Автор: tzl
Дата: 28-03-13 22:11
Освен бял баланс, за да бъдат точни цветовете се прави калибриране с цветна карта. Белият баланс те отвежда много близко до целта, но допълнителната корекция с цветна карта прави цветовете да бъдат реални.
При нощно снимане и колата е с фарове, които не са 6000К+, а топла светлина, е нормално светлината на фаровете да излязат по-жълтеникави. Но при фотоапарати като Никон и Канон имаме разлика в това, че едната марка дава по-добър детайл в сенките, а другата — в светлите места. Да кажем ако Канон дава по-добра информация в сенките, тогава ще му прегорят светлите места и ще изглеждат бели и обратно. Ако дава по-добра информация в светлите места, тогава фаровете няма да изглеждат прегорели.
По принцип китовите обективи (които са по-нисък клас) не са най-доброто сравнение, тъй като обективът също влияе в цветопредаването.
Другото, което има значение е, че за тези 20 секунди със сигурност се е появил цифров шум от нагряването на сензорите, което също може да окаже влияние върху финалната снимка.
Всичко това го казвам на доверие, че наистина цветната температура (в келвини) е била една и съща. А това, че са "еднакъв клас" апаратите, не може да се каже, тъй като от различни заводи са излезли сензорите (най-вероятно).
Като навържеш всички тези параметри заедно, предполагам можеш да си обясниш защо така се е получило.
|
|