Автор: icikonti
Дата: 12-12-09 09:54
Най- хубавата ч/б хартия се казва ILFORD в различните й разновидности.Кодак Полимакса става и то много, но отдавна вече не се произвежда, а произведената е воалирала.Полутоновете при Илфорда са невероятни.....Няма други такива.Казват само, че една стара Агфа /с голям Dmаx на черното-AGFA MCP/е можела да се мери с Илфорда, но нали знаш, че Агфа не се прави вече.Адокс направи опит да я направи със специалисти от Агфа, но поради липса на интерес я спряха.Имам и такава.
Ама според мене /без да влизам в дълбоки спорове/ концепцията ти е грешна.От българска Фохар- почти нищо не можеш да извадиш- само безкрайна сивота.Става само за експерименти....
Навремето всички го знаеха и не съм виждал изложбено копие на виден фотограф на Фохар.
Пак според мен /не е задължително да се съобразяваш обаче с мнението ми/ имаш грешка в очакванията от хартията.Тя само регистрира негатива и има две задачки 1.Да постигне абсолютно черното и 2.да разработи сивото.Бялото е функция на подложката.Проявяването на филма и избора на вид емулсия е първопричината за добрата разработка на копието.Има ли го това, отдолу каквато и хартия да сложиш, ще имаш много полутонове.Та разликата в такова копие направено с Илфорд и Фохар ще е в липсата на абсолютно черното при Фохара /е и в липсата на някое и друго сивичко/.Не е в разликата в детайла, а в тона!
От позитивните проявители аз съм най-доволен от тези които дават неутрални студени тонове като ОРВО №113;Агфа Неутол; и класиката Кодак Д-72 /който ползвам най-много/.От проявителите за поликонтрастните хартии също на Кодак Полимакс и тоя на Илфорд /не се сещам за названието/.
Пак ти напомням-ДОКАРАЙ НА КОПИЕТО АБСОЛЮТНО ЧЕРНОТО, сивото ще се нареди някакси!!!
|
|