Автор: tzl
Дата: 12-11-12 00:53
@tuizzl - Понякога снимам само фонове, в случай, че ми трябват за някакъв монтаж и обикновено ползвам само една експонация и снимам така, че това, което е на преден план и небето да са в компромисни стойности такива, че да мога да имам детайл и в едното и в другото.
Ето един подобен пример на фон, който съм си снимал. Отляво е оригиналната снимка, вдясно е след като съм възстановил небето доколкото файлът е позволил чрез "Recovery" slider-a в Lightroom. Долните редове показват изгорелите участъци преди и след това:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/74715_430575377003291_916844396_n.jpg
С това искам да кажа, че не се притеснявам ако фонът ми е изгорял гледайки гърба на фотоапарата. По принцип измервам това, което искам да има детайл да е максимум в рамките на 2 стопа, за да мога да върна някакъв детайл от 1 експонация.
Меренето го извършвам чрез светломера във фотоапарата, снимайки в ръчен режим.
В този случай съм видял, че хълмът насреща има светли участъци, които са малко по-тъмни от 18% сиво, отколкото небето, което е по-светло. Искайки да имам детайл в тревата, аз гледам да измеря тревата да ми е между -1 и 2/3 и 0, а небето в по-тъмните му участъци, където е по-далече от слънцето, да е между 0 и 1 и 2/3. Ако успея да намеря компромисни настройки, които ми дават стойности на светломера в тези граници, съм спокоен, че имам снимка, която има достатъчно детайл, дори и да имам изгоряло.
Тук не се притеснявам от изгорялото от слънцето, защото е все пак слънце. Нормално е да гори :)
Публикацията е редактирана (12-11-12 12:54)
|
|