Автор: Kanonir
Дата: 04-05-10 21:11
Строго погледнато е така, и Очето наистина мери и амбиентната светлина, заложено му е в софта, ама ако се замислиш, после за да ти оценят творбата, създадена при тези условия, трябва, строго погледнато и да я гледат при пак такива условия...
Иво меренето на околната осветеност в процеса на калибрирането няма нищо общо с условията при които ще се гледа "творбата" и съответно не се прави с тази цел...
Идеята е че ако се промени осветеността на работното място като интензитет (и цвят) това влияе на ТВОИТЕ възприятия и е възможно инак добре калибрирания ти монитор, който винаги показва едно и също червено (примерно) ти в различните светлинни ситуации да го възприемаш различно и съответно да коригираш различно при обработката на снимките....
(и това не знам колко пъти е повтаряно - помня, дори имаше някакво твое питане за условията на работното място в които трябва да се калибрира монитора и що било важно да не се променят много-много)
А това при какви условия ще се гледа снимката разбира се също е важно и затова също е стандартизирано, музеите и галериите се съобразяват с този стандарт, както и тия дето печатат за тях си имат "ламби" покриващи стандарта на които да си проверяват
резултатите от печата....
Има и... малко е силно, но да ги наречем "маниаци" в добрия смисъл на думата по темата с "гледането" ... за пример - тук един приятел ме помоли да идем в заведение, дето ще му висят творбите, за да премерим цветната температура на осветлението и след туй като генерираме принтерския профил да го съобразим с него, та нещата му да изглеждат така като той ги иска... е въпроса със смяната на изгоряла "крушка" остана малко висящ, но....
|
|