Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Аз съм начинаещ, само от година снимам но в последно време доста често се сблъсквам със следния въпрос: Дали да я оставя цветна, или да е черно бяла?
Знам, че е правилно по принцип още при самата композиция на кадъра да имаш визия дали да е черно бяла или цветна, но съм сигурен че всеки от вас се е сблъсквал седейки на фотошоп пред една и съща снимка и да не можеш да решиш как да я публикуваш (не само тук, по принцип).
Аз до някъде вече си създадох нещо като правило, но би ми било интересно да чуя мнението на професионалистите от форума. ;)
PS: Не говоря за специфични снимки с определен стил, говоря общо.
Аз и досега се чудя за горе-долу полвината ми кадри... понякога пускам отделно две версии, но напоследък най-често избирам едната, а другата пускам като редакция... и се вижда какво казват хората (ако изобщо ти пука за това)... и т.н.
Ами то... повечето хора само си въобразяват, че снимат цветно.
То си е висш пилотаж, който не е по силите на всекиму.
Същото важи и за чернобялото, разбира се.
При мен лично дилемата дали да обръщам нещо в чернобяло не стои. Обърнала съм в чернобяло само кадрите си от Монблан, но там и без това всичко си бе бяло и черно, монохромността само го подсили.
Слушам Скорчев по БНР в момента да казва, че не може да си представи художник да лежи по гръб и да мисли композицията си... Просто трябвало да я рисува.
Много зависи и от това какво има на снимката, какво си снимал.
Там където примерно кадъра се базира предимно на перспектива, на геометрия, на форми...едва ли цветовете са толкова нужни.