20 програми, от които реално ще ползваш 3-4.
Публикацията е редактирана (13-01-15 10:26)
|
|