Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-14 11:33

Искам да споделя едно мое мнение за т.н. светли обективи.

Всяка тема, която се появява, с въпрос за някакво стъкло, рано или късно стига до дежурният съвет: -купи си твърдо на 1.8, 1.4 ... 1.2 ..., независимо от нивото на питащия и вида снимки, които прави.

За да няма неразбиране и безсмислени спорове, първо ще определя базата, от която мнението ми (може би) е обективно.

- технически, няма спор за по-доброто качество на твърдите обективи - изработка, бързина на фокусиране, по-добри корекции на аберации и изкривявания ... Акцентът на писанието ми е Блендата.
- разработката на светлите обективи се налага от една единствена причина, когато Лайка форматът се налага като професионален формат за репортажно снимане, където не може да се ползва триножник, светкавица и/или контролирано осветление. Или необходимоста от висока скорост за "замразяване". Разбира се, с появата им се открива нов "художествен" похват - т.н. Боке и плитък ДОФ, които в много случай са пречка, а не качество. Просто още един вид "четка" за изпълнение на някакъв конкретен, творчески замисъл.
- и последно - говоря за масата от неспециализирани фотографи и основно фотолюбители, които са преминали фазата на началните стъпки в това хоби/поприще. За прохождащите пък, това важи 200%.

Е, да премина към въпроса.

- Кога и какво снимаме на максимално отворена бленда? Аз не мога да се сетя за нещо друго освен режисиран портрет. Независимо дали става дума, започвайки от акцент на "лявото око", до девойка в цял ръст, вървяща по обсипана с листа пътека или сватбен кадър за поставяне в рамка на стената. Изключвам хилядите, нищо не значещи кадри тип "колко ми е остър обектива и колко му е прекрасно бокето". В целия, останал океан от теми, обекти и възможности за снимане, блендата отива на 4- 5,6, 8 и т.н..
- Какво става с първоначалната причина за появата на "светлите обективи"? Със съвременната техника, позволяваща ИСО 6000, че и повече, системи за намаляване на трептенето ..., изключвайки екстрата плитък ДОФ и Боке, какво повече получаваме? (подскажете ми)

И малко думи за зумовете. Например пейзаж: твърд обектив, широк - това е класика и неоспорима градска легенда, защото в един момент, ще ни потрябват 50 мм, или 100, или 300. Всичките на 5,6; 8 и по-затворени. Спортно състезание или играещо дете. Ще тренирам подмяна на твърди обективи, снимайки на 1,8?!

Убедете ме, че греша, или да започнем по-обективно да предлагаме на всеки запитващ, безспорно качествени, но строго профилирани стъкла, просто защото звучи по-авторитетно.

Хайде, на фокус!
[shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: falcon   
Дата:   18-05-14 11:37

Фокусирането и цялостното качество на изображение при светлосилните обективи, защото никой не прави просто светлосилни обективи[smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-14 11:44

Фалкон, по това спор няма. Вече съм го написал, в началото.

Хайде да добавя още едно условие. 99% от снимащите гледат снимките си на максимум А4. За тях се отнася написаното.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: victory13   
Дата:   18-05-14 11:48

Снимане при ограничени светлинни условия... Исо-то компенсира донякъде, но както каза и фалкона, авто-фокуса като точност и бързина е по-добър... Снимането на уайлд /отнася се и за Оливия [smilie18] / също изисква освен посоченото и висока скорост за замразяване... и те така [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   18-05-14 11:49

Кога и какво снимаме на максимално отворена бленда?

Всичко движещо се което не е на пряка слънчева светлина или под мощни студийни светкавици - птици по залез, баскетбол в зала, изпълнители на сцената по време на концерт, танци, играещо дете и т.н.

Един пример


https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/epxf2484.JPG


https://photo-forum.net/static/forum/2014-05/mkpi6058.JPG


https://photo-forum.net/static/site_pics/120/1399308728_iMG_9608.jpg



50мм Ф-1.4, 1/800 сек, 1250 ИСО

Сметни го с варио, дори и най-светлото, да речем Ф-2.8
Или исото трябва да отиде на около 6400, при което е съмнително дали снимката ще е използваема.
Или скоростта трябва да падне на 1/200, което при това бързо движение на люлката ще размаже кадъра.
Ами ако вариото е на бленда 5.6?
Няма да имаме снимка.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: uri64   
Дата:   18-05-14 11:52

за другите не знам, но аз разкарах ф 2.8 зумовете и си оставих "твърдаци" за фф тялото...харесвам картината, която дават повече, а и ми е по-удобно с тях...не съм се влиял от препоръки в темите...

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-14 11:54

ИСО-то и антивибрациите компенсират не донякъде, а няколко бленди. Да, за дивите пилета се иска скорост, но тя идва от ИСО-то, а не от снимане на 1.4.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   18-05-14 11:54

И аз не ползвам 2.8 зумове.
Ползвам твърди обективи + качествени тъмни варио обективи.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: uri64   
Дата:   18-05-14 11:54

А, и Жоро го е обяснил добре...

Абе как ви се пускат такива теми в неделя преди обед????

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: victory13   
Дата:   18-05-14 11:57

За да формулираме бюджета за другата седмица [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-14 11:58

Жоро ми затвори темата. [smilie2]
А за неделя на обяд? - първи свободен ден, от както съм се прибрал и нямам планове. [smilie3]

П.П. А, на практика
"...Ползвам твърди обективи + качествени тъмни варио обективи. ..." Но много ползвам и зум на 2,8. [smilie3]



Публикацията е редактирана (18-05-14 12:03)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: uri64   
Дата:   18-05-14 11:59

еми точно де...аз бих го ударил на пълен релакс, а по тая тема може8 трябва да се пиши много [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: stoikovv666   
Дата:   18-05-14 12:19

MarinY, сега вече те изядоха бокетистите [smilie18][beer]

Виждам много сполучливи снимки благодарения на твърдите светло силни, но в повечето случаи при масовите фотографи са пречка а не в помощ.
Това колко моменти отиват в коша не е истина [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Wik   
Дата:   18-05-14 13:00

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   18-05-14 13:00

MarinY като не виждаш смисъл или не ти допадат твърди и светли обективи просто не купуваш и не снимаш с такива. [smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: IDA   
Дата:   18-05-14 13:30

Лично аз снимам с варио обективи само при пътувания и частично репортаж, за да да избягвам честата смяна на обективи и влаченето на тежка раница. През цялото останало време, т. е. в 90% от случаите, снимам само с твърди светлосилни обективи, при това почти винаги на бленда близка до максимално отворената. Причините са ги обяснили колегите по-горе.

Сега, с новата серия от компактни стабилизирани твърди обективи на Канон (24/2,8 IS, 28/2,8 IS и 35/2 IS), вече става възможно човек да се откаже напълно от огромните тежки зумове, дори и при пътувания, и да сведе оборудването си само до един, два или три твърди обектива с общо тегло значително по-ниско от това на 24-70/2,8 например. Моята комбинация за пътувания без компромиси с качеството е:

1) Класическото 5D (или 7D, ако искам да снимам и видео);
2) EF 24/2,8 IS (позволява да се снима от ръка на скорости до 1/2с.);
3) ЕF 40/2,8 STM и EF 100/2 (ненадминат за портрети и детайли в по-близък план);
4) Евентуално лек статив за нощни снимки и поредици (time lapse).

[shtrak] [beer] [shtrak]



Публикацията е редактирана (18-05-14 20:13)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: M_D   
Дата:   18-05-14 13:33

Най-"обичам" ония ми ти изпържени нервни бокета на 1.4, особено с петдесятки и надолу. По-често не си пасват с материала, отколкото обратното (в снимката по-горе, например, нервността е в тон с динамиката). Така че, мили портретисти, затваряйте ги тия бързаци 1-2 стопа при по-нахален фон. [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Don_Diego   
Дата:   18-05-14 13:35

Аз не разбирам защо е питането, че и темата, след като сам си отговаряш...

- разработката на светлите обективи се налага от една единствена причина... където не може да се ползва триножник, светкавица и/или контролирано осветление.

ерго, във всяка една такава ситуация, ти е необходим светлосилен обектив... а такива ситуации много и навсякъде... може да си адаптираш максимата "кой фотоапарат е най добрия- този който е в теб" като- "по добре със светлосилен обектив под ръка, отколкото без такъв"

В крайна сметка светлосилния може да му затвориш блендата на f8-f11 и прочие, но на един зум 3.5-6.5 няма как да му отвориш блендата на 1.2, 1.4 или 1.7

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: bpavlov   
Дата:   18-05-14 14:07



За да се осмисли нацяло темата, важно е да се уточни, че "повече пречка" за "масовия фотограф", са не само гадните светли твърди обективи, ами и гадните тежки фулфрейм тела.
Та, простият отговор на въпроса е, че добрите фотографи правят по-добри снимки със светлосилни обективи извън студиото, а на некадърните им пречат не обективите, а мозъка, но пък за сметка на това се напъват да обясняват колко е зле да се снима със светъл обектив и колко е гадно само едното око на фокус.
Апропо, на 1.4 могат и двете очи да са на фокус

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: georgivelev   
Дата:   18-05-14 14:12

Защо снимам племеницата с 85/1.4, когато е навън и има светлина ли? Ето защо

1. Под сянката на дърветата/храстите се налага да вдигна ИСОто поне на 400 или още по-добре на 800. Детето не стои на едно място
2. при 1.4 или 2.0 има по-фобро отделяне на фона. Да, не е цялото лице във фокусната равнина, но това не пречи. Далеч по-важното е, че фонът е необтрузивен (ей каква дума само!)

Снимам също и с 35/2, защото
1. Много малък на размери
2. Затворен на ф8/ф11 снимам градски пейзаж
3. на ф2 прави много хубави макро снимки. Това си е много специфичен обектив със своите кусури.

Снимам и с 50/1.8, на отворено, но това е най-малко ползваният от мен обектив. За случаите, когато ми трябва по-тесен ъгъл от 35/2. Тая 50/1.8 струва само 150лв, така че е тъпо да я нямаш.


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MikeDimit   
Дата:   18-05-14 15:10

Правилно. Едно време хората си точеха зъбите за варио. Зер гламав ставаш с 4 обектива да снимаш навън. Па и тежат... Да добавя - за къв правят профи апаратите по кило и отгоре? Особено като са със стабилизация? Едно време зенитите бяха ясни - като ти потрябва чук или оръжие за самоотбрана хващаш за обектива и млатиш. Па после снимаш резултата.[smilie21]



Публикацията е редактирана (18-05-14 15:11)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: nsirakov   
Дата:   18-05-14 17:37

24-105 ми покрива нуждите на 90%.... ф4 ми идва перфектно

останалите 10% са за 14/2.8 не заради светлото а заради широкото...

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: novi4ok   
Дата:   18-05-14 19:00

100% от това, което можеш да направиш с един нормален зум, можеш да направиш и с един 35 или 50мм твърд. 50% от това, което можеш да направиш с един 35 или 50мм твърд не можеш да направиш с един нормален зум. Това е.

P.S. Забравих - добави размера и теглото... [smilie18]



Публикацията е редактирана (18-05-14 19:04)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mmjm   
Дата:   18-05-14 19:08

Глупости.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: novi4ok   
Дата:   18-05-14 19:24

Защото?


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: pmartinov   
Дата:   18-05-14 19:38

Истината е винаги по средата .

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   18-05-14 19:42

Автор: nsirakov
24-105 ми покрива нуждите на 90%.... ф4 ми идва перфектно


Това е защото снимаш основно пейзажи.
За пейзажи на мен 24-85/3.5-4.5 ми идва перфектно.
Не виждам какво е предимството на 24-105, освен че е пет пъти по-скъп. И по-тежък и обемист.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mmjm   
Дата:   18-05-14 19:44

Това със 100-те% е доста голямо изхвърляне. С цената на определени компромиси варио-обективите ти пестят време, разходки напред-назад, допълнителен багаж, прах по матрицата и лещите(с която се сдобиваш при смяна на обектива в неподходящи условия) и т.н.
И едните и другите имат своите предимства и неудобства, така, че "100% от това, което можеш да направиш с един нормален зум, можеш да направиш и с един 35 или 50мм твърд." е голямо изхвърляне.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: falcon   
Дата:   18-05-14 19:46

Тази тема малко идва като дали може да отвиеш гайка с клещи, ами можеш, ама затова се създават специализирани инструменти за да свършиш конкретна работа с необходимото качество и предвидимост[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: IDA   
Дата:   18-05-14 19:55

На всички, които се чудят, защо хората мъкнат тежки раници със стъклария и снимат с твърди СВЕТЛОСИЛНИ обективи на ОГРОМНИ и тежки пълноформатни DSLR-и, вместо да си щракат със секси зумчета на някоя секси безогледалка, най-настоятелно препоръчвам да изгледат следното видео, което Venny е пуснал в темата за SONY RX MkIII:

http://www.youtube.com/watch?v=DtDotqLx6nA&feature=youtu.be


Благодаря ти, Venny.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mmjm   
Дата:   18-05-14 20:03

Па да знаеш со среднио формат що са арни кадрите, ма на скачаме според потребностите и възможностите си.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Wik   
Дата:   18-05-14 20:06

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: gbdesign   
Дата:   18-05-14 20:06

Аз пък си имам 20-200/2.8 и не си го заменям за никакви "твърди"... Е вярно че е под формата на 3 обектива, с общо тегло към 2.8 кг. но тичането напред-назад, никак не ми липсва.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MikeDimit   
Дата:   18-05-14 20:16

Ентусиазма няма граници...долу в дясно е мотиватора



http://2.bp.blogspot.com/-7H1XU-e3bWc/TdU5cUJxc-I/AAAAAAAABKs/PrTczvmHbuE/s640/massivelargeformat.jp

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 00:30

Какво се оказа за няколко часа?

Началото беше този параграф:

За да няма неразбиране и безсмислени спорове, първо ще определя базата, от която мнението ми (може би) е обективно.

- технически, няма спор за по-доброто качество на твърдите обективи - изработка, бързина на фокусиране, по-добри корекции на аберации и изкривявания ... Акцентът на писанието ми е Блендата.
- разработката на светлите обективи се налага от една единствена причина, когато Лайка форматът се налага като професионален формат за репортажно снимане, където не може да се ползва триножник, светкавица и/или контролирано осветление. Или необходимоста от висока скорост за "замразяване". Разбира се, с появата им се открива нов "художествен" похват - т.н. Боке и плитък ДОФ, които в много случай са пречка, а не качество. Просто още един вид "четка" за изпълнение на някакъв конкретен, творчески замисъл.
- и последно - говоря за масата от неспециализирани фотографи и основно фотолюбители, които са преминали фазата на началните стъпки в това хоби/поприще. За прохождащите пък, това важи 200%.


Втората част на първия ми пост са въпроси, без да изразявам личната си позиция.

С изключение на Жоро, който директно отговори и доказа нещо, с малки изключения, останалите постове са лични, не особено свързани с въпросите ми мнения за , намеци за фотографското ми незнание, изводи за необявените ми лични предпочитания и демонстрация на "свежо чувство за хумор".

П.П. Поводите за темата са многобройните въпроси от "Пенчо" за обектив, щото снимал портрет, пейзаж и макро, при което отговорът е купи си три твърди светли, иначе си не ставаш за нищо.

Мартинов, кратко и ясно, но си прав. [smilie3]



Публикацията е редактирана (19-05-14 00:40)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: kvakioh   
Дата:   19-05-14 00:41

Аз съм за комбинация от твърди (то има само 1 зуум от Никон), макро обективи. С или без стабилизация.
35мм, 70мм, 150мм и всичко е ОК. Достатъчно острота, "двойна" употреба- макро, портрети и всичко останало.
КАто подминем моето леко пресилено изказване за макрото...винаги е по-добре твърди светлосилни, пред светли зуум обективи. САмо ако не се налага да се сменят редовно на тялото.
Или от финансова гледна точка. Не всеки може да сложи настрана 1500-2000 и повече лева за 24-70/2.8 от която и да е марка и да са нещата ОК. Говоря за ФФ и кроп тела едновременно и за трите основно дискутирани марки.
ЗА Канон от опит, кроп тела- 14/2.8, 30 или 34/1.4, 85/1.8 или 1.4, евентуално 1.2, нагоре може би 200/2.8.
Иначе от зуум обективите бих отличил, освен 24-70/2.8, и 17-55/2.8 18-35/1.8 Сигма, 28-70/2.6-2.8 Токина за Канон/Никон (остър и як обектив) и 70-200/2.8 и Сигма и Канонските.
От лични наблюдения върху работата на про и напреднали снимащи- или ФФ тяло с поне 24-70/2.8 или подобно със 70-200/2.8 или комплект от 2-3 твърди.
Неслучайно и отскоро се насърчава и идеята, съвета да се щрака примерно седмица само с 1 твърд обектив, с оглед на вид дисциплина и подобряване на идеята на самото снимане. Бих казал, че донякъде имат право да подбутват тази идея, но основно за снимане на улицата или строго тематични неща.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: pstoev   
Дата:   19-05-14 00:51

MarinY..
Не мога да разбера какво точно питаш, това което разбирам от въпроса ти е:
Има ли смисъл вече от обективи на големи бленди, след като новите матрици позволяват снимане на високо исо и стабилизиран обектив?
Това ли е въпроса?

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 01:03

Ми, не е това въпросът. Не искам да исказвам мнението си, защото това ще поведе темата в конкретна посока, но се налага.

Разбира се, че има смисъл в големите, твърди и светли обективи. Те са най-доброто, но са "специализирани" и преди да се достигне нивото/знанието/необходимостта от тях, е безсмислено да ги предлагаме като единствено решение на питащия.
За една сериозна част от снимките, стабилизацията и високото ИСО премахват необходимоста от светли. Без тях не можем, когато гоним скорост и похвати на отделяне от фона. Още в първият пост съм го написал.
[beer]

П.П. Аз самият снимам с твърди, светли, и зумове всякакви. И всеки си има мястото и логиката на ползване.



Публикацията е редактирана (19-05-14 01:05)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: kvakioh   
Дата:   19-05-14 01:15

Високото ИСО, разни стабилизации, многото фокусни точки, софтуери тежки и скъпи разглезиха истински снимащите...Развитие в застой.
Твърдите, светли обективи могат само да дадат, не и да вземат или ограничат. До акъл е, и до осъзнаване...Всъщност най-вече до желание и средства.
Не е голяма работа, че например има доста обективи (твърди и зуум), които имали изпъкнала леща, това се дъвка яката тук и се счита за огромен недостатък.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 01:27

Тайната ми, неизказана мисъл е, че нормално, винаги искаме повече, самоограничавайки се с ТЕХНИЧЕСКИ изисквания към кадъра и претенции към техниката.
Това е нормално. Примерът на Жоро е железен, но и той знае, че просто, преди десет години, изобщо нямаше да вдигне апаратът да снима дъщеричката си, при тези условия.
Вниманието ни бяга от основното - светлината, композицията, моментът, а наблягаме на ПАРАМЕТРИТЕ.

Например, мен "шумът" не ме притеснява, стига да има "черешка" в снимката. ДОФ-ът не е единствения начин за отделяне от фона. Просто е най-лесният. И т.н.



Публикацията е редактирана (19-05-14 01:28)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: uri64   
Дата:   19-05-14 01:42

Зумовете неизбежно водят до необратима лумпенизация и чалгизация на широките фотографски маси. Анатема! No pasaran![smilie5]



Публикацията е редактирана (19-05-14 01:43)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: chrisnoch   
Дата:   19-05-14 02:34

IDA,
Ти наистина ли мислиш, че Тони Нортръп е нещо различно от нахален нахилен полуидиот? Хайде отскочи до съседната сграда на БАН и попитай физиците какво мислят за неговите "научни" теории!
[smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: bpavlov   
Дата:   19-05-14 03:26



MarinY, все още не може да се разбере, питаш ли нещо или поучаваш.

Те са най-доброто, но са "специализирани" и преди да се достигне нивото/знанието/необходимостта от тях, е безсмислено да ги предлагаме като единствено решение на питащия.

Това е абсолютно диаметрално невярно. Твърдия светлосилен обектив (нека за леснина да е 50мм фф еквивалент на 1.4) въобще не е специализиран, дори маймуна може да снима с него. На 5 годишната ми дъщеря съм завинтил един такъв и си снима. Специализиран обектив е тилт/шифта.
Та, твърдия светлосилен обектив е абсолютно задължителен като първо учебно средство за всеки с по-сериозни намерения във фотографията. Това е така, най-малкото заради това, че в момента на снимката мислиш само за отсечката, а при вариото първо мислиш докъде да "нанадиш", а после и за отсечката, а ако не ти хареса, пак зумиш и кадрираш и накрая охлюва се шмугва некъде. А също и заради съотношението цена/качество, тъй като историята показва, че "първите" учебни зумове отиват много бързо в базара.
Аз снимам ежеседмично за пари, снимките ми са горе долу 50/50 варио/твърд, и ви уверявам най-дълбоко, че е много по-трудно да се правят стойностни снимки със зум.

Със зума се получава една такава тенденция, че на всяка снимка подсъзнателно правиш подобна отсеча, може би от страх да не резнеш нещо и в крайна сметка снимките стават еднообразни. С твърдия си режеш смело, щото знаеш, че нямаш избор и така ти остава много повече време да избереш отсечката и гледната точка, което е основата за хубавата снимка. Ама било отрязано - ами голям праз, то всяка снимка е отрязана някъде, независимо на колко мм е снимана.

Друго много грешно разбиране е, че видиш ли, със зума си седиш като тежкар на едно място и диапазона ти разрешава всичките проблеми по отсечката, а пък със твърдия само тичаш напред назад като изоглавен. Това в реалния снимачен живот въобще не се случва и е голяма заблуда.

Стабилизацията и високото изо по никакъв начин не обезсмислят светлосилните обективи. На отворена бленда се снима заради дефокуса, като това не означава единствено снимана глава от 1 метър на 85 мм и 1.4

В един най-общ случай на снимане с 85 на 1.4 от 2-3 метра, дефокуса въобще не е толкова размазан, че да дразни. А при ландскейпна снимка в цял ръст с 85 на 1.4, дефокуса е на границата да го няма. Ако същата снимка се снима с кой-да е варио обектив от същото разстояние, ще изглежда като от сапунерка. Единствено със 70-200/2.8 може да се постигне подобен дефокус, ама трябва да тичкаш 10-на метра назад, да въртиш на поне 150мм, за да постигнеш подобна визия като от 85. И кво стана сега, кой е по-лесния обектив за ползване? (освен 1-то кило разлика)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: iasen2   
Дата:   19-05-14 06:14

КЪм автора на темата : в ютуб има доста сравнения между твърди и варио обективи - може да ги разгледаш вместо да пишеш есета тука .

Иначе силата според мен е в разнообразието а не в универсалността

И не е важно колко си мъкнал по баири и полянки , важно е каква снимка си направил . Щото на Луната може да ги пратят и със Смяна , че най лесно , но пратиха със Хаселблад там .



Успех !

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   19-05-14 08:41

Ей затова обичам тоя форум, винаги можеш да прочетеш гениална мисъл, синтезирана в три изречения

Автор: bpavlov

Със зума се получава една такава тенденция, че на всяка снимка подсъзнателно правиш подобна отсеча, може би от страх да не резнеш нещо и в крайна сметка снимките стават еднообразни. С твърдия си режеш смело, щото знаеш, че нямаш избор и така ти остава много повече време да избереш отсечката и гледната точка, което е основата за хубавата снимка. Ама било отрязано - ами голям праз, то всяка снимка е отрязана някъде, независимо на колко мм е снимана.


[smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 09:43

bpavlov, питам, казвам си мнението и чета какво мислят останалите.
Не поучавам никого. Универсална истина за вкуса и начина на живот (снимане) няма.

Последният ти пост е толкова верен, колкото е и изпълнен с частен случай и тълкуване за начин на ползване.
Разпространеността на 50 милиметровия ли го прави универсален? Ми не е. Не става за всичко.
Това със Зума, дето подсъзнателно правиш една и съща отсечка, седиш на едно място и после я търсиш чрез "зумирането" е много странно.
Нормалното е да знаеш какво искаш, да си сложиш обектива около необходимите милиметри и после, все едно, че е твърд да си намериш композицията с малки дотамънявания в милиметрите. Въпрос на обучение, знание и разбиране.

За последният ти параграф с 85-цата на 1.4 и 70-200/2.8! Не го схващам, защо дефокуса трябва да дразни или не, ако е част от изразното средство. И защо трябва да търся визията на 85-ицата чрез 70-200?
Това за рязането и пълненето на кадъра си е етап в развитието, до който се стига след много снимане и не зависи от това с какъв обектив си, а имаш ли кадъра в главата си или ще го кръцкаш после.
Всичко това не го "обяснявам" на хората с опит и практика. Те си го знаят.

Ясен2, не чети, като не ти е интересно. А есе се пише по други правила и структурата му е друга. [smilie7]

П.П. Редакциите са за пропуснати буквички. [smilie3]



Публикацията е редактирана (19-05-14 09:48)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: iasen2   
Дата:   19-05-14 11:04

Хаха, това е поредната тема от типа :

" Искам всички да мислят като мен "
MarinY , ти погледна ли поне едно стравнение в ютуб на 85 и 70-200/2.8 , направи ли си труда , преди да пишеш тази трилогия .

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: kvakioh   
Дата:   19-05-14 11:13

Tуй 70-200/2.8, което и да е като марка винаги замества 85 и 135мм пак от която и да е марка. Но само замества, не е никога същото.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: asahi   
Дата:   19-05-14 11:21

Що се отнася до "масата от неспециализирани фотографи и основно фотолюбители, които са преминали фазата на началните стъпки в това хоби/поприще" въпросът за твърдия обектив изниква когато гореописаният герой попита "с какво да сменя/ъпгрейдна фотоапарата/обектива". В най-честия случай този фотограф не е стигнал до предела на възможностите на текущата си техника, но търси развитие и мисли, че пътят е през новата техника.

Да, новата техника дава нови възможности, но ако не можеш да ги ползваш или не ти се налага това не води до развитие. Твърдият обектив дава една нова визия на фотографското изображение, която може да подейства стимулиращо на фотографа. Ползването на "крачното варио" принуждава фотографа да мислим, да анализира, да търси новата гледна точка и това вече е развитие. Снимането с фиксирано фокусно разстояние дисциплинира.

Има статистически софтуери, които показват на какво фокусно разстояние, с каква бленда и скорост най-често са смнимани снимките в дадена директория. Заглавието ще си го откриете, ако ви е интересно. Данните от тях показват, че най-често снимаме на близки ФР, съответно ъгли. Ако заменим бюджетното варио с твърдак изображението само ще спечели.

За мен (в моята раница) такъв универсален обектив е 28/2.8. Ако трябва да ходя някъде с един обектив избирам него.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: fraction   
Дата:   19-05-14 11:28

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: nsirakov   
Дата:   19-05-14 11:50

2 написа:

> Автор: nsirakov
> 24-105 ми покрива нуждите на 90%.... ф4 ми
> идва перфектно

>
> Това е защото снимаш основно
> пейзажи.
> За пейзажи на мен 24-85/3.5-4.5 ми идва
> перфектно.
> Не виждам какво е предимството на
> 24-105, освен че е пет пъти по-скъп. И
> по-тежък и обемист.

защото не снимам само пейзажи... :) за сватба също ми е перфектен :)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   19-05-14 11:59

Ще има ли тема за меките и бавните ? [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: fraction   
Дата:   19-05-14 12:05

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: sky-fan   
Дата:   19-05-14 12:25

Дупе знае 2 и 200. За какво ми е твърд, като има и мек (варио). Крачно варио, хубаво но от един твърд може да се научиш на грешни навици.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: georgivelev   
Дата:   19-05-14 12:36

Автор: chrisnoch
Дата: 19-05-14 02:34

IDA,
Ти наистина ли мислиш, че Тони Нортръп е нещо различно от нахален нахилен полуидиот?


Прогресираш! Добавям го към бисерите ти от другата тема

наперен неграмотник
усмивката и самочувствието на селски идиот
опасно е неговото нахално невежество
твоят гуру е тъпак
говори глупости
нафукания американец


Сега очаквам да го наречеш "легендарен кръчмар", "негър хомосексолист" и "фъфлещ пияница". А ти си вярвай, че 12-35/2.8 е еквивалент на 24-70/2.8

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Sentel   
Дата:   19-05-14 12:39

[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 12:39

Ясене, какво ти е чоглаво бе, човек. На погрешна лента вървиш.

Асахи, така е. Затова терминът "универсален обектив", в същност е нещо много индивидуално. За теб е 35.
Като всеяден фотограф, за мен такъв няма.
Снимам пейзаш, но някаква буба ми привлича вниманието. Ми, не мога с 18 милиметровия да я хвана. [smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: sky-fan   
Дата:   19-05-14 12:44

Хаха пускаш крачното варио или сменяш с 135мм.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: marves   
Дата:   19-05-14 12:58

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: nyamago   
Дата:   19-05-14 13:03

@marves [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: nyamago   
Дата:   19-05-14 13:08

> "...Снимам пейзаш, но някаква буба ми привлича вниманието. Ми, не мога с 18 милиметровия да я хвана..."

И докато сменяш обективи, бубата избЕгала [smilie2] После докато сменяш обратно и слънцето над пейзажа залязло и си отиваш с празни ръце (но пълна раница тежки стъкла и пълен сензор с прах и чакъл).

А онези с 'универсалните' зумове (еле, измежду тях, тези и с макро функция) излиза, че печелят в такива ситуации?.. (Само питам [smilie5] )



Публикацията е редактирана (19-05-14 20:02)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: chrisnoch   
Дата:   19-05-14 13:11

georgivelev,
Много те моля да не ми приписваш думи, които никога не съм написал! Кога съм твърдял, че "12-35/2.8 е еквивалент на 24-70/2.8"?
Събирай бисери, няма лошо! Някой ден (може би!) ще разбереш, че съм прав! Дотогава ще тънеш в невежество.

Sentel,
Последните две изречения се отнасят и за теб!

Жалко е, че сте склонни да вярвате на нафукани неграмотни американци само защото имат Youtube канал и бълват глупости в него. Не е задължително да вярвате и на мен - просто прочетете коментарите под въпросното видео (толкова се ядосах на идиота Тони Нортръп, че писах и там!) и ще се убедите, че вашият янки гуру говори врели-некипели!
А дали не ви надценявам? [smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Sentel   
Дата:   19-05-14 15:14

Е искаш да не ти приписваме думи, а ти го правиш постоянно.
Посочи кой и кога е казал, че му е гуру???
Имаш нещо против американците, виждам... Що така?

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 22:57

Хайде да пробваме друг подход. Няма общи приказки за всякаква фотография, а конкретна поръчка с условия. [smilie3]

Първа тема - ПЕЙЗАЖ. Родопите за туристическа фирма. Снимки за уебсайта и луксозен каталог с максимум, кадър за двойна страница (А3)

Понеже съм никонджия да изберем, кой ще ни свърши работата, между

AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED - $2,199.95
AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED - $1,999.95
AF-S NIKKOR 18-35mm f/3.5-4.5 G ED - $749.95

За да повишим изискванията - 3 кадъра за Септемврийския брой на НГ. единият пак за двойна страница. [smilie3]

П.П. Има тема. Не са необходими доказателства, че първият е перфектен за сватба в стара църква на свещи и без светкавица. [smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Sentel   
Дата:   19-05-14 23:05

Е то може и с Nikkor 35mm f1.8 - $200 [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 23:08

Да речем, че не е достатъчно широк, а и цените са просто екстра информация.
Акцентът е другаде.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: victory13   
Дата:   19-05-14 23:09

В Родопите пейзаж под 50мм е престъпно да се прави [cool]
Съответно, изключението, което потвърждава правилото, е "оня" завой [smilie18]

Нито един от посочените [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 23:16

Не можете ли да не се правите на интересни, без да снесете и един бит информация?!
Изказване като " ...В Родопите пейзаж под 50мм е престъпно да се прави [cool] ..."
[smilie11]

Основната тема идва от задължителните препоръки към всеки, независимо каква фотография практикува за твърд и светъл.



Публикацията е редактирана (19-05-14 23:20)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   19-05-14 23:17

MarinY много ти е нагласена случката. [smile]

Прати твърд светлосилен обектив на пейзажи, където зумчетата са по за предпочитане, а от f/1.4 няма да има полза. [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 23:25

Понеже ми е "нагласена" темата, която си е цял професионален живот за някои фотографи, да добавим друга, нагласена.

Масова, практикувана от аматьори и професионалисти.
STREET или архитектура. При същите условия за публикуване.
[beer]

П.П. Муген, виж поста ми преди твоя. От там тръгнахме. [smile]
Става дума за това: ...Основната тема идва от задължителните препоръки към всеки, независимо каква фотография практикува за твърд и светъл.



Публикацията е редактирана (19-05-14 23:31)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: georgivelev   
Дата:   19-05-14 23:26

Автор: chrisnoch
Дата: 19-05-14 13:11

georgivelev,
Много те моля да не ми приписваш думи, които никога не съм написал! Кога съм твърдял, че "12-35/2.8 е еквивалент на 24-70/2.8"?


Аз някога твърдял ли съм, че ти си го твърдял? Гузен негонен бяга! Ама викаш, да не тъна в невежество и да не слушам бай ти Торн (или каквото му е името на този нахиления американец). В края на видеото си той обяснява защо когато привеждаме фокусното растояние към еквивалентно на фулфрейм, трябва да приведем и блендата. Но понеже ти категорично отричаш всичко, казано във видеото, е редно да се предположи, че защитаваш противната теза.

Явно сега сам противоречиш на себе си.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 23:30

Автор: georgivelev
Дата: 19-05-14 23:26

Автор: chrisnoch
Дата: 19-05-14 13:11

Моля уточнявайте се на лични. Така и така, никой не знае за какво се драпате.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: victory13   
Дата:   19-05-14 23:34

Тъкмо щях да питам кога за последно сте били из Родопите, но явно няма смисъл...
Успех с чопленето... Наколенките ги нанизахте навреме, май няма какво друго да се каже... Стриит, после цици, и така до географския безкрай [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   19-05-14 23:40

Темата "Имаме ли чувство за хумор? Проявете го", доколкото знам, скоро ще бъде пусната от Мара. Виктори13, прехвърлете се там, моля. [smilie6]



Публикацията е редактирана (19-05-14 23:41)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: J0R0   
Дата:   19-05-14 23:56

Марине, конкретно на задачата ти за Родопите - няма проблем да бъде решена и с китака 18-105
Ако ъгълът не ти е достатъчно широк - има панорамен софтуер.


Това е с китовия 18-55 (Канон)

https://photo-forum.net/static/site_pics/114/r_1322429632_karjali.jpg



Панорама от 5 вертикални кадъра.
Резолюцията е към 30 мегапиксела, достатъчна и за средна страница и за плакат.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   20-05-14 00:08

Жоро, чудесен пример, подкрепящ тезата ми, че ако някой иска, ежедневно, да се предвижва от гарата до Люлин и обратно, да не му предлагаме само Мазерати.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: illuminations   
Дата:   20-05-14 04:42

f:1.8


-img-



-img-



-img-



-img-



Публикацията е редактирана (20-05-14 05:36)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: illuminations   
Дата:   20-05-14 04:44


-img-



-img-




-img-



-img-


-img-


-img-



Публикацията е редактирана (20-05-14 05:35)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: Bess_bg   
Дата:   20-05-14 06:44

За мен всеки обектив си е начин на мислене. Разбира се в различните ситуации единия ти идва по-подходящ от другия. Аз напоследък се сдобих с два ръчнофокусни твърди обектива, че нещо зумовете ми отесняха, а няма бюджет за автофокусни. Единия си ми беше нужен - 35 2.8, т.к. често снимам вкъщи и 50-тката ми идва малко дълъг (не живея в палат). Имам по-широк зуум, но пък е тъмен, а вкъщи не си е много светло, въпреки че разчитам и на светкавици. Другия обектив с който се сдобих е 135 на 2.8 и мислех че хич няма да ми влезе в употреба (но беше евтин :) ), съдейки по статистиката от кадрите на 70-200. Оказа се че с него ми е даже по-добре, отколкото със 70-200. Просто планирането (мисленето) е малко повече, но резултата е по-добър, точно както е написал по-горе bpavlov за отсечките. Като си разглеждах снимките си мислех точно това и изведнъж го прочетох :). Човек трябва да натрупа сам някакъв опит.
Все пак предполагам (може и да греша), че темата е провокирана от една друга - трябва ли ми 35 мм обектив, където има толкова категорични съвети, че... На въпросите "трябва ли ми" и "защо" единствения, който може да отговори си остава снимащия, след някакъв минимален опит. Не смятам, че има правилни универсални избори. Всичко зависи от търсения резултат и както обикновено - в спора НЕ се ражда истината. :)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: sky-fan   
Дата:   20-05-14 10:18

Искаш да разбиеш мита, че твърдите обективи са дъ бест... Правилото е, че всеки апарат идва с китово варио и естествено всеки би препоръчал твърд светлосилен обектив за под 1000лв. Малко са хората, които биха си купили твърд светлосилен обектив за 2 бона просто ей така, защото някой им го препоръчал или защото не знае къде и за какво да си даде парите. Дали ще е евтино варио или евтин твърд обектив зависи от много фактори. Аз имам 1 варио и 1 твърд и снимам само с твърдия, дори и ситуацията да е по-подходяща за варио. Преди това имах по-къс твърд (85мм) и същото варио и снимах само с вариото, защото 85мм не ми пасваше нито ми трябваше отворена бленда.



Публикацията е редактирана (20-05-14 10:29)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: illuminations   
Дата:   20-05-14 23:11

горните снимки са направени с може би най-евтиния обектив на канон 50мм / 1.8 ( под 100$)
рчен фокус (понеже вече ауто не бачка), и снимките са направени без да си изпусна чашата, която ми беше постоянно в ръката

но за по-ежедневни снимки ИС 18-200, които смъква 4 ф-стопа със стабилизация ми е по-удобен, и е остър като този когато се снима на "сладкото място" (става дума за специфичен Ф в зависимост от зума)

различни обективи различни резултати, но дори и с ф1.8 стават модни фотосесии

като цяло има доста хубави обективи на прилични цени [beer]



Публикацията е редактирана (20-05-14 23:14)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: vgramatikov   
Дата:   20-05-14 23:43

За мен светлосилните твръди и варио обективи (1.2-2.8) имат няколко основни приложения практически и теоритични.

1.Позволяват снимки на слаба осветеност при по-високи скорости и по-ниска светлочувствителност съвкупно гарантиращи едно по-добро качество на изображението в такива условия.
2.Поради точка 1. позволяват използването на налично осветление елиминиращо нуждата от светкавици или ползването на такива само като ефект ,а не като пилотно (главно) осветление.
3.Повечето съвременни автофокусни сензори имат повишена чувствителност на обектви 2.8 ,което позволява по-бърз и точен авотокус ,което съвкупно с 1. и 2. позволяват примерно един качествен репортаж (сватба, събитие и прочие) с по-малко брак.
4.Съвкупноста от 1, 2, 3 и 4 правят тези обективи много популярни сред избора на репортажа(събития, спорт, уайдлайф и др).
5.Позволява изолация и сепарация на главния обект от останалите елементи в композицията и възможност за придаването на ефекти в изображението поради малкото поле на рязко изобразеното пространство.(подходящи отново за репортаж както при портретна и др подобни типове фотография).
6.Най-добрите обективи от този тип предлагат едно добро качество на изображението още от най-отворена бленда (висока резолюция и липса на оптични дефекти като аберации, винетиране, липса на конраст и прочие) ,което съвкупно предполага използването им на сензори с висока резолюция и изключва необоходимоста от навлизането в дифракция и спад на крайната резолюция.
-Примерно обективи като Симга 18-35 1.8, Канон 24-70 2.8мк2, Канон 70-200 2.8мк2,Сигма 35 1.4, Сигма 50 1,4, Канон 300 2.8, Канон 500/4 и прочие достигат пика си на най-отворена бленда или на бленди около 3.5-4 ,което елиминира необходимоста да се затварят до 5.6/8.0 ,което при сензори като Никон д7100 24мп на 1.5 кроп са жизнено важни характеристики за постигането на отлична визия и крайно качество на изображението.Скоро ще последват и ФФ камери с резолюции над 40мп ,което също ще превърне ползването на такива обективи в необходимост за да се използват максимално техните качества.
-По-старите обективи достигащи пика си на ф/5.6-ф/8.0 реално са в дифракция ,когато вече са достигнали пика си и се наблюдава ефекта подобрение на ъгли за сметка на централната част на кадъра.
7.Светлосилните 2.8/4.0 твърди обективи от най-висок клас позволяват безкомпромистното използване на телеконвертори 1.4/2.0 без голяма загуба на резолюция, контраст или интродуциране на други оптични дефекти както и запазването на относително добрата светлосила след добавянето на същите.

Разбира се тук идеализирам светлосилните обективи. Голяма част от по-старите такива или по-евтините такива са слаби с множество оптични дефекти но дори те позатворени дават едно много добро качество дори непостижимо за много съвременни варио обективи.

Има множество типове и жанрове в които светлосилната оптика е все още не е с голямо приложение и те са такива при които се изисква голяма дълбочина на рязко изобразеното пространство. Такива са макро фотографията където най-често използваните бледни за от 4-до 11 и нагоре както и пейзажната ,често и студийната,сток и продуктовата фотография. Разбира се и много други типове при които се изисква голяма дълбочина на рязко изобразеното пространство.

Дифркацията съвкупно с нуждата от голяма дълбочина на рязко изобразеното пространство е основен враг на тези жанрвове фотография изброени по-горе.
И 100 мегапиксела да имате на ФФ сензор ако снимате на ф/16 със свръх качествен обектив ще сте далече от максималнота крайна резолюция ,която е постижима с такава система.Тя може би ще е достижима на бленди около ф/4-5.6 .а на по-малки 1.5 кроп сензори може би около 2.8

Да приемем Сигма 18-35 1.8 (най-острият варио обектив и въобще обетив за малки сензори 1.5 кроп като само някой супер скъпи телефото обективи и твърди такива се доближават до него като резолюция) като идеален обектив какъвто той почти е! Същия на 24мп на кроп дава максимум около ф/2.8 след това се наблюдава лек спад като на 5.6 системата е с доста по-слаба крайна резолюция. Причината се дължи на дифракцията.
Този разби и друг мит като за първи път доказа ,че един обектив може да е добър по-ъглите дори на ф1.8 и на същата бленда той няма да навезе в дифракция при много големи резолюции на сензора.
Но разбира се това не решава физическите проблеми когато ни трябва голяма дълбочина на рязко изобразеното простраснто.

С една дума ако не снимате на слаба светлина, ползвате светкавици, снимате в студо или пейзажи или ако не ви трябва малка дълбочина на рязко изобразеното пространство може да спестите няколко хиляди лева и си вземето по-"тъмни" твърди или варио обективи ,които позатворени дават съизмеримо качество с по-светлосилнните им еквваленти.

В подкрепа на последното мога да кажа ,че примерно един канон 70-200ф/4ИС, 15-85 3.5-5.6ИС или обикновен стар твърд като 50 1/4 (позатворен) дава характеристики близки или еквивалентни на най-новите и скъпи светлосилни обективи.
Същото и важи и за китовите обективи ,които на скромните си цени от 300-400-500лв и светлосила 5.6-8 дават едно чудесна резолюция и качество на изображението ако не еквивалентна то поне много близка до по-светлосилните еквиваленти.
Разбира се последните лишават от бърз автофокус, добра механика и често страдат от повече оптични дефекти като аберации, кома, лоша работа с/у пряка светлина и прочие.

Тва е коет можах да измисля по темата.

Все пак да не забравяме ,че фотографията е нещо повече от горно изписаното.
Обективите са просто инструмент с който можем да постигнем определено качество и ефект в една фотография. Всичко останало зависи изключително от нас самите, нашите познания, труд, креативност и талант.
В една фотография много често горно изписаните неща са последния Ви проблем.

Дет има един лаф:
"На 1.2 секи може да снима портрет но на 5.6 е трудно, трябва да се мисли повече за композиция, фон, светлина и прочие"

[beer]



Публикацията е редактирана (21-05-14 00:00)

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   21-05-14 09:04

PD, Страхотет трактат!
Не го прочетох цялото, но е вярно, базово знание и би трябвало да е ясно на всеки, задълбал повече във фотографията.

Показателното е, че за двете "професионални поръчки", които зададох, не получих и намек за отговор.
А това май, подтвърждава тезата ми, че като изключим тежки и специфични видове снимане, професионални поръчки с повишено изискване за качество, снимане в сложни или неблагоприятни светлинни условия, всички ползваме "твърдите и светли" в позиция, в която те не са ... е, поне светли!

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: vgramatikov   
Дата:   21-05-14 10:54

Напротив :) Не се самоубеждавай ,че светлосилата е ненужна панацея.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: ixus   
Дата:   21-05-14 11:49

То затова се произвеждат толкова различни модели обективи,всекиму според нуждите,възможностите и начина на снимане. На един мой любим автор,Spy Spy повечето от старите му снимки са снимани с Д80 и тъмен зум 18-135.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: compur   
Дата:   21-05-14 12:38

...пък аз си мислех, че произвеждат толкова различни обективи заради парите... [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: philip   
Дата:   21-05-14 19:52

Pd [smilie24] [smilie24] [smilie24]
ixus [smilie24]
compur [smilie24] много си прав[smile]

По темата: Има една хубава приказка "Баба знае и 2 и 200", има и една друга, ама да не я споменавам[smilie18]

Напоследък снимам предимно с 18-35/1.8, ма като гледам в повечето случаи на 35мм. Много често ми се случва, през деня, и да искам бленда f1.8 да не мога да я използвам, щот апарата няма по-ниско ИСО от 100[smilie11]

Тъй че каквато и оптика (и апарат) да има човек, трябва да се научи да я "изтисква" максимално и чак след това, ако започне да го ограничава много често, да търси нещо по-светло или друго по-[smile]

В крайна сметка всичко опира до много упражнения със задапартното у-во...

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: victory13   
Дата:   21-05-14 20:06

този обектив на ф/1.8 е мечта до 24мм... купете му нд филтърче [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: vgramatikov   
Дата:   21-05-14 23:28

И аз му се точа... [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: muzicantini   
Дата:   22-05-14 02:20

PD, имам един въпрос. Според обяснението ти за дифракцията, као затворим въпросната прекрасна сигма 18-35 до бледа 8, започваме да губим резолюция. Само, че нали и всеки друг обектив като започнем да го затваряме, започва да губи резолюция? Защо изтъкваш това като проблем сам на светлите?

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   28-05-14 13:58

Re: Абитуриентски балове 2014 ! вместо Най-красивата абитуриентка на 2014!
Автор: MarinY
Дата: 27-05-14 00:03

Много шум в училището до нас, та отидох с камерата.
Истината е, че останах приятно изненадан.


LINK [smile]



Я Марини сега обясни защо си щракал с 85/1.8 на отворени бленди,
а не с 24-85, (който имаш според профила) на исо 1600 и f/8, хем е и по-универсален. [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: MarinY   
Дата:   28-05-14 23:25

Mugen, защо оставате с впечатление, че съм против "твърдите и бързите"?
Започващият да снима, нито ще направи разлика, нито ще може да използва спецификата им. За това е темата.
Трябва ли, наистина да обясня защо бях с него? В случая, подобни кадри, бих докарал и със зума, но е по-голям и по-тежък.
За портретни кадри с повишени изисквания, 85-цата, разбира се.


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: mugen   
Дата:   29-05-14 00:13

Абе аз така и не разбрах за какво точно е тая тема. [smile]


Иначе не съм съгласен, че започващ няма да направи разлика между китак и светлосилен обектив - разликата в изображението даже с една проста 50-ка за 150лв е голяма.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   29-05-14 00:22

Единствената причина да снимам с камера, дето й се сменят обективите е,защото мога да й го сложа твърдия и светлия.

Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: aldygreen   
Дата:   29-05-14 00:47

mugen написа:

> Иначе не съм съгласен, че започващ
> няма да направи разлика между
> китак и светлосилен обектив -
> разликата в изображението даже с
> една проста 50-ка за 150лв е голяма.

Започващ, ще рече начинаещ, "фотограф", който даже не си е прочел ръководството по експлоатация на камерата. Обикновено резултатът е такъв, че той ще омаже работата тотално. Особено ако техниката му не е за невежи.
Това го пиша по повод на едно изявление, че Canon EF-S 60/2.8 Macro (един изключително остър и коригиран обектив) не ставал за 18 Mpx матрици. На такъв каквото и да дадеш, ще омаже работата.
А по повод на твърдението за 50-ката, когато снимам в RAW и коригирам CA, при еднакви настройки на DPP, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 IS STM (китов, китов обектив) и Canon EF-S 60/2.8 Macro могат, и то не винаги, да бъдат отличени един от друг само при директно сравнение на една и съща сцена при контролирани условия. Стига човек да си познава техниката.

[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: За твърдите и бързите ...
Автор: randreev   
Дата:   29-05-14 00:55

Фаст, много добре казано. Има ли байонет апарата задължително трябва да му се бодне поне една петдесятка.
Аз съм голям фен на твърдите и най-бързите.
А нещо, което забравяме е че "китак" е ново понятие, а зуума и едно време вариото винаги са били компромис, а не еталона.



Публикацията е редактирана (29-05-14 00:56)

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »