Автор: gbdesign
Дата: 18-09-14 00:26
За видео, с изключение на "кинаджийски" тип, удачни са единствено зумовете. Не случайно всички профи камери са с такива. Твърдите обективи са меко казано неудачни. Тamron SP AF A09 28-75mm f/2.8 LD XR Aspherical IF Di на Никон Д600 не може да фокусира на Лайв Вю. Може и да е до фирмуар на обектива, но при мен е така. Принципно, всички профи камери са с ръчен фокус, така че не би трябвало да се смята за проблем, ако не беше на ръба на невъзможното, да се докара абсолютно точен фокус на дисплея. Има разни увеличители на пазара, с които същият се превръща лесно във визьор. Също има и малки монитори, които са още по-добрата алтернатива. Статива естествено е задължителен и за интервюта и за семинари. При видео, стабилизация се прави на матрицата. Стабилизация в обектива е почти малоумно да се ползва, да не говорим че ще изяде батерията за нула време. Тъй като снимам с Никон Д600 а той е 1х1 с Д610, мога да твърдя че фотоапарата не е в състояние да снима дълго време. За 30-тина минути на Лайв Вю загрява много. Едва ли ще доскърца да запише 1 чес непрекъснато видео. Така че за семинари, едва ли ще става, освен ако не се снимат само части от тях. Ако ще купуваш обектив на втора ръка, моят съвет е да е Никон 24-70/2.8, защото ако не си доволен, ще можеш да го продадеш с минимална или без загуба. Но... тези обективи, обикновенно се продават, след като са били "скъсани" от снимане и покупката им на старо си е изначало рискова, а ремонта им струва към 30% от цената им в магазина. По-дълги фокусни разстояния от 70 мм при видеозаснемане се използват изключително рядко и то почти само за спортни събития. 30-60 мм е типичният работен обхват. Светлосилата е хубаво да я има, след като ще се снима при слаба осветеност.
|
|