Автор: stef7
Дата: 08-02-14 09:57
Този Panasonic GH4 носи страшно много подобрения за снимащите видео, но 4К за мен не е измежду тях. Основните предимства са:
- възможността за запис с външен рекордер на 10:2:2 10bit видео. Вътрешно е все същото старо 10:2:0 8 бит.
- според Панасоник подобрен динамичен диапазон а и по-нисък шум при високите ИСО. Това е подобрение и за фотографите. Ще видим колко са по-добри.
- наличие на 98 fps за страхотен забавен каданс
Основните проблеми които виждам са:
- за 10:2:2 10bit видео, кеото е сред основните нови придобивки ще трябва да се бръкнете за външна записвачка през HDMI като примерно Atomus Ninja. Това ви са 1000 Евро отгоре
- При 4К сенсора се кропва леко и става по-малък и от малкия м43 размер. Променя се отношението от 2:1 на 2.3:1, горе долу колкото BMCC. Speed Booster решава донякъде проблема, но кропнатия сенсор променя ъгъла на виждане и оттам напасването на видео 1080p и 4K снимано с един и същи обектив на еднакво фокусно разстояние става невъзможно.
@М_D
4K 10-битова картинка дава 2К 12-битова картинка. - Не мисля че е така. 10бита са си 10бита, никъде не се говори за 12бита. Не е като Канон C500.
Сега малко в страни от темата
Тая година ще е на 4К. Нали трябва компаниите да продават много телевизори. Трябват причини за смяната на иначе прекрасно работещите ни стари 32-40-47 инчови Full HD телевизори и японците след като опитаха 3D и видяха че не става, сега имат ново заклинание - 4К.
Има сериозни изследвания, включително от компании като HBO, които в общи линии казват, че 4К е ала бала за зрителите. На нормалното разстояние от които гледаме телевизия и филми вкъщи не се забелязва съществена разлика между 4К и 1080p (Full HD) картина. Е ако идеш на 30 см от телевизора, се виждат повече детайли, но кой гледа от такова разстояние.
4К има известни предимства в post production, когато се обработва отснимания материал било то видеото или филм, т.е. за тези които снимат. Но тези предимства се заплащат с много по-големи обеми материал който трябва да се съхранява и обработва, доста по-мощни компютри за редактиране както отбелязаха колегите, нови 4К монитори, дето още ги няма. За цени да не говорим.
Известни режисьори на филми и DP (Director of Photography), т.е. тези които пряко отговарят за снимките, техниката, камерите са почти единодушно на същото мнение. Основната камера с която се снимат филмите както личи от таз годишните Оскари е Arri Alexa, която е само 2К, но струва към 200К USD, при положение че конкурентите от RED EPIC и Canon C500 снимат 4К при това също в RAW и струват от 4 до 8 пъти по-евтино.
Наскоро четох изказване на някой от известните, не знам дали не беше на Скорсезе, който е използвал Канон C500 във филма Вълкът от Уолстрийт за някои сцени. Той казваше, че са се отказали от 4К защото е само 10bit RAW и са избрали 2К (1080p практически) защото е 12bit RAW. (Такива са спецификациите на C500). Предпочели са по-доброто цветопредаване пред по-високата резолюция.
Динамичен диапазон, диапазон на изобразяваните цветове, тоналност, плавни преходи от светло към тъмно, ето това са нещата които се ценят.
Иначе за всички снимащи видео тази година ще е коледна. Това е първата от много DSLR/hibrid камери които ще се появит до NAB а някои и малко след него даващи качество на картинката близка или дори идентична или дори по-добра от тази на по-големите им братчета за по 6К-20К USD. Виждам малко причини някой да си иска да си купи примерно Canon C100 или C300 като може да получи по-добро качество на картината от камера като GH4 за много по-малко пари. Но Сони Канон и компания няма да останат по-назад.
Така че спестявайте парички. GH4 е страхотно предложение за снимащите видео, но да видим както ще предложат и другите играчи.
|
|