Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
jorkatb123,
Много зависи от целите, които си поставяш!
Ако си реалист и имаш правилните очаквания и правилния подход най-вече, то може и да не ти излезе много скъпо като техника. По-скъпо като вложено време, усилия и работа може би ...
Като начало - спорт е прекалено широко понятие. И като изисквания към техниката, но така също и към снимащия. Започни и с това, освен с другото, че трябва да познаваш много добре спорта, който ще снимаш. Освен че трябва да познаваш основните принципи на репортажната фотография, разбира се Така например, ако във футбола знаеш отнапред къде точно ще се получи най-подходящата сцена при определена атака на определен тим, това може да ти помогне да направиш дори с непретенциозен обектив кадър, за който ще ти трябват обектив и AF от висока класа, ако ще чакаш ситуацията да е вече факт, когато започнеш да кадрираш, фокусираш и снимаш Е, това малко пресилено де, ама такъв е наистина принципа Това означава също, че е много добре за теб да снимаш спортове, които без друго харесваш но това не е задължително, ако си ориентиран към резултата и си упорит.
Малко от моята скромна продукция по темата В периодите, в който са правени всички кадри съм снимал последователно с две канонски и едно никонско тяло. Нито едно от тези тела, както и нито един от обективите които съм ползвал не се доближават до професионални Но пък и резултатите не са професионални Избери си какво ще снимаш по-точно, какво очакваш, почети по темата, експериментирай и ако трябва - питай и конкретни неща
D90 + 70-300VR на приоритет на блендата.
Максимално отворен.
ISO: 200
Auto ISO on:
max ISO - 3200
min speed:
-200 за мудни спортове
-300 за динамични спортове
-400 за още по - динамични спортове
Движиш се из трибуните или игрищата, намираш хубави кадри и щракаш.
Ако си в зала - сменяш обектива с 85/1.8 или 135/2
atrifonov,
шахмат снимам по-трудно от футбол и лека атлетика. При тях обикновено се снима в сравнително светъл, хубав ден, можеш да избираш позиция, можеш да приближаваш и ако познаваш нещата и не се вреш баш където не трябва, спортистите ни най-малко няма да се дразнят от факта, че ги заснимаш.
Шахмат от друга страна се снима в зала. Ако е мач между известни претенденти за световния шампионат и са добре осветени и аранжирани може и да е лесно, не зная На ниско ниво обаче обикновено снимаш в не много добре осветена зала, в която играят много или поне няколко двойки. Шахматистите са своенравни хора, или поне някой от тях. Не е добра идея да се приближаваш. Не е добра идея да има изобщо движение около тях докато обмислят. Нужно е да не им се пречи ако искат да станат и да се разхождат или имат някакви други свои си навици. Ако снимаш футбол търсиш единоборства например и лицата задължително присъстват и израженията са важна част от внушението. Но все пак са част от кадър, включващ двама или повече спортисти обикновено в цял ръст. При шахмата изражението, жестовете, мимиките ще са още по-основно израстно средство и ще трябва да постигнеш по-добро качество, с повече внимание към детайлите при много по-ниска осветеност, при положение че си по-далеч от шахматистите отколкото си отдалечен от футболистите на стадиона. Изискването да познаваш навиците на съответния играч е много по-важно и по-тежко при шахмата, отколкото изискването да познаваш играта на съответните отбори и държанието на основните играчи при футбола. При футбол и лека атлетика има ситуации - извън самата игра, разбира се - в които дори е удачно да използваш запълваща светкавица при снимки на спортисти, които ти позират изрично или поне сътрудничат При шахмат и спортовете в зала, особено когато се играят партии в момента в залата не е нужно изобщо да казвам, че светкавицата не бива дори да я вадиш от чантата. Снимки със светкавица, макар и в другия край на залата могат да откажат някой от по-изнервените и по-своенравни шахматисти от партията. Истина е също така, че при шахмата психическото натоварване на самите шахматисти е много по-осезаемо отколкото при останалите спортове на същото или близко ниво. Изключвате си звуковото потвърджение на фокуса и снимате по-рядко, само когато кадъра си заслужава, защото шума на затвора също е нежелан. В същото време ако снимаш волейбол, борба, джудо - тези шумове самия ти няма да си ги чуваш дори, защото ще ги заглушават и публиката и играчите :)
Аз съм снимал шахмат, но не се сещам за кадър, с който да се похваля, нито такъв който да покажа с чиста съвест... Разбира се, това не значи много, зашото съм просто любител и снимам на доста ниско ниво. Но все пак - покриването на шахматен турнир си е трудно занимание.
Много е важно,когато се снима футбол, трибуните да не са празни.
Защото когато стадиона грее с оранжеви столове,като в кадрите на колегата от Сливен, да, красота е, но е много тъжно.
Mario007, това една друга тема ... Тъжно е, да. Когато има десетина-двадесет души на стадиона това няма как да не си личи Все има разни начини за замаскиране - ако можем да блърнем още по-добре задния план например ... Ако снимах с фул фрейм камера и някой 70-200/2,8 или някой 300/2,8 отворени максимално и съм максимално близо до играчите и същевремено снимам на 200 - 300 мм - в някой случаи трибуните отзад може и да излязат смътно различими и да изчезне тъжното излъчване на празния стадион При кроп + 70-300VR или EF 70-200/4 L това е доста по-трудно и това е в случая един плюс на по-професионалната техника Но това си е маскиране на действителността... Принципната истина си е тази, разбира се - репортажната фотография отразява действителността - и като снимаш мач на тъжния празен стадион - и кадрите се получават малко тъжни Няма как - това е действителността ...
Това за каската е добро!
Веднъж на един мач вратаря на Литекс изби топката и ме прасна по главата добре че удара не беше в апарата, защото беше доста силен чак Любо Пенев дойде да ме пита как съм, така че никак не е безопасно а може да е и много скъпо
Спортната фотография е една от най-трудните. Имам известен опит от работата ми 7 години във вестник " 7 дни спорт". В момента, в България добре снимащите спорт са8-10 човека. Ако имаш трайни и сериозни намерения, обади ми се по телефона,Рафи, София 0886-711-193