Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   19-11-11 17:21

Тъй като авторът на предната тема ме е блокирал, ще си пусна моя... [smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: marto   
Дата:   19-11-11 17:30

А така!

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   19-11-11 17:52

Като за начало ще отговора на bpavlov:

много клиенти, включително и аз, сме купували неща, които впоследствие разбираме, че не ни вършат точно работа.
Това е поради някои "незнания" и невъзможност да формулираме правилния въпрос при покупка. Но това означава, че вие удобно се възползвате от незнанията на клиентите, пропускайки важна информация, само защото не са ви попитали

Тотално погрешно виждане. Явно сте от хората, на които винаги другите са виновни. Следвайки аналогията с баничките - ако някой си купи баничка, изяде я, и после го откарат в спешното, защото има непоносимост към глутена - излиза, че вината е моя, така ли? [smilie25]

1. Как студийното тяло генерира няколкото хиляди импулса (подобно на СБ900), които симулират един постоянен, дълъг и равномерен импулс от примерно 1/400 сек.?
По същия начин, по който го прави СБ900. От схемотехника разбирате ли, та да дам изчерпателно описание?

2. Кои студийни тела работят тествано с високоскоростните синхронизатори Пиксел и Покетуизард?
Не продавам и не ползвам синхронизатори Пиксел и Покетуизард, тъй че не разбирам защо въпросът не е зададен към съответните люде. Все пак ще отговоря: доколкото ми е известно, всички съвременни студийни тела работят и с двете марки синхронизатори. Друг е въпросът с репортажните светкавици - там моделите на Пиксел, поддържащи TTL режими, имат доста проблеми.

Има ли долна и горна граница в скоростите на затвора? тоест въпроса ми е, има ли дупка между синхронната скорост и следващата най-ниска скорост, която вече се явява високо синхронна и трябва ли да превключваме копченце в зависимост от това дали снимаме под или над 1/250
Не е ясно за каква точно "дупка" иде реч. В ръчен режим скоростите на камерите се регулират с определена стъпка. Всяка скорост след "синхронната" скорост на дадена камера изисква ползването на репортажните светкавици във високоскоростен режим.

Когато работим при високоскоростна синхронизация с повече от едно тяло, трябва ли телата да са еднакви
Не.

Ако високоскоростната синхронизация се постига със студийни тела, то каква е разликата между тяло със стандартен импулс (1/1200) и тяло с къс импулс (1/10000)
Разликата е в телата. Както вече стана ясно, "високоскоростна" синхронизация може да се получи по 2 начина: или светкавицата има дълъг импулс, или импулсът и изкуствено се удължава чрез многократно палене. Тъй като от горния въпрос не става ясно какви точно са тея дължини на импулса - t01, t05, при макс. мощност, при мин. мощност, или са константни - то не може да се каже и каква е разликата м/у телата (ако такава изобщо има).

ако имаме тяло с импулс 1/1200, могат ли високоскоростните синхронизатори да позиционират импулса така, че да "обхваща" скорости на затвора от 1/2000 нагоре
Не. Изисква се доста по-дълъг импулс на светкавицата. При 1/1200 винаги ще има по-тъмна и по-светла област в кадъра.

По време на лекции за студийно осветление съм забелязал, че когато започне техническата част, повечето курсисти губят всякакъв интерес. Накрая се оказва, че нищо не са разбрали, и че са забравили чутото до края на деня. Тъй че писаници като горните малко люде ще ги разберат, а повечето от разбралите ще са ги разбрали погрешно.

Ако скоро ми остане повечко свободно време - ще кача в сайта Studiolight-BG подробни статии по тези и други теми, свързани с осветлението. Най-рано това може да стане в началото на 2012.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   19-11-11 19:38

Благодаря за отговорите. Сега виждам, че не съм задал въпросите достатъчно ясно и конкретно, затова ще задам нови, по-ясни и по-конкретни.

Дотук на всички ни е ясно (надявам се), че:
"високоскоростна" синхронизация може да се получи по 2 начина: или светкавицата има дълъг импулс (А), или импулсът и изкуствено се удължава чрез многократно палене (Б)

Въпроси относно (Б):
1. Може ли студийно тяло да работи в режим на високоскоростна синхронизация посредством изкуствено удължаване на импулса чрез многократно палене

Ако отговора е ДА -> въпроси:
2. Посредством кои синхронизатори може да стане това
3. Какви са техническите изисквания към тялото (дължина на импулса, крайна мощност, производител)

Въпроси относно (А):
Имаме това тяло, настроено на пълна мощност, искаме да постигнем високоскоростна синхронизация посредством единичния импулс на тялото и висока скорост на затвора.

4. с кой синхронизатор е възможно това
5. как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса
6. как синхронизатора разбира дали да стартира импулса преди първо перде или след първо перде, което е нормалния синхрон
7. каква е най-ниската скорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)

Аз и другите читатели предварително благодарим за отговорите



Публикацията е редактирана (21-11-11 16:19)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 16:20

[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 17:24

> Въпроси относно (Б):
> 1. Може ли студийно тяло да работи в режим на високоскоростна синхронизация посредством изкуствено удължаване на импулса чрез многократно палене

Доколкото знам — Да. Примерно при Elinchrom RX светкавиците може да се сложи ST4 приемник на PocketWizard и той позволяваЛ снимане на по-високи скорости, използвайки HyperSync технологията на PocketWizard (HyperSync е име на технология, не е термин от физиката). Ако се ползват и "по-бавни" глави при използване на генератор, ефектът се постига още по-лесно, тъй като импулсът на тези глави е "бавен", т.е. "лампата гасне бавно". Високи скорости могат да се постигнат и само с "бавна глава" (или моноблок), както бях писал преди това.

Отново ако вземем за пример с поддържането на футболна топка във въздуха — ако топката е евтино менте, направена от пластмасови влакна (то май вече само така ги правят), ще е лека и ще пада по-бавно отколкото ако е медицинска топка. Това с теглото на топката е аналог на глави/моноблокове с бърз/бавен импулс. Останалото е въпрос на поддържане на този импулс.

ST4 работел и с Айнщайн, ако някой ползва.

Знам, че можеЛО да се получи и ефект с PW Mini TT1 + Flex TT5, но трябва да се бутне в софтуерните настройки. Четох го в блога на http://tombolphoto.com/ преди време.


> 3. Какви са техническите изисквания към тялото (дължина на импулса, крайна мощност, производител)

Предполагам, или да кажат официално от производителя, че поддържат въпросните тела, че го поддържат или да опита човек и да види, че работи. Други критерии не зная.



Относно въпросите от (А):
> 4. с кой синхронизатор е възможно това
Не зная. Колегата, който ги продава ще каже.

> 5. как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса
Ако има такъв синхронизатор, той не стартира импулса по-рано. Той просто го "поддържа да не падне" по времето в което процепа между пердетата премине по площта на целия сензор. При обикновения синхрон светкавицата се пали или като са отворени пердетата или точно преди да се затвори второто. Това го "казва" камерата през hot shoe-то.

> 6. как синхронизатора разбира дали да стартира импулса преди първо перде или след първо перде, което е нормалния синхрон
№4 и №5 мисля, че отговарят на питането.

> 7. каква е най-ниската скорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Зависи дали говориш за бърза или бавна синхронизация, зависи от фотоапарата, синхронизаторите и най-вече от моноблока. Колегата с магазина ще каже.



Публикацията е редактирана (21-11-11 17:32)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: cicomanco   
Дата:   21-11-11 18:47

И за какво ви е по дяволите високоскоростен радиосинхронизатор, след като просто може да настроите светкавицата на ФП ТТЛ, да зададете произволно висока скорост на фотоапарата на ръчен режим и да си снимате каквото ви е кеф!!?

https://photo-forum.net/static/forum/2011-11/qspt1381.JPG


https://photo-forum.net/static/site_pics/156/i_1287395015_3.jpg


Ето ви елементарен пример за това!
На ръчен режим освен това, светкавицата няма префлаш, което означва че пали студийните тела по фотопът и светлината може да се усилва или намалява по желание!

(Може и да не съм разбрал въпроса! Ако е така 0 извинявам се за неуместното включване!)


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 19:15

Вече минахме малко в насока на моноблокове, а не ръчни светкавици с TTL и последното съобщение е принципно вярно за ръчни и вградени светкавици, но не и за моноблокове/генератори (поне аз не знам за такива).

А и става въпрос за общия случай, когато не е задължително да си в студийна обстановка и да нямаш околна светлина. Ако си навън и искаш да ти е осветен баира зад обекта трудно ще снимаш на f22 и после да "компенсираш" като осветиш баира със светкавици.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 19:24

TZL
как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса

Ако има такъв синхронизатор, той не стартира импулса по-рано. Той просто го "поддържа да не падне" по времето в което процепа между пердетата премине по площта на целия сензор. При обикновения синхрон светкавицата се пали или като са отворени пердетата или точно преди да се затвори второто. Това го "казва" камерата през hot shoe-то.


Не може да не го стартира по-рано. Както и ти сам си казал, при обикновения синхрон светкавицата се пали като са отворени пердетата, тоест най-рано след като се е отворило няцяло първото.
А при бързия синхрон трябва да има импулс от момента на започване на отваряне още на първото перде. Тъй като е нормално да има някакъв лаг, затова предположих, че трябва стартирането да е още "преди" първото перде да е започнало да се отваря, за да има вече достигната някаква линейност на импулса

cicomanco,
цЯлия зор е да се достигне високоскоростна синхронизация със студиен моноблок и синхронизатори, а не със Никон ЦЛС системата.
Ако говориш за палене на студийно тяло чрез СБ900 във FP mode, пак няма да стане, защото СБ-то ще си "обходи" равномерно движението на процепа между затворите с множество импулси, а студийното тяло ще цъкне веднъж и ще остави на матрицата бяла лента, там където е ударил и свършил импулса


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 19:39

tzl
ако топката е евтино менте, направена от пластмасови влакна (то май вече само така ги правят), ще е лека и ще пада по-бавно отколкото ако е медицинска топка. Това с теглото на топката е аналог на глави/моноблокове с бърз/бавен импулс.


OMG. Ти за Галилей не си ли чувал, или за закона за земното притегляне? [smilie8]

cicomanco
И за какво ви е по дяволите високоскоростен радиосинхронизатор, след като просто може да настроите светкавицата на ФП ТТЛ, да зададете произволно висока скорост на фотоапарата на ръчен режим и да си снимате каквото ви е кеф!!?


Ако до сега не си разбрал - много лошо говори за теб...


СЕГА - ПО ТЕМАТА:

1. Може ли студийно тяло да работи в режим на високоскоростна синхронизация посредством изкуствено удължаване на импулса чрез многократно палене
Може. Дали е студийно или нестудийно - принципно няма значение. Написаното от tzl по-горе за HyperSync технологията на PocketWizard няма нищо общо с това.

2. Посредством кои синхронизатори може да стане това? Какви са техническите изисквания към тялото (дължина на импулса, крайна мощност, производител)
Удължаването на импулса не зависи от синхронизатора, а от тялото. Ако чисто технически светкавицата няма такава възможност, какъвто и синхронизатор да му закачиш - все тая. Не съм чувал за серийно произвеждано студийно тяло, имащо такава възможност. Аз лично съм го правил с 200Вс. тяло, за по-мощно не намерих нужните елементи.

Имаме това тяло, настроено на пълна мощност, искаме да постигнем високоскоростна синхронизация посредством единичния импулс на тялото и висока скорост на затвора.
- С кой синхронизатор е възможно това

С всеки, на който може да се регулира времезакъснението на синхро-импулса.
- Как синхронизатора определя колко време преди първо перде трябва да стартира импулса
Синхронизаторът нищо не определя. Някой трябва да му зададе времезакъснението, с което трябва да се запали светкавицата. Най-лесно нужната информация се набира по емпиричен път.
- Как синхронизатора разбира дали да стартира импулса преди първо перде или след първо перде, което е нормалния синхрон
Виж горния отговор.
- Каква е най-ниската скорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Синхронната.


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 19:43

@bpavlov Точно така. Това аз го наричам, че не е по-рано. Явно е въпрос на доизясняване на терминологията. За мен "по-рано" означава — щракваш бутона, и първото, което прави е да прати импулс до синхронизатора. То затова е синхронизатор, за да синхронизира движението на пердетата и светкавицата.

Дали фотоапаратът праща сигнал на hotshoe-то когато се появи процеп между пердетата (за бърз синхрон говоря) или точно преди да отвори процепа — това не мога да го кажа със сигурност. Най-вероятно е точно преди да се появи първия процеп, иначе ще имаме винаги по-светла/по-тъмна линия в единия край на снимката. С такова обяснение на физиката на нещата — "по-рано е", но разбираш какво съм разбрал по-горе.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 19:44

PS. - Каква е най-нискатаскорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Предполагам, че "най-ниската" трябва да се чете "най-високата"? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 19:53

PS. - Каква е най-нискатаскорост на затвора, при която ще се получи равномерна експонация по целия кадър (за горепосоченото тяло)
Предполагам, че "най-ниската" трябва да се чете "най-високата"?

Не, имах пред вид най-ниската над синхронната, примерно 1/400. Явно не може да стане с един импулс. Има някаква по-висока скорост, при която вече импулса е достатъчно дълъг. За нея питах.

И последно да обобщим - няма фабрично тяло и фабричен синхронизатор, които можем да си купим и да ги запуснем в режим на високоскоростна синхронизация с удължаване на импулса?

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   21-11-11 19:59

@bpavlov -  въпросът за "най-ниската синхронна скорост" не може да бъде отговорен еднозначно, тъй като "дългият импулс" зависи от светкавицата/главата и от мощността, на която се прави този тест. Предполагам, че може да се даде подобна информация за случая, когато снимаме винаги на пълна мощност, но това зависи от светкавицата и официалните данни обикновено не включват такава информация, тъй като това е "страничен ефект" по-скоро, а не "основна функционалност". Затова такива данни могат да се дадат от търговците или фотографи, които са тествали сами.

Относно "обобщението" — има фабрично тяло и фабричен синхрон за тази работа. Не знам колко други такива комбинации има, но ето ти фабрична комбинация:

Elinchrom Speed RX генератор (или RX моноблок) ти е лампата, а синхронизаторът ти е PocketWizard Mini TT1 (върху светкавицата) и PocketWizard ST4 приемник върху генератора/моноблока. ST4 специално е направен да работи с Elinchrom и AlienBees. Самите PocketWizard го твърдят официално.

Дали това ще работи с Dynaphos, Bowens, Profoto, Bron и т.н. — не мога да кажа.



Публикацията е редактирана (21-11-11 20:01)

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 20:09

Не, имах пред вид най-ниската над синхронната, примерно 1/400. Явно не може да стане с един импулс. Има някаква по-висока скорост, при която вече импулса е достатъчно дълъг. За нея питах.

Я пак? Синхронната скорост на камерата е най-високата, при която в някакъв момент е отворен целият затвор. При всяка скорост по-висока от синхронната ще имаш някаква неравномерност на осветяването на кадъра, което ще зависи от импулса на светкавицата (дължина, преден/заден фронт) и времезакъснението при паленето и.

И последно да обобщим - няма фабрично тяло и фабричен синхронизатор, които можем да си купим и да ги запуснем в режим на високоскоростна синхронизация с удължаване на импулса?
Възможно е да има, просто аз не знам за такива. Съществуват модели с управление на мощността, принципно еднакво с това при съвременните репортажните светкавици. Тъй че за тях реализирането на "разтеглен" импулс може да стане много лесно...

В заключение - телата с къс импулс на Mettle са доста удобни за високоскоростна синхронизация, тъй като, доколкото си спомням, импулсът им при макс. мощност е доста по-дълъг от 1/1000 (колкото го дава производителят), а освен това разрядният ток е изкуствено ограничен.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 20:29

Хе-хе...

Автор: bpavlov
И последно да обобщим - няма фабрично тяло и фабричен синхронизатор, които можем да си купим и да ги запуснем в режим на високоскоростна синхронизация с удължаване на импулса?


Автор: tzl
Относно "обобщението" — има фабрично тяло и фабричен синхрон за тази работа. Не знам колко други такива комбинации има, но ето ти фабрична комбинация: Elinchrom Speed RX генератор (или RX моноблок) ти е лампата, а синхронизаторът ти е PocketWizard Mini TT1 (върху светкавицата) и PocketWizard ST4 приемник върху генератора/моноблока.


Мда, чукча - писатель, чукча - не читатель... [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: bpavlov   
Дата:   21-11-11 21:19


При всяка скорост по-висока от синхронната ще имаш някаква неравномерност на осветяването на кадъра, което ще зависи от импулса на светкавицата (дължина, преден/заден фронт) и времезакъснението при паленето и.

Значи виж, казваш съвсем в пряк текст, че не може да със студийно тяло да се направи равномерно осветен кадър при скорост по-висока от синхронната.

Обаче в предишната тема Алекс Станд показа снимка на 1/8000, a в страницата на Динафос има пример на 1/4000.

Как става това? Могат ли да бъдат направени на 1/2000? А на 1/1000? Все някъде има долна граница на скоростта, това ми беше въпроса, къде е тя.

Възможно е амбиентната светлина да компенсира неравномерността на импулса, но в крайна сметка високи скорости със светкавица се налагат само в такива условия (много слънце)

И още един важен въпрос.
При скорост на затвора 1/8000, пердетата не се движат реално с такава скорост.

За какво време първото перде изминава целия си път?
Защото явно поне толкова трябва да е дълъг импулса, за да имаме равномерна експонация


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: victory13   
Дата:   21-11-11 21:52

"За какво време първото перде изминава целия си път?"

не е ли най-високата синхронна за апарата [smilie8]
от там нагоре второто перде следва първото преди то да е излязло...

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   21-11-11 22:28

Значи виж, казваш съвсем в пряк текст, че не може да със студийно тяло да се направи равномерно осветен кадър при скорост по-висока от синхронната.

Обаче в предишната тема Алекс Станд показа снимка на 1/8000, a в страницата на Динафос има пример на 1/4000.


Става дума за равномерно осветен от светкавицата кадър. Точно колко голяма ще е тази "неравномерност" зависи от различни фактори, а най-добре се вижда при снимане на едноцветен фон.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: swan_   
Дата:   21-11-11 23:30

Значи виж, казваш съвсем в пряк текст, че не може да със студийно тяло да се направи равномерно осветен кадър при скорост по-висока от синхронната.

Обаче в предишната тема Алекс Станд показа снимка на 1/8000, a в страницата на Динафос има пример на 1/4000.


Ти как установи, че тези снимки са супер добре равномерно осветени?!?

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: seuret   
Дата:   22-11-11 00:22

Може да бъде равномерно осветен, но това зависи от много фактори. Мощност на светкавицата, дължина на импулса на същата, диафрагмата на която се снима, ISO-то и скоростта естествено.
ИМенно затова, за целта са подходящи по-мощни светкавици(400 и нагоре джаула) с голяма дължина на импулса.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 00:27

Автор: seuret

Може да бъде равномерно осветен, но това зависи от много фактори. Мощност на светкавицата... диафрагмата на която се снима, ISO-то...



https://photo-forum.net/static/forum/2011-11/ybcp8451.JPG


Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: tzl   
Дата:   22-11-11 00:31

Дали нещо е равномерно осветено може да се види по 2 начина:
1) със светломер по време на снимките
2) ако сте пропуснали №1, тогава "на око"

В случая беше избран №2 и изглеждаше долу горе равномерно осветена.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: GenaDP   
Дата:   22-11-11 00:42

@tzl:
Що не млъкнеш, след като нямаш нищо смислено за казване по темата?

Дали нещо е равномерно осветено може да се види по 2 начина:
1) със светломер по време на снимките


Със светломер не можеш да определиш дали кадърът ще бъде равномерно осветен от светкавицата.

Отговори на това съобщение
 Re: За радио-синхронизаторите (част 2)
Автор: seuret   
Дата:   22-11-11 01:08

Е, така да бъде...

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »