Автор: 35mm
Дата: 03-06-11 02:47
Не става много ясно дали се има в предвид технико-технологично предимство или художествено във въпроса.
За мен, лично, темата е сложна и опира до това че за всяка ситуация си има медиа.
Съвременните сензори и филмови емулсии са вече толкова добри, че избора лежи не толкова до "сухи" мегапиксели и линии на милиметър разделителна способност на дадена емулсия, а до визията и усещането което може да предизвика избора ни за дадена снимка в зрителя/зрителите които ще я гледат: цифров фотоапарат или дадена емулсия с определени естетически качества и характер.
В репортажната фотография, например, въпроса е приключен. Там отдавна се снима цифрово.
Аз лично съм избрал прагматизма на това да снимам цифрово когато си правя случайна снимка за спомен от някое пътуване в някой град (на сапунерка или мобилния телефон даже снимам тогава), както и цифрово когато снимам например спорт или на ниво регистрация на събитие.
От друга страна, когато има някакъв художествен замисъл, и подготовката на някоя снимка е резултат от усилията на няколко човека (идея, светлина, грим, декор и т.н) в продължение на няколко дни, тогава лично аз изпитвам по-голямо творческо удовлетворение да заснема готовата сцена (продукт на тези гореспоменати общи усилия на екипа) на филм.
Като "бонус" в удовлетворението се явява факта че мога да избера не просто цветен или черно-бял филм, а дори точно тази или онази цветна или тази или онази Ч/Б емулсия, на основа на техните естетико-технически качества.
|
|