Автор: krist
Дата: 08-06-11 16:15
Абе тоя въпрос май и преди съм го задавал, ама май не бях разбран тогава:
значи гледам си разни снимки на разни майстори, които снимат на филм, и като ми хареса нещо, му поглеждам и хистограмата. Много често забелязвам бая блокирани сенки и клипнати хайлайти. Та, чудя се дали това е от сканирането и дали в оригинала са имали толкова голямо количество абсолютно черно, или абсолютно бяло, доколкото тия понятия са валидни при филма, или се е получило така при сканирането, тъй като скенерът също линейно клипва от двата края там, където иначе има все още фини полутонове във филма/хартиеното копие? Дали от гледна точка на цифрата, мога да си позволя в моите цифрови оригинали да имам известно количество абсолютно черно и абсолютно бяло или е по-добре да се стрема към плавно спадане на хистограмата до почти нулеви или минимални стойности от двата края (когато е възможно, разбира се). Да подчертая - въпросът ми се отнася по-скоро за класически ч/б пейзажи, в които се стремим да предадем максимално количество детайл - изключвам случаите, в които нарочно се губи детайл в черното и бялото като артистичен похват, или пък заради твърде високата динамика на сцената..
Ето един пример. При тоя може да се видят и блокирани сенки и изгорени хайлайти на някои от снимките:
http://www.radekaphotography.com/bwpage1.htm
|
|