Автор: georgivelev
Дата: 18-03-13 00:24
Стига бе, те социологическите проучвания ги манипулират и изкривяват, та маркетинговите ли. Е, нали видяхме БТВ какво направиха, през определен период обхватът им беше силно стеснен, но те пак си таксуваха рекламодателите по пълната тарифа. За какво изследване говорим - всичко е пунта-мара. При положение, че няма официялни данни, професорите ти няма как да те оборят. Правиш си "проучване", вадиш "изводите", които ти трябват. Не е като да не съм посещавал часове по интегрирани маркетингови комуникации и да не са ми обяснявали как се прави тази работа. Най-общо казано, има 2 начина - с пари, и с много пари. Когато пари няма, се работи без пари и варианти пак има 2 - измисляш си данните, или вадиш билетчета с номерца от една шапка, и така шапката ти наглася данните.
А ако проектът ти не обхваща цяла България, а, да кажем, само отделен град, решението на задачата е още по-просто. Нали не вярваш професорът да тръгне да ти оспорва, че фотографите не са 2000, а 2025 и пр. Важното е цифричките ти да са горе-долу достоверни. Примерно, аз казвам, че на територията на София работят около 2500 (нека да са 2562 за да не е кръгла бройката) професионални фотографи, от тях, най-популярните фотографски услуги са заснемане на сватби/кръщенета/абитуриентски балове, репортерска журналистика, продуктово заснемане. Всъщност, продуктовото заснемане май е по-популярно, съдейки по невъобразимия спам, който се изсипва в пощенската ми кутия. На територията на София има 872 студия и так дальше.
|
|