Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Осветление за снимане на картини
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 13:01

Почетох оттук-оттам как да снимам картините си .
Стигнах до извода,че най-добре е с 2 софтбокса под 45 градуса към картините.
Картините са с различни размери - от 40-50см до 150 см. ,най-често 80-90цм.-маслени бои .

Софтбоксовете правоъгълни ли да са или ?. Предполагам , че големината ще зависи от мощта на светкавиците ,но не срещнах инфо по въпроса.
Най-добре ако знаете някъде писано доста подробно по темата (дайте линкове),ако има и снимки,примери идеално .


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: spacewalker   
Дата:   29-11-09 13:23

И аз също се интересувам от подобна информация. Ако наистина някой има опит , ще съм благодарен да го сподели с нас [shtrak] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   29-11-09 13:38

Не с прави с боксове.

Има си стандарти, особенно ако ще се пращат снимките за каталози на галерии в чужбина.

Има си хора които ще ви го свършат това качествено и бързо. По-големя проблем ви е точното цветопредаване на репродукциите и качествената подготовка за печат на готовите изображения

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 13:39





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:08)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 13:44





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:08)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: shama   
Дата:   29-11-09 13:56

Автор: Пешо
Дата: 29-11-09 13:38

Не с прави с боксове.

Има си стандарти, особенно ако ще се пращат снимките за каталози на галерии в чужбина.

Има си хора които ще ви го свършат това качествено и бързо. По-големя проблем ви е точното цветопредаване на репродукциите и качествената подготовка за печат на готовите изображения
--------------

[smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Осветление за снимане на картини
Автор: landstar   
Дата:   29-11-09 13:59

М-да, много интересна тема. Нека спецовете се обадят! В Хамстердам се сблъсках с такъв проблем - исках да снимам Нощна стража с турбосапунерка Оли, чак после разбрах, че разрешавали и светкавица. Та някой ако знае такъв комплект - преносим да става за подобни цели... Специално ме интересува подходящия обектив. В галериите светлината е слаба.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: spacewalker   
Дата:   29-11-09 14:06

slivenski

Благодаря за линка, определно доста добра работа ще ми свърши. [shtrak] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   29-11-09 14:18

колко бисери в една тема.... не е истина [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 14:22

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 14:22

Естествено че е най-добре в проф. студио ,обаче конкретно за моя случай не става.

1. Някой път се налага да ги снимам и на етап от работата .

2. Снимам ги веднага след като са нарисувани (още цапат, не са опънати върху подрамка).

Изображенията няма да се печатат , показвам само файла.
Снимам със Сигма СД14 , РАВ, ползвам статив и т.н.
Досега съм ползвал само слънчево осветл.,постоянното не е вариант.

Пешо, защо казваш че не се прави с софтбоксове - аз най-вече такава информация намирам ?


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   29-11-09 14:25

сама си снимам репродукциите, сама си ги подготвям. досега никой не го е направил по-добре, независимо, че са снимали и фотографи, и художници. при печат(когато аз си следя нещата) цветовете са 1/1. нямам понятие от теория. мога да ти покажа готови неща. не предлагам услуга.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: GenaDP   
Дата:   29-11-09 14:30

Автор: slivenski

Аз бих избегнал светкавицата, ако трябваше да снимам картини... Постоянното осветление ми се струва по-подходящо.


Спри се бре. Петъкът мина отдавна... [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 14:30

Ами то и аз сам си ги снимам и от някои съм много доволен , ама проблема ми е че се сремя към съвършенство [smile] , освен това от снимките ми зависи и работата .


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 14:35





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 14:35

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: GenaDP   
Дата:   29-11-09 14:42

Сливенски, няма файда да се цитират малоумщини, дори и написани на чужд език...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 14:48





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   29-11-09 14:49

Пешо, може ли малко за въпросните стандарти?

Сливенски, отблясъците от кое са ви били трудни?



Публикацията е редактирана (29-11-09 14:52)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 14:53

Дайте някой линк с картинки или схеми бе добри хора.
На български само бегло се споменава различните видове осветление и толкова.

Мисля, че ще е полезно и на други


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 14:56

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 14:57





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   29-11-09 14:59

Маслени релефни картини съм снимал с 2 светкавици с чадъри и резултатите си бяха ок, но за някакви установени стандарти наистина за първи път чувам и ще се радвам ако някой ми ги сподели.
А съм се ровил доста по темата последните месеци.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: gesh75   
Дата:   29-11-09 15:00

Според мен е нужно следното:

-Софтобоксове под 45 градуса
-светломер с който мериш централната точка и по ъглите да има абсолютна еднаква осветеност
-цветна скала с която след това регулираш баланса на бялото
-статив

Много зависи какви картини ще снимаш.
-маслени
-акрил
-акварели с матово стъкло
-акварели с гладко стъкло

За всеки тип си има постановка.
Доброто кадриране в началото е задължително преди да снимаш картината.Кадъра трябва да ти е запълнен и да имаш еднакво разстояние от всички страни.(с тилт шифт е екстра [smile] )

Ако трябва да снимаш и рамките също трябва да се взима под внимание.(особено ако са релефни).Понякога е добре рамките да се снимат отделно по 1 хоризонтален и 1 вертикален кадър и след това сглобяваш в PS.Така избягваш неравномерните бликове.
Ако картината е с стъкло отпред понякога е нужно да се маскираш като нинджа [smile]

И имай предвид че понякога ще се налага да затваряш повече блендата спрямо това което показва светломера за да се доближиш повече до оригинала на картината.
Общо взето правенето на репродукции е една от най трудните задачи и както е казал Пешо има си хора които се занимават само с това и знаят как да го направят[beer]



Публикацията е редактирана (29-11-09 15:02)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 15:02

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   29-11-09 15:02

Два софтбокса и цветна скала са достатъчни за начало. С повече опит може и да са напълно достатъчни.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   29-11-09 15:06

за пост обработка може да се прочете тази статия написана от Борис Бишков... фотограф с доста практически опит зад гърба си


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: El_Fuego   
Дата:   29-11-09 15:10

Фото Школа Dynaphos: Репродукция на картина

Фото Школа Dynaphos: Работа с фотографски еталони и скали, част 1


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 15:11

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 15:12

Конкретно 2-3 въпроса към спецовете
1. софтбокса каква пропорция трябва да е към размера на картината
2. колко мощна светкавица за какъв размер софтбокс препоръчително
3. и по-плитък или по-дълбок софтбокс за целта


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 15:16

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: El_Fuego   
Дата:   29-11-09 15:16

Мара.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: GenaDP   
Дата:   29-11-09 15:18

Както вече беше споменато, от софтбоксове файда няма. Слагаш осветителните тела на достатъчно голямо разстояние, така че картината да е равномерно осветена. Ако много държиш да си купиш боксове - земай каквито ти е мерак...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   29-11-09 15:27

моите са идеални[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   29-11-09 15:27

няколко бързи генерални съвета:

Ъгъла на падане е равен на ъгъла на отражение(за що годе гладки повърхности)

Цветната температура на доста сверкавици от ниския и среден клас варира(в разумни граници)в зависимост от мощността.

Еталонхата цветна карта е теой приятел. Използвай я !!!!

Колкото по-голям светлиния източник спрямо обекта, толкова по-малко контраст, и по плоско изображение.

Следи си баланса на мощноста на двата източника.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 15:27

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 15:35





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:10)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: steeens   
Дата:   29-11-09 15:37

Пуснете 1-2 творби, да знаем дали да си хабим съветите.[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 15:37

А двата източника на еднаква мощност ли да са е препоръчително ?


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 15:37

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 15:43





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:10)

Отговори на това съобщение
 Re: Осветление за снимане на картини
Автор: GenaDP   
Дата:   29-11-09 15:44

Автор: lubitel-art

А двата източника на еднаква мощност ли да са е препоръчително?

Да.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: roza2   
Дата:   29-11-09 15:47

http://emptyeasel.com/2007/01/19/how-to-photograph-your-artwork-for-a-portfolio-or-the-internet/



http://emptyeasel.com/2009/09/17/camera-tips-for-photographing-your-artwork-for-the-web/



Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lubitel-art   
Дата:   29-11-09 15:51

Мерси Гена , знам че ги разбираш доста нещата .
Доста се учудих като казваш че от боксове файда няма много .
Предполагам че с тях ще скъся доста разстоянието до картината и светлината ще я направя по-мека.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   29-11-09 15:53


http://photo-zona.net/images/user23808/album5880/large/1176319118_jbym3123_P4041577.jpg



http://photo-zona.net/images/user23808/album5880/large/1237625608_eane1199_2009_rajskite_4inovnici_p


http://photo-zona.net/images/user23808/album5880/large/1250078166_mjuo1423_2007_podska4alka_platno_m


http://photo-zona.net/images/user23808/album5880/large/1236076886_xvmx2910_2009_gaberuoky_platno_mix


http://photo-zona.net/images/user23808/album5880/large/1236077303_oxfp2204_2009_delikatno_platno_mix



Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   29-11-09 15:59

Истински забавно става когато картината има дълбока рамка, чиято хвърлена сянка върху платното трябва да се избегне. За щастие ситуацията не е такава де.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: slivenski   
Дата:   29-11-09 16:01





Публикацията е редактирана (29-11-09 16:10)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   29-11-09 16:05

Не ме разбра, но мисля, че съм се изразил достатъчно ясно, поне по-ясно не успявам в момента, та не бих могъл да ти го обясня по-добре :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   29-11-09 16:11

и най-хубаво сатва на естествена дифузна светлина.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   29-11-09 16:28

Мара, а ако искаш да покажеш релефа на боята какво правим с тази дневна дифузна светлина.

Викаш сама си контролираш печата. Ако печаташ в къши на плювалника да. Но ако печаташ офсетно 30000 броя каталози заедно с други автори какво правим??? Снимаме и се кръстим този дето цветоотделя и печатара да знаят какво си имал предвид с дифузна дневна светлина и това синьо аджеба кое синьо е точно. Затова за измисли хората еталонни тблици, не само с бяло, сиво и черно, а със стойности по CMYK, RGB, Различни скали и плътности.

Не е ли хватката да си подготвим изходния материал така, че да улесним максимлно всички последваши стъпки, било то в обработката на компютъра или последваш печат. Защо да губим време пред ПЦ-то като мног от проблемите могат да се решат при снимането.

Ще кажете защо??? Пуцай с дигиталката и после сглобявай в шопата рамки ..

Щото не са ви искали диапозитиви заедно с отпечатаните изображедия,което е доста
честа практика в доста галерии на запад.

Но да не навлизаме в занаятчийската част на фотографията. Тука всички са ТВОРЦИ. Да ам за да излезне АРТЪ-а така, като сте го видяли си трябва и занаятчийство.



Публикацията е редактирана (29-11-09 16:43)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   29-11-09 17:19

ми пешо, дося не съм печатала на домашен принтер[smilie5] . ма нарочно съм дала репродукции с релефи на бяла боя. както и релефи по принцип. и понеже така или инак имаме дигиталки, то тяхната функция е да свършат максимум работа. ей на, вършат я. в обработката на изображението има само кроп и аутолевълс. другото е сапунер оли 8080. и дифузна дневна светлина. съгласна съм , че таблиците улесняват и подвеждат под общ знаменател, нооооо.... мнооо внимавам да не навлизам в занаятчийството на фотографията[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vaskoni   
Дата:   29-11-09 17:38

мара [smilie24] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: steeens   
Дата:   29-11-09 17:43

Пешо написа:

> Мара, а ако искаш да покажеш релефа на боята какво правим с
> тази дневна дифузна светлина.
>
> Викаш сама си контролираш печата. Ако печаташ в къши на
> плювалника да. Но ако печаташ офсетно 30000 броя каталози
> заедно с други автори какво правим??? Снимаме и се кръстим
> този дето цветоотделя и печатара да знаят какво си имал предвид
> с дифузна дневна светлина и това синьо аджеба кое синьо е
> точно. Затова за измисли хората еталонни тблици, не само с
> бяло, сиво и черно, а със стойности по CMYK, RGB, Различни
> скали и плътности.
>
> Не е ли хватката да си подготвим изходния материал така, че да
> улесним максимлно всички последваши стъпки, било то в
> обработката на компютъра или последваш печат. Защо да губим
> време пред ПЦ-то като мног от проблемите могат да се решат при
> снимането.
>
> Ще кажете защо??? Пуцай с дигиталката и после сглобявай в
> шопата рамки ..
>
> Щото не са ви искали диапозитиви заедно с отпечатаните
> изображедия,което е доста
> честа практика в доста галерии на запад.
>
> Но да не навлизаме в занаятчийската част на фотографията. Тука
> всички са ТВОРЦИ. Да ам за да излезне АРТЪ-а така, като сте го
> видяли си трябва и занаятчийство.
>

>
> Публикацията е редактирана (29-11-09 16:43)


Пешо, сигурно ще се изненадаш ако ти кажа как са правили репродукция на Мона Лиза.Не всички картини имат релеф на боята, та понякога и директната слънчева светлина е добро решение.[smile]

Мара![smilie24] [smile]



Публикацията е редактирана (29-11-09 17:45)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: GenaDP   
Дата:   29-11-09 17:45

Автор: мара

в обработката на изображението има само кроп и аутолевълс


Маро ма, петък беше преди два дни... [smilie19]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   29-11-09 18:20

На Мара и с объркани цветове са и ефектни картините.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   29-11-09 18:24

Ми маро то репродукцията си е живо занаятчийство.

steeens
Мен частни случаи не ме интересуват. Все си мислех, че си говорим за репродукциите по принцип.



Публикацията е редактирана (29-11-09 18:25)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Rotor   
Дата:   29-11-09 18:30

Оф, да вземе някой специалист да обясни как е правилно да се прави и да приключи въпроса...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vaskoni   
Дата:   29-11-09 18:40

[smilie18] Тука специалисти с лопата да ги ринеш! Има, има шегувам се!

Отговори на това съобщение
 Re: Осветление за снимане на картини
Автор: BotsRevenge   
Дата:   29-11-09 18:42

Auto levels вреди повече, от колкото помага.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 18:43

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Rotor   
Дата:   29-11-09 18:55

Тук специалистите или умират от глад и поради тази причина не искат да си издават тайните методи предавани през вековете от баща на син или ги е страх да не им се смеят останалите специалисти. Поради една от тези две причини, 90% от постовете им се състоят в напълно безсмислено присмиване над Неспециалистите.



Публикацията е редактирана (29-11-09 18:56)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   29-11-09 18:57

Боровинката го е обяснил точно и прегледно, с картинки и размери.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 19:00

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boncho_marinov   
Дата:   29-11-09 19:11

Естественно дифузно осветление(навън ако има и мъгала сатва дифузно)+ сива скала . Така отвремето на диапозитивите(когато резултата го виждаш след обработката),мерене падащо осветление[smilie24]



Публикацията е редактирана (29-11-09 19:15)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   29-11-09 19:18

Точно в "диапозитивната" ера за точен цвят не може да се говори. Осветяваш с дифузно осветление с неизвестна цветна температура, после гледаш диапозитива на топъл матов екран или на проектор с още по-неизвестна температура. Най-накрая го гледаме на често случаен екран (стена). Никъде в този процес няма и идея за еталонен цвят или мерене.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boncho_marinov   
Дата:   29-11-09 19:22

asahi външно-дневно-естествено...

Отговори на това съобщение
 Re: Осветление за снимане на картини
Автор: Canon   
Дата:   29-11-09 19:35

В общи линии за нащракване на картини - има достатъчно съвети.
За професионално изпълнена репродукция - няма да стане с форумски съвети.



Публикацията е редактирана (29-11-09 19:44)

Отговори на това съобщение
 Re: Осветление за снимане на картини
Автор: alsash   
Дата:   29-11-09 19:41

майкоооо........

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: minolta9   
Дата:   29-11-09 19:47

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MartenBG   
Дата:   29-11-09 20:38

Ставам още по твърд фен на Мара.

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »