Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
30/2.8 става 60/5.6 приравнен към 35мм!
от гледна точка на DOF'а е безмислен, за тази матрица обектива е смислен ако е на 1.4
като качество не мога да коментирам!
Ето едно чудесно ревю със снимки с обектива (не е на абглийски, но кадрите са си кадри) - CLICK
ДОФ-а сравнен с китака например е доста по-плитък на "отворено". Но и ДОФ-а не е всичко, а и това не е обектив, което е създаден за портретен. Супер е за walk around. Оптическите му качества са над ценовия му клас. Не случайно във всички ревюта получава максимална оценка за value for money.
Този обектив го имам, но за тяло Sony NEX (E-Mount). За тяло с матрица с кроп 1.5 фокусното разстояние е много смислено - 45 мм, приравнено към ФФ - което е типично разстояние за един "нормален" твърд обектив. Качеството на картинката ( със Сони НЕКС-7) е чудесно. Аз вече веднъж показвах кадри в друга тема, сега ще ги покажа пак. Мързи ме да качвам други файлове по интернет ресурси. Ето:
pstoev....."30/2.8 става 60/5.6 приравнен към 35мм!"
В дълбока заблуда си. Изменя се само и единственно фокусното разстояние. Светлосилата не се променя остава същата, без значение дали приравняваш или не. Хайде малко четете преди да пишете глупости и да обърквате хората.
E.Stanev
никога не късно да научиш нещо..
дори и малкък, dof'a в полза на 5D'то. а това е пример между 1,5 кроп и ФФ..ако ти е интересно, утре мога да пусна сравнение между 4/3 матрица с 25/1,4 и ФФ с 50/1.4
E.Stanev написа:
> Изменя се само и единственно фокусното разстояние.
Ако трябва да сме точни, и фокусното разстояние си остава същото (30мм). Но FOV-a ще е като на 60 мм на фулфрейм, а качествата за създаване на плитък фокус ще са като на обектив със светлосила f/5.6.
Отдавна спях да правя такива сравнения въпреки ,че са логични и правилни ако искаш да постигнеш по-плитък доф.
Расъждавайте за различните матрици като различни отделни системи.
Обратното не почива на здрав разум.35мм са си 35мм...1.6/1.5 и 2.0 са различни системи със различни обективи.
Най-плитък доф се постига с 35мм или голямоформатна камера.И какво от това? Не там е практическата цел на една система.
За мен система се избира на база цена/качество и търсен резултат с определена визия и евентуален печат.
Аз винаги съм се двуомял.Применро в моята сфера за уайлд проблемите са много. Аз търсих лека система,универсалност съчетана с добра цена и добър краен резултат.
Мен 1.6 кроп-а ме устройва напълно.Лека система,бърза камера,достатъчно резолюция и качество.Един,два хубави скъпи обектви....
Истина е ,че за да се ополозотвори напълно система с една по-малка матрица е добре да имаме светлосилна оптика с много добро качество.
Причината е ,че малките матрици имат по-дълбок доф при едни и същи обективи,имат по-малка крайна резолюция и са по-слаби на слаба светина.
За това е добре такава система да се комбинира със светлосилни качествени обективи.Така предимствата на малката матрица се множат за разлика от недостатъците и.
Светлосилни обективи също се правят по лесно и са по евтини за по-малките матрици. Но за съжаление малките матрици обикновено попадат в ценови клас извън този на професионалната техника и производителите рядко произвеждат супер качествна оптика специално за малките сензори. Така се принуждаваме да ползваме обективи за 35мм. Така губим от евентуалната себестойност на обектива,компактност и тежест.
Справка:
Обърнете внимание колко струва един 35 1.4 за 35мм и колко струва 35 1.4 за 1.5 кроп. Колко по-малки и копактни биха могли да бъдат обективите за 1.5 кроп.
Могат...ама няма.Не ги правят.
Светлина в тунела са 35 1.8 за Никон. С цената си и размера си и качеството си.Макротата за малки матрици.Някой варио обективи.
Вижте колко е голям Фуджи 35 1.4 или Сигма 30 1.4 за малките матрици.
Може може сичко ама....големите производители са съсредоточени в/у 35мм и само там има "готини стъкла".
Фуджи е единствената компания имаща и планираща да произвежда 35 1.4,50 1.4,18/2 обективи специално за кропната матрица.
Кеф...ама защо само Фуджи?
Защо Канон и Никон не пуснат по един 50 1,4/85 1.4 за 1.5 кроп?
Ще са евтини,добри,малки и леки.Сравнение с тези за 35мм....
За телеобективите да не говорим. Един 300 2,8 или 500/4 за 1.5 кроп ще значително по-малки,евтини и леки от тези за 35мм.
Но такива стъка няма да има никога може би.Защото индустрията е оформена така ,че всичко се върти около 35мм.Като стандарт....а тоя стандарт е алабалистичен и нищо незначещ сам по себе си.
Дори професионалистите биха предпочели по-малки матрици с лека и светлосилна оптика 1.2-1.4 ,а там с лекота ще се правят вариота с константна бленда 2.0. Применро 17-50/2 е никакъв проблем. Както и 70-200/2.Ще са големи колкото сегашните 2.8 за 35мм на същата цена.
Мечти... :)
Дори е архаично това расъждение.
Защо да мъкнеш 20кг раница с техника като можеш да мъкнеш 10кг....заради едната матрица.
Защо тря сичко е да е желязо и да тежи по 2 кила обектива?
Вече има сплави и пластмаси много по-удачни от това.
Обектива е супер острилка още от 2.8, а на 5.6 и по целия кадър. За микро 4/3 не съм го тествал, но на nex 7 се справя блестящо и "пълни" резолюцията на сензора. Единствения минус, е че бокето му не е кой знае какво. Не че е лошо де, но има леки двойни контури в дефокуса, които създават така нареченото "нервно" боке.