Автор: tzl
Дата: 30-06-13 11:29
@mitko85,
Ако искаш да снимаш професионално интериори, трябва да се запознаеш с принципите на професионалната интериорна фотография. При нея целта е да имаш респект от интериора и особено ако е пипнат от дизайнер, да не нарушаваш пропорциите, които са залегнали в него от начало.
Целта на интериорната, екстериорната или да го кажем общо, архитектурната фотография, не е да лъжеш с широк или дълъг обектив, защото с фотоапарат и обектив ще бъдеш много добър да лъжеш с пропорциите.
Много млади архитектурни фотографи смятат, че ако покажат нещо по-голямо, по-обширно, по-широко отколкото е, ще направи повече впечатление. Това не е така. Като гледам интериорни снимки и като видя в перспектива колко бързо се смалява всичко и си казвам - ето един, който се прави на измамник, за да покаже, че стаите/залите му са много по-големи от действителните размери. И затова ако търся някакъв определен интериор, често отивам да го видя на място, именно поради тази причина.
Професионалните архитектурни фотографи снимат (специално интериори) с фокусни разстояния от около 30-35мм и нагоре. Тук помага ползването на full frame сензор, но не е задължително, защото можеш да направиш панорама с crop сензор.
Затова целта не е да ползваш "широко", а да ползваш обектив, който ще даде реалната представа за интериора.
При снимане на интериори има много принципи за това откъде идва светлината какво може да се отреже и какво може да не се показва изобщо в кадъра. Начинаещите архитектурни фотографи смятат, че трябва да покажат всичко. Ако разгледаш професионални снимки (например на Scott Hargis - http://www.scotthargisphoto.com/ ), ще видиш, че много от предметите в интериора са отрязани и не всичко е включено, но пак си наясно, че въпросният предмет е там и знаеш какво място заема.
Та, това си е занаят и ако искаш да вършиш качествена работа, трябва да вникнеш в принципите, а не да се насочваш към ултра широк обектив.
|
|