Автор: tzl
Дата: 12-10-11 23:33
Дай на максимум zoom на обектива, включи на режим A (например) и врътни "колелцето", докато стигнеш до най-малкото число, което при теб ще е 3.5 или 5.6 или нещо подобно.
Сложи на масата една порцеланова чаша, отиди на 1м от нея и я снимай. Сега отиди на 3м от нея и я снимай пак. Ще видиш, че е повече "размазано", когато си по-близо.
Сега отиди на 1м пак до чашата и снимай. Ще видиш, че ще е размазано. Завърти "колелцето" така, че числото 3.5 или 5.6 да стане например 8 и снимай отново. Ще видиш, че е "по-малко размазано".
С този експеримент можеш да разбереш, че имаш по-размазан фон, когато въпросното число е по-малко. Това число се нарича f-stop/апертура/размер на диафрагмата/размер на отвора. Колкото по-отворена е, толкова по-малко е числото. Колкото по-затворена е, толкова е по-голямо числото.
Забележи също, че когато ти си на 1м от обекта, фонът е по-размазан, отколкото ако си на 3м от обекта. Математиката в случая е отношението между разстоянието между теб-обект и обект-фон. Проста математика, но "общото" правило е, че колкото си по-близо до обекта, ще е "по-размазан" фонът.
Имай предвид, че същото нещо можеш да го повториш и в режим M (ръчен), но беше най-лесно да се обясни в режим A.
За да ти дам по-нагледен пример (без фотоапарат) — погледни от 3м чашата, която е на масата. Ще видиш, че и нея виждаш добре и фонът сравнително добре. Сега си сложи дланта на 1 педя от лицето и се вгледай в нея. Ще видиш, че фонът ще ти е много размазан, докато си фокусирал толкова близък предмет.
Сега почети малко повече за това за каква техника си потрошил пари и следващият път пиши малко по-смислени заглавия на темите.
Публикацията е редактирана (12-10-11 23:35)
|
|