Автор: tzl
Дата: 29-05-13 18:27
Този режим е полезен най-вече при фотоапарати, където не може да се снима на ръчни настройки и това е една от малкото възможности, където да се каже на фотоапарата да снима с по-отворена бленда.
Има 2 неща, които се случват при него:
- дава възможност за по-близко фокусиране
- отваря блендата и това прави портретните снимки с по-замъглен фон
Та може да се нарече и до известна степен "хак" на фотоапарата, но си работи чудесно. Не съм наясно какво е "супер макро" и "макро", но предполагам, че "супер" е когато можеш да фокусираш още по-близо и блендата е още по-отворена.
Техническото обяснение е ако си сложиш палеца на 1 педя разстояние от очите и фокусираш върху него, всичко назад ще ти бъде много замъглено. Опъни си палеца на 1 ръка разстояние и пак фокусирай върху него. Фонът ще ти бъде по-малко замъглен. При макро режим става нещо подобно с това, което става с ириса ти, когато фокусираш близки неща. Преди време бях дал същия този пример и в блога, тъй като много хора си купуват техника, защото смятат, че срещу повече пари ще имат по-замъглен фон без да знаят какъв е принципът да се постигне тази визия. А реално може да се постигне и с компактен фотоапарат до известна степен.
Предимството е, че с компактен апарат пак можеш да имаш замъглен фон при снимане на портрет, дори да нямаш възможност за ръчни настройки. Недостатъкът е, че не знаеш точно колко е отворена блендата и че компактните фотоапарати са с малък сензор и зритенлният ъгъл не позволява да се получи замъгляване на фона, както при сензори с по-голям зрителен ъгъл. Не че сензорът прави замъгляването, но това, че се вижда повече при по-големите сензори, кара фотографа да се приближи повече към обекта и това естествено прави фона по-замъглен (виж по-горе примера с палеца).
Публикацията е редактирана (29-05-13 18:39)
|
|