Автор: mugen
Дата: 13-08-10 23:07
adash
Превеждал съм нещо по въпроса:
Все пак първото официално ГП за Шлесер е френското в Руан на 7 юли 1968г. Това било дебют както за него така и за колата, последното творение на Хонда - експерименталната RA302 с въздушно охлаждан V8, която според Съртис не е готова за състезание и може да бъде опасна. Въпреки това, с финансовата помощ на Хонда-Франция тимът пуска колата, като записва и Джон Съртис със 12 цилидровата RA301, колата за 1968г., която заменя RA300 от предишният сезон.
Със старта на състезанието завалява и лек дъжд. Съртис достига до четвърто място в началните обиколки, запознат с карането на мокро, но в края на колоната Шлесер се бори с продължаващият дъжд.
В третата обиколка Шлесер губи контрола над RA302 в завоят преди спускането към фибата "Nouveau Monde". Колата се качва на дигата, прави салто, обръща се и избухва в пламъци. Магнезият по корпуса и горивото за 58 обиколки не оставят шанс за пилота. За съжаление, неспособен да се измъкне Шлесер загива.
Дори днес съществуват спекулации какво е причинило фаталният инцидент. Един от инженерите на Хонда смята, че може би трансмисията е блокирала, но след като остатъците от двигателя и скоростната кутия са изследвани обратно в Япония, всичко било наред, така причината остава неизвестна.
|
|