Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   19-11-11 17:21

Тъй като авторът на предната тема ме е блокирал, ще си пусна моя... [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: marto   
Дата:   19-11-11 17:30

А така!

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   19-11-11 17:52

Като за начало ще отговора на bpavlov:

много клиенти, включително и аз, сме купували неща, които впоследствие разбираме, че не ни вършат точно работа.
Това е поради някои "незнания" и невъзможност да формулираме правилния въпрос при покупка. Но това означава, че вие удобно се възползвате от незнанията на клиентите, пропускайки важна информация, само защото не са ви попитали

Тотално погрешно виждане. Явно сте от хората, на които винаги другите са виновни. Следвайки аналогията с баничките - ако някой си купи баничка, изяде я, и после го откарат в спешното, защото има непоносимост към глутена - излиза, че вината е моя, така ли? [smilie25]

1. Как студийното тяло генерира няколкото хиляди импулса (подобно на СБ900), които симулират един постоянен, дълъг и равномерен импулс от примерно 1/400 сек.?
По същия начин, по който го прави СБ900. От схемотехника разбирате ли, та да дам изчерпателно описание?

2. Кои студийни тела работят тествано с високоскоростните синхронизатори Пиксел и Покетуизард?
Не продавам и не ползвам синхронизатори Пиксел и Покетуизард, тъй че не разбирам защо въпросът не е зададен към съответните люде. Все пак ще отговоря: доколкото ми е известно, всички съвременни студийни тела работят и с двете марки синхронизатори. Друг е въпросът с репортажните светкавици - там моделите на Пиксел, поддържащи TTL режими, имат доста проблеми.

Има ли долна и горна граница в скоростите на затвора? тоест въпроса ми е, има ли дупка между синхронната скорост и следващата най-ниска скорост, която вече се явява високо синхронна и трябва ли да превключваме копченце в зависимост от това дали снимаме под или над 1/250
Не е ясно за каква точно "дупка" иде реч. В ръчен режим скоростите на камерите се регулират с определена стъпка. Всяка скорост след "синхронната" скорост на дадена камера изисква ползването на репортажните светкавици във високоскоростен режим.

Когато работим при високоскоростна синхронизация с повече от едно тяло, трябва ли телата да са еднакви
Не.

Ако високоскоростната синхронизация се постига със студийни тела, то каква е разликата между тяло със стандартен импулс (1/1200) и тяло с къс импулс (1/10000)
Разликата е в телата. Както вече стана ясно, "високоскоростна" синхронизация може да се получи по 2 начина: или светкавицата има дълъг импулс, или импулсът и изкуствено се удължава чрез многократно палене. Тъй като от горния въпрос не става ясно какви точно са тея дължини на импулса - t01, t05, при макс. мощност, при мин. мощност, или са константни - то не може да се каже и каква е разликата м/у телата (ако такава изобщо има).

ако имаме тяло с импулс 1/1200, могат ли високоскоростните синхронизатори да позиционират импулса така, че да "обхваща" скорости на затвора от 1/2000 нагоре
Не. Изисква се доста по-дълъг импулс на светкавицата. При 1/1200 винаги ще има по-тъмна и по-светла област в кадъра.

По време на лекции за студийно осветление съм забелязал, че когато започне техническата част, повечето курсисти губят всякакъв интерес. Накрая се оказва, че нищо не са разбрали, и че са забравили чутото до края на деня. Тъй че писаници като горните малко люде ще ги разберат, а повечето от разбралите ще са ги разбрали погрешно.

Ако скоро ми остане повечко свободно време - ще кача в сайта Studiolight-BG подробни статии по тези и други теми, свързани с осветлението. Най-рано това може да стане в началото на 2012.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   19-11-11 19:38

Благодаря за отговорите. Сега виждам, че не съм задал въпросите достатъчно ясно и конкретно, затова ще задам нови, по-ясни и по-конкретни.

Дотук на всички ни е ясно (надявам се), че:
"високоскоростна" синхронизация може да се получи по 2 начина: или светкавицата има дълъг импулс (А), или импулсът и изкуствено се удължава чрез многократно палене (Б)

Въпроси относно (Б):
1. Може ли студийно тяло да работи в режим на високоскоростна синхронизация посредством изкуствено удължаване на импулса чрез многократно палене

Ако отговора е ДА -> въпроси:
2. Посредством кои синхронизатори може да стане това
3. Какви са техническите изисквания към тялото (дължина на импулса, крайна мощност, производител)

Въпроси относно (А):
Имаме това тяло, настроено на пълна мощност, искаме да постигнем високоскоростна синхронизация посредством единичния импулс на тялото и висока скорост на затвора.

4. с кой синхронизатор е възможно това
5. как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса
6. как синхронизатора разбира дали да стартира импулса преди първо перде или след първо перде, което е нормалния синхрон
7. каква е най-ниската скорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)

Аз и другите читатели предварително благодарим за отговорите



Публикацията е редактирана (21-11-11 16:19)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 16:20

[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 17:24

> Въпроси относно (Б):
> 1. Може ли студийно тяло да работи в режим на високоскоростна синхронизация посредством изкуствено удължаване на импулса чрез многократно палене

Доколкото знам — Да. Примерно при Elinchrom RX светкавиците може да се сложи ST4 приемник на PocketWizard и той позволяваЛ снимане на по-високи скорости, използвайки HyperSync технологията на PocketWizard (HyperSync е име на технология, не е термин от физиката). Ако се ползват и "по-бавни" глави при използване на генератор, ефектът се постига още по-лесно, тъй като импулсът на тези глави е "бавен", т.е. "лампата гасне бавно". Високи скорости могат да се постигнат и само с "бавна глава" (или моноблок), както бях писал преди това.

Отново ако вземем за пример с поддържането на футболна топка във въздуха — ако топката е евтино менте, направена от пластмасови влакна (то май вече само така ги правят), ще е лека и ще пада по-бавно отколкото ако е медицинска топка. Това с теглото на топката е аналог на глави/моноблокове с бърз/бавен импулс. Останалото е въпрос на поддържане на този импулс.

ST4 работел и с Айнщайн, ако някой ползва.

Знам, че можеЛО да се получи и ефект с PW Mini TT1 + Flex TT5, но трябва да се бутне в софтуерните настройки. Четох го в блога на http://tombolphoto.com/ преди време.


> 3. Какви са техническите изисквания към тялото (дължина на импулса, крайна мощност, производител)

Предполагам, или да кажат официално от производителя, че поддържат въпросните тела, че го поддържат или да опита човек и да види, че работи. Други критерии не зная.



Относно въпросите от (А):
> 4. с кой синхронизатор е възможно това
Не зная. Колегата, който ги продава ще каже.

> 5. как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса
Ако има такъв синхронизатор, той не стартира импулса по-рано. Той просто го "поддържа да не падне" по времето в което процепа между пердетата премине по площта на целия сензор. При обикновения синхрон светкавицата се пали или като са отворени пердетата или точно преди да се затвори второто. Това го "казва" камерата през hot shoe-то.

> 6. как синхронизатора разбира дали да стартира импулса преди първо перде или след първо перде, което е нормалния синхрон
№4 и №5 мисля, че отговарят на питането.

> 7. каква е най-ниската скорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Зависи дали говориш за бърза или бавна синхронизация, зависи от фотоапарата, синхронизаторите и най-вече от моноблока. Колегата с магазина ще каже.



Публикацията е редактирана (21-11-11 17:32)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: cicomanco   
Дата:   21-11-11 18:47

И за какво ви е по дяволите високоскоростен радиосинхронизатор, след като просто може да настроите светкавицата на ФП ТТЛ, да зададете произволно висока скорост на фотоапарата на ръчен режим и да си снимате каквото ви е кеф!!?

https://photo-forum.net/static/forum/2011-11/qspt1381.JPG


https://photo-forum.net/static/site_pics/156/i_1287395015_3.jpg


Ето ви елементарен пример за това!
На ръчен режим освен това, светкавицата няма префлаш, което означва че пали студийните тела по фотопът и светлината може да се усилва или намалява по желание!

(Може и да не съм разбрал въпроса! Ако е така 0 извинявам се за неуместното включване!)


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 19:15

Вече минахме малко в насока на моноблокове, а не ръчни светкавици с TTL и последното съобщение е принципно вярно за ръчни и вградени светкавици, но не и за моноблокове/генератори (поне аз не знам за такива).

А и става въпрос за общия случай, когато не е задължително да си в студийна обстановка и да нямаш околна светлина. Ако си навън и искаш да ти е осветен баира зад обекта трудно ще снимаш на f22 и после да "компенсираш" като осветиш баира със светкавици.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 19:24

TZL
как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса

Ако има такъв синхронизатор, той не стартира импулса по-рано. Той просто го "поддържа да не падне" по времето в което процепа между пердетата премине по площта на целия сензор. При обикновения синхрон светкавицата се пали или като са отворени пердетата или точно преди да се затвори второто. Това го "казва" камерата през hot shoe-то.


Не може да не го стартира по-рано. Както и ти сам си казал, при обикновения синхрон светкавицата се пали като са отворени пердетата, тоест най-рано след като се е отворило няцяло първото.
А при бързия синхрон трябва да има импулс от момента на започване на отваряне още на първото перде. Тъй като е нормално да има някакъв лаг, затова предположих, че трябва стартирането да е още "преди" първото перде да е започнало да се отваря, за да има вече достигната някаква линейност на импулса

cicomanco,
цЯлия зор е да се достигне високоскоростна синхронизация със студиен моноблок и синхронизатори, а не със Никон ЦЛС системата.
Ако говориш за палене на студийно тяло чрез СБ900 във FP mode, пак няма да стане, защото СБ-то ще си "обходи" равномерно движението на процепа между затворите с множество импулси, а студийното тяло ще цъкне веднъж и ще остави на матрицата бяла лента, там където е ударил и свършил импулса


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 19:39

tzl
ако топката е евтино менте, направена от пластмасови влакна (то май вече само така ги правят), ще е лека и ще пада по-бавно отколкото ако е медицинска топка. Това с теглото на топката е аналог на глави/моноблокове с бърз/бавен импулс.


OMG. Ти за Галилей не си ли чувал, или за закона за земното притегляне? [smilie8]

cicomanco
И за какво ви е по дяволите високоскоростен радиосинхронизатор, след като просто може да настроите светкавицата на ФП ТТЛ, да зададете произволно висока скорост на фотоапарата на ръчен режим и да си снимате каквото ви е кеф!!?


Ако до сега не си разбрал - много лошо говори за теб...


СЕГА - ПО ТЕМАТА:

1. Може ли студийно тяло да работи в режим на високоскоростна синхронизация посредством изкуствено удължаване на импулса чрез многократно палене
Може. Дали е студийно или нестудийно - принципно няма значение. Написаното от tzl по-горе за HyperSync технологията на PocketWizard няма нищо общо с това.

2. Посредством кои синхронизатори може да стане това? Какви са техническите изисквания към тялото (дължина на импулса, крайна мощност, производител)
Удължаването на импулса не зависи от синхронизатора, а от тялото. Ако чисто технически светкавицата няма такава възможност, какъвто и синхронизатор да му закачиш - все тая. Не съм чувал за серийно произвеждано студийно тяло, имащо такава възможност. Аз лично съм го правил с 200Вс. тяло, за по-мощно не намерих нужните елементи.

Имаме това тяло, настроено на пълна мощност, искаме да постигнем високоскоростна синхронизация посредством единичния импулс на тялото и висока скорост на затвора.
- С кой синхронизатор е възможно това

С всеки, на който може да се регулира времезакъснението на синхро-импулса.
- Как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса
Синхронизаторът нищо не определя. Някой трябва да му зададе времезакъснението, с което трябва да се запали светкавицата. Най-лесно нужната информация се набира по емпиричен път.
- Как синхронизатора разбира дали да стартира импулса преди първо перде или след първо перде, което е нормалния синхрон
Виж горния отговор.
- Каква е най-ниската скорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Синхронната.


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 19:43

@bpavlov Точно така. Това аз го наричам, че не е по-рано. Явно е въпрос на доизясняване на терминологията. За мен "по-рано" означава — щракваш бутона, и първото, което прави е да прати импулс до синхронизатора. То затова е синхронизатор, за да синхронизира движението на пердетата и светкавицата.

Дали фотоапаратът праща сигнал на hotshoe-то когато се появи процеп между пердетата (за бърз синхрон говоря) или точно преди да отвори процепа — това не мога да го кажа със сигурност. Най-вероятно е точно преди да се появи първия процеп, иначе ще имаме винаги по-светла/по-тъмна линия в единия край на снимката. С такова обяснение на физиката на нещата — "по-рано е", но разбираш какво съм разбрал по-горе.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 19:44

PS. - Каква е най-нискатаскорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Предполагам, че "най-ниската" трябва да се чете "най-високата"? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 19:53

PS. - Каква е най-нискатаскорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Предполагам, че "най-ниската" трябва да се чете "най-високата"?

Не, имах пред вид най-ниската над синхронната, примерно 1/400. Явно не може да стане с един импулс. Има някаква по-висока скорост, при която вече импулса е достатъчно дълъг. За нея питах.

И последно да обобщим - няма фабрично тяло и фабричен синхронизатор, които можем да си купим и да ги запуснем в режим на високоскоростна синхронизация с удължаване на импулса?

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 19:59

@bpavlov -  въпросът за "най-ниската синхронна скорост" не може да бъде отговорен еднозначно, тъй като "дългият импулс" зависи от светкавицата/главата и от мощността, на която се прави този тест. Предполагам, че може да се даде подобна информация за случая, когато снимаме винаги на пълна мощност, но това зависи от светкавицата и официалните данни обикновено не включват такава информация, тъй като това е "страничен ефект" по-скоро, а не "основна функционалност". Затова такива данни могат да се дадат от търговците или фотографи, които са тествали сами.

Относно "обобщението" — има фабрично тяло и фабричен синхрон за тази работа. Не знам колко други такива комбинации има, но ето ти фабрична комбинация:

Elinchrom Speed RX генератор (или RX моноблок) ти е лампата, а синхронизаторът ти е PocketWizard Mini TT1 (върху светкавицата) и PocketWizard ST4 приемник върху генератора/моноблока. ST4 специално е направен да работи с Elinchrom и AlienBees. Самите PocketWizard го твърдят официално.

Дали това ще работи с Dynaphos, Bowens, Profoto, Bron и т.н. — не мога да кажа.



Публикацията е редактирана (21-11-11 20:01)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 20:09

Не, имах пред вид най-ниската над синхронната, примерно 1/400. Явно не може да стане с един импулс. Има някаква по-висока скорост, при която вече импулса е достатъчно дълъг. За нея питах.

Я пак? Синхронната скорост на камерата е най-високата, при която в някакъв момент е отворен целият затвор. При всяка скорост по-висока от синхронната ще имаш някаква неравномерност на осветяването на кадъра, което ще зависи от импулса на светкавицата (дължина, преден/заден фронт) и времезакъснението при паленето и.

И последно да обобщим - няма фабрично тяло и фабричен синхронизатор, които можем да си купим и да ги запуснем в режим на високоскоростна синхронизация с удължаване на импулса?
Възможно е да има, просто аз не знам за такива. Съществуват модели с управление на мощността, принципно еднакво с това при съвременните репортажните светкавици. Тъй че за тях реализирането на "разтеглен" импулс може да стане много лесно...

В заключение - телата с къс импулс на Mettle са доста удобни за високоскоростна синхронизация, тъй като, доколкото си спомням, импулсът им при макс. мощност е доста по-дълъг от 1/1000 (колкото го дава производителят), а освен това разрядният ток е изкуствено ограничен.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 20:29

Хе-хе...

Автор: bpavlov
И последно да обобщим - няма фабрично тяло и фабричен синхронизатор, които можем да си купим и да ги запуснем в режим на високоскоростна синхронизация с удължаване на импулса?


Автор: tzl
Относно "обобщението" — има фабрично тяло и фабричен синхрон за тази работа. Не знам колко други такива комбинации има, но ето ти фабрична комбинация: Elinchrom Speed RX генератор (или RX моноблок) ти е лампата, а синхронизаторът ти е PocketWizard Mini TT1 (върху светкавицата) и PocketWizard ST4 приемник върху генератора/моноблока.


Мда, чукча - писатель, чукча - не читатель... [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 21:19


При всяка скорост по-висока от синхронната ще имаш някаква неравномерност на осветяването на кадъра, което ще зависи от импулса на светкавицата (дължина, преден/заден фронт) и времезакъснението при паленето и.

Значи виж, казваш съвсем в пряк текст, че не може да със студийно тяло да се направи равномерно осветен кадър при скорост по-висока от синхронната.

Обаче в предишната тема Алекс Станд показа снимка на 1/8000, a в страницата на Динафос има пример на 1/4000.

Как става това? Могат ли да бъдат направени на 1/2000? А на 1/1000? Все някъде има долна граница на скоростта, това ми беше въпроса, къде е тя.

Възможно е амбиентната светлина да компенсира неравномерността на импулса, но в крайна сметка високи скорости със светкавица се налагат само в такива условия (много слънце)

И още един важен въпрос.
При скорост на затвора 1/8000, пердетата не се движат реално с такава скорост.

За какво време първото перде изминава целия си път?
Защото явно поне толкова трябва да е дълъг импулса, за да имаме равномерна експонация


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: victory13   
Дата:   21-11-11 21:52

"За какво време първото перде изминава целия си път?"

не е ли най-високата синхронна за апарата [smilie8]
от там нагоре второто перде следва първото преди то да е излязло...

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 22:28

Значи виж, казваш съвсем в пряк текст, че не може да със студийно тяло да се направи равномерно осветен кадър при скорост по-висока от синхронната.

Обаче в предишната тема Алекс Станд показа снимка на 1/8000, a в страницата на Динафос има пример на 1/4000.


Става дума за равномерно осветен от светкавицата кадър. Точно колко голяма ще е тази "неравномерност" зависи от различни фактори, а най-добре се вижда при снимане на едноцветен фон.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: swan_   
Дата:   21-11-11 23:30

Значи виж, казваш съвсем в пряк текст, че не може да със студийно тяло да се направи равномерно осветен кадър при скорост по-висока от синхронната.

Обаче в предишната тема Алекс Станд показа снимка на 1/8000, a в страницата на Динафос има пример на 1/4000.


Ти как установи, че тези снимки са супер добре равномерно осветени?!?

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: seuret   
Дата:   22-11-11 00:22

Може да бъде равномерно осветен, но това зависи от много фактори. Мощност на светкавицата, дължина на импулса на същата, диафрагмата на която се снима, ISO-то и скоростта естествено.
ИМенно затова, за целта са подходящи по-мощни светкавици(400 и нагоре джаула) с голяма дължина на импулса.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 00:27

Автор: seuret

Може да бъде равномерно осветен, но това зависи от много фактори. Мощност на светкавицата... диафрагмата на която се снима, ISO-то...



https://photo-forum.net/static/forum/2011-11/ybcp8451.JPG


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   22-11-11 00:31

Дали нещо е равномерно осветено може да се види по 2 начина:
1) със светломер по време на снимките
2) ако сте пропуснали №1, тогава "на око"

В случая беше избран №2 и изглеждаше долу горе равномерно осветена.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 00:42

@tzl:
Що не млъкнеш, след като нямаш нищо смислено за казване по темата?

Дали нещо е равномерно осветено може да се види по 2 начина:
1) със светломер по време на снимките


Със светломер не можеш да определиш дали кадърът ще бъде равномерно осветен от светкавицата.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: seuret   
Дата:   22-11-11 01:08

Е, така да бъде...

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   22-11-11 01:23

@GenaDP — светломерът точно това мери — как "нещо" е осветено от светлината. Не съм казал, че става въпрос за "кадър", а за "нещо". Прочети ми внимателно думите.

Това, че със светломер не можеш да видиш дали едното перде покрива сензора не когато трябва е ясно. То е очевидно и няма нужда да се "изследва" толкова — просто се гледа снимката и ако има тъмна черта, значи е снимано на "не-синхронна" скорост. Затова е очевидно, че въпросът "дали е осветен кадърът" няма голям смисъл в светлината на синхронизацията, защото е очевидно, когато се види снимката.

Затова писах за "нещото", защото другото е очевидно, когато имаме "не-синхронизация". — просто ще има тъмна линия. Като я няма, значи сме синхронизирани.



Публикацията е редактирана (22-11-11 01:30)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: seuret   
Дата:   22-11-11 01:27

tzl, само си губиш(губим) времето, наистина.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   22-11-11 01:29


GenaDP, последно може ли или не може да се работи със студийни тела на скорости над 1/250 без видима с просто око неравномерност в осветяването и защо.
Не ми отговори и на въпроса каква е реалното физическо време на движението на пердето от крайна до крайна точка (да, знам, че зависи от апарата, кажи за някой, за който знаеш)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 02:23

GenaDP, последно може ли или не може да се работи със студийни тела на скорости над 1/250 без видима с просто око неравномерност в осветяването и защо.

Може. Защото:
1. Има фотокамери със синхронна скорост доста над 1/250
2. Има светкавици с достатъчно дълъг импулс с постоянен (или почти постоянен) интензитет.
3. С просто око не може да се хванат малки разлики в осветеността, особено при смесена (дневна + изкуствена) светлина и допълнително манипулиране на вече готовото изображение.

Не ми отговори и на въпроса каква е реалното физическо време на движението на пердето от крайна до крайна точка (да, знам, че зависи от апарата, кажи за някой, за който знаеш)

На повечето съвременни тела от среден/висок клас пердето се отваря/затваря за около 1/250-1/300 сек.



Публикацията е редактирана (22-11-11 02:27)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: graphix   
Дата:   22-11-11 07:42

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: ecobo   
Дата:   22-11-11 10:09

tzl, изказването ти за светломера и как ще мериш с него равномерност на осветеността (няма значение дали е кадъра или "нещо") спокойно може да мине за бисер на месеца [smilie3]

Много ми е чудно как хора, дето хал-хабер си нямат кое как се случва при светкавиците (не визирам тук Гената, който определено има на какво да научи форумци, стига да има кой да го слуша), се напъват тука да дават акъл и да "борят" чисто физически закони. Спрете се бре! Тоя форум го четат много хора (нищо, че пишещите са малко), обърквате ги. Така се оплетохте в пердета, импулси и равномерност на осветяването, че няма накъде повече...

В Нет-а има доволно много информация по въпроса за HyperSync технологията (има даже филмчета в Тубата), стига човек да умее да търси и да знае малко английски. Потърсете и прочетете нещо преди да сте толкова категорични по форумите, така съвсем обърквате хората, които искат нещо да научат!

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: mondragon   
Дата:   22-11-11 10:47

Ама вие сериозно ли говорите, че не може със светломер да измериш дали имаш равномерно осветяване от светкавица/ци?
Айде помислете малко, че не знам кой ще влезе в залата на бисерите с тия изказвания...

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: ecobo   
Дата:   22-11-11 10:53

Тук става въпрос за друга неравномерност - тази, която се получава от различния интензитет на осветяване в различните части от времетраенето на импулса. Разликите, които ще се получат от неравномерността по дължината на импулса са толкова малки, че не знам кой светломер ще ги хване.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: mondragon   
Дата:   22-11-11 11:28

тук става въпрос за друга неравномерност - тази, която се получава от различния интензитет на осветяване в различните части от времетраенето на импулса. - а, това вече е друго нещо![smilie24] [beer] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: Canon   
Дата:   22-11-11 11:30

ecobo
Вижда се при експониране по следата от осветен движещ се обект.
Снеговалеж при силен вятър със светкавица - вида на снежинките става като линия с променлива яркост в зависимост от интензитета на светене.

Но с флашметър не може да се хване разликата.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: ecobo   
Дата:   22-11-11 11:32

За това говорим [smilie3]

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tonyboy79   
Дата:   22-11-11 12:38

Абе втора тема сте пуснали. Що не вземете да се съберете да се напиете и да си ги обясните нещата нагледно??? [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   22-11-11 12:58

@ecobo — за равномерната осветеност — аз визирам само обекта, а не кадъра. Осветява се обект, а кадърът само може да бъде частично закрит/открит и това се вижда в крайната снимка ясно.

Именно, че ако ще мерим със светломер дали HyperSync-ът си е свършил работата (и нямаме черна линия), то ние почваме да правим QA на това, което фирмата е пуснала в продажба като работеща технология и тази работа, както ecobo е писал, не става със светломер, а по друг начин.

Аз тук не говоря за тестване на HyperSync-a, а чисто формало за измерване дали нещо е осветено равномерно (ако това е изискването). И проверката със светломера не зависи от това дали в момента снимаш на 1/4000 или на 1/125. Светломерът мери падащата светлина, а не дали HyperSync работи коректно.

Отговарям на въпрос, който е зададен относно "равномерна осветеност", а не "не виждам черна линия, ама дали е сработил HyperSync-ът".

Щом въпросът е "дай да тестваме дали HyperSync работи", тогава забравяме за светломера. Нека приемем, че съм писал по off-topic.



Публикацията е редактирана (22-11-11 13:00)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   22-11-11 13:26

Тук доста сте се разговорили, но от тези теми аз разбрах за първи път за хиперсинхронизацията. Е то бива реклама, ама да се твъди, че, използвайки този метод, се използва пълната мощност на светкавизата при скоросто до 1/8000 като се използва опашката на светлинния импулс е меко казано дезинформация.
Гледал съм импулса на светкавица в HiSpeed режим и трябва да ви кажа, че това е един доста добър правоъгълен импулс с равно плато (с малки пулсации, предизвикани от гасенето и паленето на светкавицата). За съжаление водещото число пада драстично при високи скорости по обясними причини. Ако се използва неутрален филтър ефективността на светкавицата е също толкова плачевен. Най добре е бърз електронен затвор както при някои стари Никони (казват, че Д70 имал такава възможност).

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: lito   
Дата:   22-11-11 13:50

bpavlov може да се работи на по високи скорости от 1/250 - 300 - 400.. зависи от апарата, в случай, че светкавиците работят с покетуизърд или на елинхром синхронизатора, който не е толкова добър, колкото покетуизърд, но пак върши работа за високи скорости. ( Paul C. Buff , Profoto , elinchrom ) Китайска светкавица в момента, не можеш да ползваш на бърз синхрон с никакъв синхронизатор, освен ако не оправят фърмуера на покетуизърд, както си беше преди 2 версии. -->говоря според това, какво има на пазара, а не какво някой с поялник и знание, може да направи... там идея си нямам какви са възможностите. [shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: seuret   
Дата:   22-11-11 15:30

Готово:)



Публикацията е редактирана (22-11-11 15:49)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: lito   
Дата:   22-11-11 15:34

пробвам го всеки ден, за това казвам, че не става:) казвам и кога ставаше и, че върна ли версията, се оправя. това важи и за никон и за канон уизърдите. и с двата типа го пробвахме многократно:)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: kayso   
Дата:   22-11-11 15:39

Дам - confirmed. С новия фърмуеър на Покетуизърд не става, защо - не знам. И моля, който не е пипал обсъждата техника, да не коментира, просто защото обърква хората, които работят с такава или искат да работят.



Публикацията е редактирана (22-11-11 15:41)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: swan_   
Дата:   22-11-11 15:45

В тая тема куцо и сакато пише, без нито да следи как върви темата, нито чете постовете, а да не говорим, че повечето даже не разбират за какво става дума. Наистина обърквате хората и заради това е под-бре да замълчите и да дадете димата, на знаещите. Аз поне искам да науча нещо, а не да чета безмислици.
Без да снимам студийно, искам само да поясня на tzl, mondragon и други, които не са схванали какво се обсъжда, за да спрат безмислените коментари (и да повторя - не съм спец, но на база написаното до сега и елементарни познания по физика си правя изводите описани по-долу). Става дума за висока скорост на затвора, като по време на цялото движение на пердетата светкавицата излъчва един дълъг импулс. Въпросът е как се променя интензитета на този импулс по време на движението на пердетата на затвора. Това няма как да го измериш или поне не е лесно. Не става дума за осветеност на обекта от светлината (тогава се мери светлината от целия импулс, а не само тази, кяото би попаднала върху матрицата), а за това как ще бъде осветен в комбинация светкавицаи висока скорост на затвора. И то точно определена скорост, защото, колкото по-бавна е скороста, толкова по-голяма динамика в интензитета на импулса има. Спрете да говорите за черни линии и т.н.
Аз по-горе попитах bpalov как е установил, че снимката е равномерно осветена и не получих отговор. Става дума за снимка снимана в ясно слънчево време. Светлината от свекавицата е част от общата осветеност на обекта. С колкото и процената да се е променил интензитета на импулса за тази 1/4000 или 1/8000, това надали може да се установи с просто око, а и равномерната осветеност на обекта зависи от разполежението на светкавицата, отдалечеността и от обекта и т.н.. Изобщо не ми се иска да намесвам и последваща обработка, защото тогава нещата стават немислими за анализ.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   22-11-11 16:09

swan_, ако правилно съм те разбрал искаш да измериш разпределението на интензитета на светлинния импулс във времето. Ако е това - прави се елементарно с фотодетектор и осцилоскоп - най-добре запомнящ. Както писах по-горе при HSS импулсът е с много равно плато. А за тия хипери на магесниците не мога да кажа нищо, ама интуицията не ми казва нищо добро, ама знае ли човек, а има ли и кой да му каже. Джобните магесници написали разни работи, ама да сложат някоя графика - нема такива работи, а може да не е за показване.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 16:15

С колкото и процената да се е променил интензитета на импулса за тази 1/4000 или 1/8000, това надали може да се установи с просто око

Всъщност, неравномерността на осветяването на кадъра се дължи на промяната на интензитета на светлината от светкавицата за времето, през което се движи затворът, т.е. около 1/250, а не скоростта на експонация (1/4000, 1/8000 или нещо подобно). Довечера, като ми остане време, ще покажа няколко времедиаграми.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: jivkojj   
Дата:   22-11-11 16:21

Ето едно бързо търсене какво върна за цанон 550EX на макс. мощност - 5.9 milliseconds (1/170s)
на мен добре ми изглежда
Сигурно и за останалите ще има подобни диаграми


http://www.bobatkins.com/photography/technical/hi-speed_sync/1-1_hi2.jpg




http://www.bobatkins.com/photography/technical/canon_speedite_high_speed_sync.html



Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   22-11-11 16:33

Това, което си показал е на макс. мощност, но в HSS режим

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: didesignbg   
Дата:   22-11-11 16:43

Вярно е, че ако някой иска да научи нещо, няма как да се случи в тази тема. Това е като да дадеш страничка текст на английски, като всеки ред даваш на различен преводач и накрая слепваш полученото. [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: swan_   
Дата:   22-11-11 16:45

matasel, аз нищо не искам. Просто чета темата с интерес и пояснявам какво се обсъжда. Гена, балгодаря за уточнението! Май наистина е така. Хубаво е някой да го обясни нагледно.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   22-11-11 17:01

swan_, добре - не искаш да го мериш, но казваш: " Това няма как да го измериш или поне не е лесно." И аз просто ти казвам как се мери, а jivkojj е показал как изглеждат картинките (осцилограмитае) на импулс в различни режими на светкавицата.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   22-11-11 20:43

swan, никъде не съм казвал, че показаната снимка е равномерно осветена.

Питах как става, тоест все още никой не ми е отговорил как се осъществява запалването на импулса преди да почне движението на пердетата. (Гената каза, че някой казвал на синхронизатора кога да пали, но не каза кой е той :)

Това, което ми стана ясно, още като питах каква е реалната скорост на движение на пердетата, е, цитирам:
...неравномерността на осветяването на кадъра се дължи на промяната на интензитета на светлината от светкавицата за времето, през което се движи затворът, т.е. около 1/250...

За тези, които още не са разбрали,
независимо на каква скорост е настроен фотоапарата (над синхронната), експонацията на фокалната равнина се получава от движение на "процеп" между двете пердета.
Този "процеп" изминава целия си път за време от порядъка между 1/250 и 1/200 секунди, в зависимост от това колко е широк.

Колко е широк "процепа", вече зависи от скоростта, която сме избрали от тялото, колкото е по голяма, толкова по-тесен е процепа (по-близко са пердетата едно до друго).

При всички положения обаче, независимо колко е висока скоростта на затвора, трябва да имаме равномерен светлинен импулс поне 1/200 сек., за да имаме равномерна експонация по време на цялото движение на "процепа"

Тъй като това явно е невъзможно, предполагам движението нагоре на "процепа" съвпада със затихването и угасването на импулса и това на практика означава все по малка градиентна осветеност за фокалната равнина отдолу нагоре.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: Canon   
Дата:   22-11-11 23:18

Бях забравил че ФФ не може да смята големи картинки и ми се затри поста.

bpavlov

Ето ти директен JPG:

Canon 5D MK 2 + Pixel + Canon 580 II

Target exposure time: 1/203.2 sec
Exposure time: 1/8196 sec

това е от EXIF-а на CR2 - няма го в JPG.

реализиран e един импулс на флаш, червенo обградената зона е точно 1/16 от височината на кадъра (отгоре надолу е движението по снимката)
Компенсиране на 1/16 от мощността на светкавицата с 1600 ИСО.
Видимо е по-плавна преливката в опашката на флаша, сумарно от движението, размера и отдалеченоста на процепа + яркостно-времевата характеристика на импулса.

Можеш да изкажеш служебна благодарност на Дидо, който като Гюро Михайлов стоя, да му светкам. Той с удоволствие ги приема само в наливен вид.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 23:39

Хах... Гената каза, че някой казвал на синхронизатора кога да пали, но не каза кой е той

Казва му го този, който го настройва за работа с конкретната камера и светкавица (ако синхронизаторът има възможност за промяна на времезакъснението). Дали даден модел синхронизатор има тази възможност, и как става настройването му най-вероятно пише в инструкцията за ползване. [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   23-11-11 01:46


Гена, че то съществува ли синхронизатор, на който да му задаваш времезакъснение в милисекунди?
И по важното, кое е отправната точка, спрямо която почва да се брои времезакъснението?
Тази отправна точка (тя е свързана с натискането на шутер бутона), преди, след или по време на момента на отваряне на първото перде е?

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: Canon   
Дата:   23-11-11 01:59

bpavlov
Имаш поне три отправни точки от тялото на апарата по твой избор. Двете са за подсинхронно време - по първо и второ перде. Те са ясни.
Остава третата - надсинхронно - ясно е, че импулса трябва да е в макса си, демек на платото, ПРЕДИ да се отвори първото перде.
Брой времето отзад напред.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   23-11-11 02:15


Пак не мога да разбера, ако отварянето на първото перде е отправната точка (което е най обективно), трябва да имаме регулируемо времеизпреварване за начало на импулса, а не времезакъснение.

Това времеизпреварване (спрямо първото перде) или времезакъзнение (спрямо) шутър бутона, откъде се задава, от синхронизатора ли?

Как се задава, автоматично ли синхронизатора го изчислява, или се задава ръчно в милисекунди?

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: didesignbg   
Дата:   23-11-11 08:32

Ако приемем за отправна точка един модерен огледално рефлексен апарат, то най-високата синхронна скорост, която затвора му може да отработи е 1/250. Т.е. цялата площ на сензора е открита. От там закъснението ти е равно на времето от започване на движението на първото перде, до момента в който приключва движението си, и е напълно отворено. Предполагам, че това режисирано закъснение е малко по-кратко от 1/500 от секундата, него ползват стандартните синхронизатори. Към това време съвсем спокойно можеш да добавиш и времето за вдигането на огледалото, а преди него още е имало и някакъв лаг от спусъка (дали е възможно да го ползваш не знам).

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: boink   
Дата:   23-11-11 10:43

майне лийбе гертурда - и това е дискусия във фотофорум??????

в някой по-академични среди сигурно направо вадят лазерните мечове и врууум вруууум се изколват.....

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: lito   
Дата:   23-11-11 11:04

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

лет дъ форс би уит ю

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   23-11-11 13:42

Гена, че то съществува ли синхронизатор, на който да му задаваш времезакъснение в милисекунди?

В предната тема има линкове към 2 радио-синхронизатора, на които може да се променя закъснението м/у входен и изходен сигнал. Дали това става в милисекунди - пише го в ръководството им.

Впрочем, кво сте се захванали с тея радио-синхронизатори? Явно имате бол пари за харчене. Аз като по-прост си осветявам целия кадър със студийни светкавици дори и на 1/8000 без подобни глезотии... [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   23-11-11 14:49


Аз като по-прост си осветявам целия кадър със студийни светкавици дори и на 1/8000 без подобни глезотии...

не може ли просто да кажеш как го правиш, вместо да отговаряш избирателно и загадъчно като китайски мъдрец

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   23-11-11 14:58

Какъв ти "Като китайски мъдрец". Той си е великия, по-великия, да не кажа най-великия ВАРНЕНСКИ мъдрец. bpavlov, гледам отдавна си регистриран, а да не знаеш кой в тоя форум е Мъдрецът. Той дори и с псувня да уважи някой, последният се чувства богопомазан отвсякъде. (А да видим сега дали ще ме блокира)[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   23-11-11 15:56

Хех... Май матаселчето се е почувствало угнетено от факта, че някой знае повече от него? Айде кат си толкова отворен, ще оставя ти да обясниш как става тая работа с 1/8000 и студийни светкавици без радио-синхронизатори. Що да те блокирам - действай...

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   23-11-11 16:32

Гена, любимецо, аз те хваля, а ти недоволен. Аз студийна светкавица не съм и докосвал - нито ми трябва, нито имам мерак. Ти пишеше нещо по-горе, че не си успял да намериш елементи, за да направиш HSS на светкавица по-мощна от еди каква си (това го казвам по памет). А все пак доколокото съм чувал тия студийни импулни печки са доста мощни - май стигат и до килоджаули, а това предполага дългичък импулс - та ако правилно разположиш импулса спрямо завеските може и да стане без преработка на светкавицата, ама може и да не стане не знам. Но все пак ти загатваше загадъчно, че правиш някакви преработки. Та ако искаш да зарадваш колегата със споделен опит, зарадвай го, а мен можеш да ме блокираш така, че не само да не мога да пиша, но и да НЕ мога да чета[beer].

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   23-11-11 17:06

доколокото съм чувал тия студийни импулни печки са доста мощни - май стигат и до килоджаули, а това предполага дългичък импулс - ако правилно разположиш импулса спрямо завеските може и да стане без преработка на светкавицата, ама може и да не стане

1. Няма пряка зависимост м/у мощността на светкавицата и дължината на импулса и.

2. За да стане работата както трябва, импулсът трябва да е не само дълъг, но и що-годе равномерен в дългата област.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   23-11-11 17:18

1. Пряка зависимост няма, както и между мен и теб няма, ама косвена има. Не че няма чалъми за получаване на кратки импулси, ама пък в тия студийни печки едва ли точно това им е приоритет, а аз си признавам, че нямам данни, а и не си правя и труда да потърся колко им е дълъг импулсът.
2. И това е така, друг е въпрост какво значи що годе. За един 50%, за друг 2,3,5, а защо не и 10 пъти, а за мен някой път и 1 ppt е много. Знаеш какво е ppt да не губим време да обясняваме. Е, за импулса чак до 1 ppt нама да го изравняваме, не че не можеш да го направиш, ама аз не мога да го видя.[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   23-11-11 17:33

Няма ни пряка, ни косвена. Ако знаеш от какво зависи формата и дължината на импулса, щеше да ти е ясно.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   23-11-11 17:39

А ти от къде знаеш аз какво знам, а[smilie11]. Ако ти кажа, че зависи от параметрите на разрядната верига ще си доволен ли, или всъщност ти май винаги си доволен.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   23-11-11 19:03

И кои параметри по-точно? [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: swan_   
Дата:   23-11-11 19:52

И тая тема придоби работническо-селски характер. Заради идиоти като вас, които си изясняват личните взаимоотношения на публични места (в публични теми) много хора нямат желание, а и не влизат във форума. Аман!

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   23-11-11 19:56

Е, сега почнахме да се се изпитвамеее - ти това май го обичаш също! Ами какво ще кажеш да пробваме за начало с електрическите, а? Как мислиш - топло или студено? Щото масата и обемът май трудно ще ги вкараме в диференциалните уравнения, описващи преходните процеси.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   23-11-11 20:09

E, аз опитах да напиша кое-що, но явно във форум нема как да стане.

Който нещо иска да знае - да пита tzl, matasel, seuret и другите светила, мен повече не ме търсете. [smilie19]



Публикацията е редактирана (23-11-11 20:53)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: ecobo   
Дата:   23-11-11 20:20

matasel, ти си ебати темерута, да ме извиняват админа и широката публика. Хем не си пипал студийна светкавица, както сам признаваш, хем ръсиш мозък в тема баш за студийни светкавици. Едно смислено нещо не си казал дотук, само се опитваш да изкараш останалите идиоти. Айде спри се, че вече не е смешно, жалко е!

Абе какво му става на тоя народ бе? Съвсем изтрещя! Ако нямате какво да правите, купете си броеници - казват че помагало за нервите. Тоя форум за друго е направен...

То, напоследък, колкото пъти надзърна в основния форум, толкова пъти само на идиотизми (и идиоти) попадам!

Къде отиде оня форум, откъдето човек можеше да научи нещо полезно, да се порадва на успехите на ближния и да помогне на колегата в затруднение? Защо е тая злоба и това заяжане? То че е криза - криза е, на никого не е лесно, ама дръжте се на положение бе хора!

Айде със здраве!
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: ecobo   
Дата:   23-11-11 20:41

Гена, ти си пиши. Хората които се радват на написаното от теб са много повече от тези, дето се надпреварват да ръсят мъдрости. [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: matasel   
Дата:   23-11-11 20:52

ecobo, лошо четеш, но затова пък хубаво пишеш и добре снимаш

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »