Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: jorooo   
Дата:   09-10-13 16:46

Здравейте,
Имам идея да снимам със студийна техника и да си спестя част от настройките, при снимки с 2 моноблока.

На кратко: Ако съм в сравнително тъмно помещение и настроя пилотното осветление на моноблоковете в порпорционален режим, то снимките трябва да са осветени както съм ги виждал.

Прост пример: ако лявата светкавица е настроена на двойна мощност спрямо дясната. В порпорционален режим на пилотното осветление, лявата кружка трябва да свети двойно по силно от дясната. Това значи че на кружки ще имам същата осветеност и сенки като и при импулсното?

Въпросите ми са:
* Някои реализирал ли е този подход. Евентуални проблеми?
* Получава ли се на практика това което ми звучи логично на теория.
* 150 вата пилотно стигат ли за този подход? Или в помещението ще е прекалено тъмно?

П.П. очевидно моноблоковете трябва да са еднакви или поне коефициента основно/пилотно да е същия.

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: dekov   
Дата:   09-10-13 19:53

Ако светкавиците са Profoto нямаш проблеми всичко ще е пропорционално, ако не са по-добре пробвай, не вярвам да снимаш на скъп диафилм 18х24 см.,че да няма място за проби .
[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: ne   
Дата:   09-10-13 21:06

Малко е странен въпросът или аз просто не го разбирам.
Всяко нормално светкачвично осветление (марково) има пропорционален режим (някои модели по няколко) и тогава мощността на светкавица съотвества на мощността на пилотното, тоест като го намаляваш и усилваш се движат заедно (усилват се и се намаляват заедно). То това е смисъла на пилотното, да виждаш съотношението между лампите.
Ако питането е дали може да се разчита на визуална оценка на контраста на пилотно и да очакваме да имаме същия на светквично - малко е трики, като цяло да, но има уговорки. Все пак пилотното е по-ниска цветна температура ( и колкото е по-намалено е още по-ниска) и нисък интензитет и затова визуално има склонноста да изглежда по-мало контрастно и по-'меко' (не точно като мека светлина). И затова трябва малко (доста) опит за да можеш да оцениш контраснта на пилотно само, особено ако помещението има и каквато и да е друга светлина.

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: Canon   
Дата:   09-10-13 21:19

Не съм много сигурен, че е линейна, зависимостта на светлиннотот излъчване при пропорционален режим.
Т.е., намалява, но не пропорционално на мощността на светкавицата.
Единственото сигурно за пропорционалност е, само ако са на еднаква мощност и примерно се регулират като осветеност, с позициониране на различни разстояния.

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: Canon   
Дата:   09-10-13 21:30

За моноблокове 300J дори и 50ватoви пилотни стигат.

А пробата се прави за секунди, със светломер за падаща светлина. Може и с фотоапарата по неутрален по цвят обект - сива скала.

Пускаш на пълна мощност пилотната и мериш за такова място, на което имаш кръгли показания, примерно 1/30 и бленда 11 при XXX ISO.
Намаляваш на 1/2 - светломера трябва да показва бленда 8
Намаляваш на 1/4 - светломера трябва да показва бленда 5.6
Намаляваш на 1/8 - светломера трябва да показва бленда 4
Намаляваш на 1/16 - светломера трябва да показва бленда 2.8
Намаляваш на 1/32 - светломера трябва да показва бленда 2.0
Намаляваш на 1/64 - светломера трябва да показва бленда 1.4
Намаляваш на 1/128 - светломера трябва да показва бленда 1.0

Ако има отклонения от тези стойности, пилотното е ориентировъчно, а не пропорционално.



Публикацията е редактирана (09-10-13 21:34)

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: Lighter   
Дата:   09-10-13 22:02

Canon, според мен за 300J светкавица, пилотна лампа 50W е прекалено слаба, дори и при затъмнено студио. 150w е ОК. Връзката между мощностите на пилотната и импулсната лампи в пропорционален режим е достатъчно линейна. Каквото виждаш - това получаваш на снимката.

jorooo, "Прост пример: ако лявата светкавица е настроена на двойна мощност спрямо дясната. В порпорционален режим на пилотното осветление, лявата кружка трябва да свети двойно по силно от дясната. Това значи че на кружки ще имам същата осветеност и сенки като и при импулсното?"
Не е възможно да имаш една и съща осветеност при пилотни и импулсни лампи - интензитетът им е коренно различен.
По отношение на контраста би трябвало да се получи един и същ резултат при използване на пилотни и импулсни лампи. Казвам би-трябвало, защото едва ли условията ти за снимане са идеални - голямо студио с черни стени.

"Имам идея да снимам със студийна техника и да си спестя част от настройките, при снимки с 2 моноблока" - единственият начин да си улесниш работата е да използваш светломер.

p.s. Правилно е да се пише круШка

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: Canon   
Дата:   09-10-13 22:26

Lighter
По спесификация Бронколор Импакт 41 - 300J са с такива 50 вата halogen.
имат само степенчато регулиране (1/2 и 1/4)и са наистина пропорционални.
Виж за китайските от нисък клас не бих го твърдял.


http://www.techniart.com/lightingdiscount/pix/LightOutput_Equival_Chart.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: asahi   
Дата:   09-10-13 22:32

Купувай флашметър - това е решението.

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: iasen2   
Дата:   09-10-13 22:35

Говорите такива неща , сякаш изобщо не сте работили с импулсно осветление . Идеята на автора на темата е напълно неприложима и пълна загуба на време :)Слушай asahi и няма да сбъркаш . Преди няколко седмици ти писах да ползваш само един моноблок и отражатели като за начало .



Публикацията е редактирана (09-10-13 22:44)

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: Canon   
Дата:   09-10-13 22:43

Какво се вижда от таблицата, съотношенията на мощностите, не са точно линейни спрямо светлинния добив.
Максимума е при 150W - 16.25 lm/w.
При 40W e 11.25 lm/w, което е около 1/2 стоп грешка спрямо макса.
Т.е., при почти 4 стопа разлика в мощността за осветяване, се добавя грешка около 1/2 стоп в минус.



Публикацията е редактирана (09-10-13 22:44)

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: jorooo   
Дата:   10-10-13 18:56

Мерси много за отговорите на всички. Може ли все пак да попитам дали използвате този начин?

@Canon: благодаря за таблицата, извода е че "ватовете" не са порпорционални на реалната светлина. Но ако инженерите са предвидили тази нелинейност, може да са я коригирали частично, така че да не е чак половин бленда.

@iasen2: описания от теб подход е почти неприложим за мен



Публикацията е редактирана (10-10-13 18:58)

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: iasen2   
Дата:   10-10-13 19:57

jorooo , щом всички ползват отражатели , ти що да си по специален :)

иначе за да си отговориш правилно на въпроса трябва да разбереш първо защо се използва пилотно осветление . купуванете и научаването да се ползва флашметър ще ти спести купуването на поне няколко моноблока и джунджурии към тях . В студиото имам 6 моноблока , като 4 от тях ползвам обикновено за бял фон :))))))) така че реално работя само с един или два плюс два големи отражателя :)
Проблема ти е в качеството на светлината а не в количеството :)))))))



Публикацията е редактирана (10-10-13 20:20)

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: Canon   
Дата:   10-10-13 23:17

Ако не снимаш стриктно, може с пилотното да си понагласиш грубо съотношението между моноблоковете.
След това си снимаш и си донатъкмяваш за импулсното.
Околната налична светлина вкарва грешка в зависимост от това какво е съотношението и, основно спрямо пилотното.

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: bobonai   
Дата:   10-10-13 23:41

Пилотното осветяване е за да имаш непосредствен визуален контрол как падащата светлина и сенките рисуват обекта. Аз така разбирам поставения въпрос. А що се отнася до съотношението на контраста в осветяваната схема - нужен е светломер + идея + опитване до дупка. Така се прави "ИМЕ" и после, след 10-15 години труд, грешките се таксуват за изкуство. Теоретично пилотното и импулсното осветление са с различни параметри като цветна температура и количество светлина за единица време[smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: iasen2   
Дата:   11-10-13 08:53

bobonai , след 10-15 години някой ще пуска обява във фотофорума ,че си продаваш техниката за да може да си купуваш лекарства или ще пишат поредната лоша новина .
Липсват ми коментарите на Еротила :(

Отговори на това съобщение
 Re: особена постановка със студийно осветление и порпорционално пилотно
Автор: bobonai   
Дата:   11-10-13 11:18

iasen2, вярно го думаш! Името вече нищо не значи, всеки може да го наплюва. Но потвърждаваме като нация, че си ценим повечко мрътвите таланти, а живите ги гилотинираме лековато.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »