Автор: chrisnoch
Дата: 18-01-14 03:09
Батко,
piknik,
И аз съм от отбора на Сони, но не съм "фанатик". Снимам от 40+ години, но не съм професионалист. Учил съм фотография на академично ниво, но висшето ми образование и професията ми са свързани с киното и телевизията, а не с фотографията, която ми е просто хоби.
През ръцете ми са минали няколко дузини лентови телеметрици и SLR-и от почти всички марки, за които можеш да се сетиш. Известно време си "играх" и със средноформатни камери. Преминах към дигитална техника чак когато качеството на изображението настигна филмовото, а цените станаха поносими. Снимал съм с какви ли не цифрови "неща" (от сапунерки с ръчни настройки, през суперзумове, до DSLR-и) на кой ли не производител - Канон, Никон, Фуджи, Панасоник, Олимпус, Пентакс, Кодак, Касио ... сигурно забравям някой. Преди година и половина за първи път хванах Сони в ръката си и оттогава не съм го пускал - образно казано, разбира се. Не беше "любов от пръв поглед", но много скоро започнах да се убеждавам, че Сони правят нещата по по-различен начин, който в много отношения е по-добър и на мен повече ми пасва. Вече в доста теми съм изтъквал различни аргументи в тази посока, затова сега ще ги спестя.
Продължавам с любопитство да тествам новите предложения на всички марки. Не изключвам възможността някой ден да сменя системата, но засега няма причина да го правя.
Колкото до Канон ...
Те от години тъпчат на едно място и претоплят стари манджи с тук-там някоя нова подправка. Телата им с 3 и 4 цифри се превърнаха в ширпотреба със съмнително качество, а напъните им да създадат безогледална система са толкова безпомощни, че чак ми става жал. Телата им с 1 и 2 цифри са "друга бира", но там пък нещо закъсаха със сензорите. Дано да не продължават все в същия дух, че сами ще си изядат хляба! Апропо, добре, че го има Магическият Фенер, та да отмие малко срама от челото.
В оптиката Канон стоят много по-добре и това е солидно утешение за феновете им. L-серията е еталон за качество, което си струва парите! Канонските обективи за телевизионни камери щяха да са №1, ако ги нямаше Фуджиноните.
В сегмента на камерите за дигитално кино нещо не успяват да се наложат, но поне се опитват. Май и тук им липсва куража да предложат революционни, а не еволюционни решения.
|
|