Автор: GOSPODIN
Дата: 31-10-12 21:23
С фотография се кандидатства и за кино и ТВ операторско майсторство. Ти фотография или операторско искаш? Мисля, че има някакви подготвителни курсове или просто курсове по фотография към НАТФИЗ.
Програмата е модернизирана частично и не е толкова архаична:
ПРИЕМЕН ИЗПИТ
Кандидат-студентите подават освен документите за участие в конкурсния изпит и комплект от 20 черно-бели и цветни фототворби без паспарту, във формат 18х24 см или 20х30 см, със съответните отклонения.
А. Задължителни жанрове - 10 броя:
Пейзажи – 2 броя
Натюрморти – 1 брой при естествено осветление и 1 брой при изкуствено осветление
Репортажи – 2 броя
Портрети – 2 броя при естествено осветление и 2 броя при изкуствено осветление.
Б. Фотографска поредица /серия,цикъл/ на свободна тематика - 10 броя
Целият комплект се представя във вид на копия върху фотохартия и на CD, като резолюцията на всяка една фотография е не по-малка от 300 dpi, при размер 20х30 см. Препоръчва се чернобелите снимки да бъдат изработени по класическите процеси на сребърната фотография и копирани ръчно. Не се допускат компютърно манипулирани фотографии. Върху гърба на всяка фотография се отбелязват следните технически данни:
1. Трите имена на кандидат-студента.
2. Пореден номер /от 1 до 10 за задължителните жанрове и от 11 до 20 за свободната тематика/.
3. Наименование на творбата /за свободната тематика e задължително/.
4. Място и дата на снимане /година, месец, ден/.
5. Наименование на фотокамерата.
6. Наименование на обектива, светлосилата и фокусното разстояние.
7. Филтри и други оптически и механически приставки.
8. Схема на снимката, съдържаща: фон, камера, осветителни прибори /мощност във ватове или джаули/ и допълнителни приспособления /отражателни плоскости и чадъри, софтбоксове и др./
След приключване на кандидат-студентските изпити, снимките се връщат на кандидат-студента, а CD остава в архива на НАТФИЗ.
I. КРЪГ ( анонимен)
Тест по въпросите на фотографската техника, фотографската оптика и химическата обработка на фотоматериалите, цифровата фотография, история на фотографията, киното, изобразителното изкуство, обхващащи следните теми:
1. Принципно устройство на фотокамерите, според използ¬ваните формати и системи на визиране и фокусиране.
2. Принципно устройство на фотообективите и видове, спо¬ред оптическите им системи.
3. Видове филтри използвани в чернобялата фотография.
4. Принципно устройство на източниците на светлина с импулсен режим и с нажежаема жичка.
5. Видове осветителни тела, използващи източници на светлина с импулсен режим и с нажежаема жичка.
6. Получаване на негативно и позитивно изображение в чернобялата фотография.
7. Строеж и видове чернобели негативни и позитивни фотоматериали.
8. Състав и видове негативни и позитивни обработващи разтвори.
9. Основни съставни части на цифровата фотокамера.
10. Създаване и обработка на цифровото фотоизображение.
11. История на българската фотография.
12. История на световната фотография.
13. История на киното.
14. Стилове в изобразителното изкуство.
Продължителност: 1 астрономически час.
II. КРЪГ (практически)
Първа част: Кандидат-студентът снима осигурен от него фотомодел по изтеглената тема във фотографското студио на НАТФИЗ с осветителни прибори с нажежаема жичка. Кандидат-студентът ползва собствена цифрова снимачна апаратура и представя на комисията 8 кадъра, от които 2, маркирани като конкурсни.
Продължителност на работа във фотостудиото – 30 минути.
Втора част: Кандидат-студентът снима в естествена светлинна среда в натура, по изтеглена тема. Цифровата снимачна апаратура се осигурява от кандидатите. Преди да отиде на снимки, всеки кандидат заснема специален код, определен от комисията в деня на изпита.
Продължителност на снимките – 3 астрономически часа. На комисията се предават 24 кадъра, 6 от които са маркирани като конкурсен репортаж.
Кандидат-студентите предават всички фотографски изображения необработени.
ІІІ. КРЪГ
Първа част: Приемната комисия оценява представените фототворби и провежда разговор с кандидат-студента. Всеки кандидат-студент изтегля чрез жребий репродукции на две фототворби от известни майстори и прави устен анализ на тематично-съдържателната част и на използваните изобразително-изразни средства.
Цел: Да се определи степента на творческата подготовка на кандидат-студента в областта на фотографията.
Втора част: Разговор на комисията с кандидат-студентите.
Цел: Проверка и оценка на зрителната им памет, цветовото зрение, жизнения опит, художествената и естетическата им подготовка в областта на фотографските /технически/ изобразителни изкуства /фото, кино, видео/ и традиционните изкуства /живопис, графика, скулптура/, на знанията им, свързани с литературата, музиката и др.
Общият резултат от двете части оформя крайната оценка за всеки кръг.
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА:
КНИГИ:
1. БАРТ РОЛАН, "Camera Lucida". Поредица Punctum, издателска група АГАТА-А", 2001 г.
2. БОЕВ П., “Фотографско изкуство в България” /1856 – 1944/, С., “Септември”, 1983
3. БОЕВ П., „Фотографското изкуство в България”/1945-1995/С., “Българки художник”, 2000
4. БЪРИАН П., “Капуто Р.”National Geographic, Тайните на фотографията. Как се правят хубавите снимки”,С, “Егмонт, България”,2003
5. ВАЛИЕ ДОРА, "Изкуството: поглед отвътре". Поредица Punctum, издателска група "АГАТА-А", 2001
6. ГЕОРГИЕВ Р., “Форум . Справочник на фотографа 93”, Стара Загора, “Политроникс”, 1993
7. ГЕОРГИЕВ Р., „Фотография на ежедневието”, „Дневна светлина”, 2008
8. КАНДИНСКИ, "За духовното в изкуството". Библиотека "Касталия", издателство "Лик", 1998
9. ЗОНТАГ СЮЗАН, "За фотографията". Издателска къща "Златорогъ", 1999
10. КАЦЕВ В., “Художествена фотография”, С.,“Техника”, 1978
11. КОЛЕКТИВ, “Фотографията на ХХ век”,С., 2002,”Алианс – 97”
12. ОЛСИНИЪС , ”National Geographic”, Тайните на фотографията, Черно- белите снимки, С., “Егмонт, България”,2006
13. ФРИЙМЪН МАЙКЪЛ, Maкрoфoтoгрaфия”, А&Т Publishing
14. ФРИЙМЪН МАЙКЪЛ ,"Чeрнo-бялa фoтoгрaфия. Прaктичeскo ръкoвoдствo по дигитална фотография”, А&Т Publishing
15. ФРИЙМЪН МАЙКЪЛ , "Свeтлинa и oсвeтлeниe”, А&Т Publishing
16. ФРИЙМЪН МАЙКЪЛ"Пeйзaж и Прирoдa. Прaктичeскo ръкoвoдствo пo дигитaлнa фoтoгрaфия”, А&Т Publishing
17. ШМОК ЯН, "Изкуственото осветление във фотографията". Държавно издателство "Техника", 1979
Time-Life Library of Photography, Amsterdam 1972:
Documentary Photography
Great Photographers
The Great Themes
Photojournalism
Photography as a Tool
Frontiers of Photography
The George Eastman House Collection. "A History of Photography". Tashen, 2005
СПИСАНИЯ:
“ Digital Photo-Video”-Списание за цифрова фотография и видео, /nttp://www.newteck.bg/;
“Photosynthesis” – място за фотография, хора и идеи, /www.photosyntesis.bg /
URL АДРЕСИ:
www.masters-of-photography.com
www.magnumphotos.com
photography.about.com
www.contactpressimages.com
www.VIIphoto.com
www.digitaljournalist.org
www.poy.org
www.nationalgeographic.com
foto8.coп
|
|