Автор: icikonti
Дата: 23-12-09 17:38
Хъ...явно сме "от двете страни на барикадата", и има някакво недоразумение в термините!Но ми се струва, че виждаме едно и също, но не можем да си обясним един на друг.
"Аз твърдя, че може би при качествените филмови отпечатъци в най-тъмните и светли области има детайл," АБСОЛЮТНО ВЯРНО, при условие, че имаш ч/б филм с много сребро и добро -уравняващо /изравняващо проявяване.
"...който се загубва при цифровизирането на същите отпечатъци било заради несъвършенствата на технологиите или заради неправилното им използване - невнимание или неопитност на човека, който ги сканира примерно" По-скоро от некачествените скенери /на първо място/ и на второ, ама не по-малко важно "неопитност на човека, който ги сканира".
"За това същите цифровизирани филмови отпечатъци може би НА МОНИТОР изглеждат с толкова голям контраст, че да ги имитираш, се налага да прецакаш цифровия си вариант дотолкова, че като го отпечаташ, той вече да няма детайл в тъмното и светлото, който би имал" Не съм голям специалист при сканирането, но опита ми говори, че имаш ли качествен филмов скенер, вадиш детайла от всяко място....Друго има:монитора лъже винаги, щото е в RGB, а печатат в CMYK.Те са си различни нещица.Няма 100% покритие!!!Бих изместил въпроса не към КОНТРАСТА, а към "виждането" на скенера на детайла.ЕДИН И СЪЩИ КАДЪР, СКАНИРАН ПО РАЗЛИЧЕН НАЧИН, "ВИЖДА" КАДЪРА ПО РАЗЛИЧЕН НАЧИН.Оконтрастяването може да дойде впоследствие от фотошопа.
"...реално контрастът на отпечатаното ти цифрово копие ще е по-голям от контраста на отпечатъка на филмовия оригинал" Не бих казал!Контраста може и по двата начина /цифров/филмов/ да се постигне.Аз съм с опит в копирането /директно на фотохартия от филма/ много повече от колкото в сканирането.За това и мнението ми може да бъде само наполовина вярно.Мога да постигна жесток контраст от негатив на фотохартия, в зависимост от 1.филма 2.проявяването му 3.вида увеличител който ползвам 4.контраста на филтрите при копирането 5.марката фотохартия 6.контрастността на позитивния проявител.Като постигна точно тоя контраст - абсолютно черно и малко бяло, през цялата сива гама -ДЕТАЙЛ има навсякъде!
"Ти, доколкото разбирам, твърдиш, че във филмовия оригинал не е имало тоя детайл, и няма нужда да се притеснявам?" При правилно експониране на материала и последваща правилна обработка /изравнително проявяване/ си има видим детайл навсякъде.
Пак напомням, че наблюденията ми са само за ч/б и предимно в среден формат/е естествено и при 24/36 но при "точков" източник на светлина при копирането/.
Аз така мисля!
|
|