Автор: my.point.of.view
Дата: 22-01-14 19:12
Много хубава тема, благодаря на автора!
Кара ме да се чувствам едно такова домашно, щом ме попитат за филмите, които предпочитам : )
Може би като пишем кои са любимите ни филми, би било добре и да кажем по една-две думи и защо. Така думите ни придобиват смисъл.
Иначе аз веднага мога да кажа, че съм снимал в продължение на почти 2 години само на Три-Х 400. Обаче ако извадим един Илфорд ПанФ 50 и сравним качеството между тези два филма и някой би казал, че снимането с Три-Х е хахава работа. Да, ама едното е 400 АСА и като ти трябват повече АСА, там вече приоритетите са други, спираш да си задаваш въпроса "а зърното как е" и почваш да се интересуваш само от полутона.
Към момента имам няколко любими филма като смятам да тествам ПанФ50 за нощни снимки, щото така и така фотоапаратът виси на статив, не ми пречи да постои малко по-дълго. Може да се окаже много печеливш ход. Към момента това е спекулация, но просто илюстрирам с една ситуация - и тя е следната - по принцип снимам през деня и за снимане през деня никога не бих ползвал ПанФ50, но от 2 седмици снимам и през нощта и е много вероятно точно за нощта да се окаже, че това е любимия ми филм.
Ако обобщя, може да се окаже, че
1. снимам предимно през деня
и
2. снимам предимно на ПанФ50
(понеже филмите вечер вървят по-бързо от филмите през деня, все пак правя проби)
което няма да вярно съвсем : )
Според мен трябва да се снима на това, което можем да си позволим. Аз мога да си позволя да снимам на малък формат. Снимам на малък формат. И така. По-добре е да снимаме, отколкото да не снимаме, а да броим стотинки за филми и да охкаме, че са скъпи. Признавам, че средния формат ми идва скъп, а и не е достатъчно гъвкав и ми тежи.
Купуваш това, за което имаш пари и караш нататък. Имаш пари за Кентмер 100, снимаш на Кентмер 100. И си свиркаш.
|
|