Автор: yavorberov
Дата: 18-02-11 10:05
Да за мафия в разпространението поне навремето имаше ясни индикации. Преди около 10г се запознах с издателя на Hi-Fi Magazine. Тогава човека го разпространяваше на мускули. Понякога сам ни носеше по един, два пакета да ги продаваме в нашия магазин при положение, че му бяхме и рекламодатели. И при все, че продавахме общо взето елитна техника, само наши познати си го купуваха, нито един клиент дори и тези, които даваха пет цифрени суми за домашно кино не даваше 5 лева. На месец едва по 2-3 бройки успявахме да продадем и се отказахме да му генерираме брак. Оказа се, че му искали някакви суми за разпространение, без да му гарантират условия.
Да в София ДФВ примерно може да са се изчерпвали всички бройки в Няколко магазина, но в Пловдив съм го търсил и са ми казвали или Не го зареждаме, или Няма търсене, или още ми виси един брой от преди няколко месеца.
Разберете, че ако един издател не продаде повече от половината тираж е чисто вътре и то за по-големите тиражи, а за малките трябва почти всичко да се продаде за да има смисъл. Издава ли сме книги в няколко хиляден тираж и то със спонсор и излизахме на нула ако продадем половината, без да плащаме на автора, просто давахме 1/3 от тиража сам да си го продава. Още имам книги за подаряване до като стана на 200 години.
Колко мислите че дават рекламодателите и каква част от разходите покриват??? Ако е малък тираж за 1 страница ще ти дадат толкова колкото плащат за цветно каре 10/5 в ежедневник на вътрешна страница. Поне мои приятели издатели казваха, че изцяло разчитат на приходите от продажбите. Рекламата спомага физическото съществуване на изданието и покрива основните му нужди. Ако едно списание няма доказано разпространение и няма приблизително постоянен приход, за да се развива, спонсорите си тръгват и асталависта бейби...
|
|