Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 По въпроса 35mm на 1.5х кроп vs 50mm FF. Сега и 35mm vs 105mm
Автор: BotsRevenge   
Дата:   26-11-09 23:08

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: BotsRevenge   
Дата:   26-11-09 23:09

От известно време, както и да умувам по въпроса, винаги стигам до заключението, че при снимане от едно и също разстояние 35mm обектив пред сензор с 1.5х кроп фактор ще даде същия зрителен ъгъл и приближение, каквото ще се получи с 50 милиметров обектив, закачен пред пълноформатен сензор.

Най-накрая реших да видя до колко съм прав.
За опита използвах:
1. Nikon D700 + Nikkor 50mm f1.8D
2. Nikon D300 + Nikkor 35mm f1.8G

Пробата не цели научна точност, а просто да задоволи личното ми любопитство. Снимките са направени върху маса от едно и също място. Поради липсата на статив има леко отместване в посоката, в която е насочен единият фотоапарат.

Хубаво е да отчета това, че 35мм на 1.5х кроп се приравняват 52.5мм. Също така не е проверено дали двата обектива са с точно това фокусно разстояние, с което са обявени. Нито съм си играл да смятам точната разлика в размера на сензорите и подобни дреболии, които имат влияние, но далеч не съдбовно.

Та ето ги двата примерни кадъра:

http://stefansolakov.com/other/35mm-vs-50mm.jpg



С окръжности съм отбелязал места, които могат да послужат за доказване на това, че при снимане от едно и също разстояние перспективата е постоянна, независимо от фокусното разстояние и не се влияе от зрителния ъгъл. Съотношението между предния и задния план е еднакво.

В това напълно скромно сравнение аз лично се доубедих, че по отношение на приближение и зрителен ъгъл 35мм на 1.5 кроп (52.5мм приравнени) с право се приравняват на 50мм на пълноформатен сензор.

Една от причините да направя това сравнение са изказванията, че обектив с дадено фокусно разстояние си запазва фокусното разстояние както и да кропиш картината и че не може да има такова нещо като приравнено фокусно разстояние. Безспорно обективът си остава същият независимо от кропа, но крайният резултат спокойно може да се сравнява с картина от 50мм реални.

За много хора това е пределно ясно, за други не е. Надявам се за тези, за които не е, това скромно сравнение да е от полза - била тя във форма на нещо ново или просто във вид на повод за размишление и експерименти.


ПС
Ще си позволя да помоля тези от вас, които пожелаят да коментират, да запазят добрия тон.
[beer]

ПС2
Още малко философстване за тези, които ги интересува:
При това сравнение личи разликата в дълбочината на фокуса. При еднакво предметно разстояние и еднакво f-число, по-дългофокусният обектив (50мм) има по-плитък фокус, защото реалният физически диаметър на диафрагмата му е по-голям от на 35 милиметровия.

50mm / f1.8 = 27.7mm диаметър на блендата
35mm / f1.8 = 19.4mm

50mm / f16 = 3.1mm диаметър.
35mm / f16 = 2.1mm

Дълбочината на фокуса зависи от предметното разстояние и от диаметъра на диафрагмата и Не се влияе от фокусното разстояние на обектива.



Публикацията е редактирана (27-11-09 00:42)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-11-09 23:16

Приравняват се по зрителен ъгъл. Фокусното разстояние си е фокусно разстояние, приравняват се зрителните ъгли.
Системата от обектив с 35мм фокусно разстояние и матрица 24х18 има същия зрителен ъгъл както системата от обектив с 52мм фокусно разстояние и матрица 36х24мм.
Или - обектив с фокусно разстояние 35мм за 24х18 се приравнява по зрителен ъгъл към обектив 52мм за 36х24.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:18

Всъщност си прав но не точно.
Ако се вгледаш ще видиш изтубването на 35мм-ия обектив който го прави непригоден за снимане на портрети в едър план.
Дори 50мм-я има такова но се трае доакто при 35мм е видимо.Също ще забележиш ,че 50-ката маже повече при един и същ доф което беше доказано с подобен тест още отдавна.[beer]

Лично аз обожавам визията на 50мм на ФФ.
Имах и 50 и 35 1.8 с който си правил теста на д90.Нито един от тях не ми донесе кефа като 50-ка на ФФ.50-то ми е дълго а с 35-цата немога да се доближа за портрети.Следователно немога да използвам качествено Доф-а с 35-цата

Теоретично си прав дето се вика ама на практика БАШ не си.



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:22)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: BotsRevenge   
Дата:   26-11-09 23:22

Да, Бони, потвърждаваш това, което казвам. То си е така. Просто реших да го изобразя.

pd, не си прав. Ти говориш за промяна на перспективата, следствие от което са големи носове и малки уши и подобни деформации. Това зависи изцяло от предметното разстояние. Ако снимаш от едно и също разстояние било то с 10мм или с 300мм, ако и в двата кадъра обхванеш обекта, който те интересува, той ще изглежда по същия начин.

Изтумбване ще има с 35 милиметровия, ако се сложи пред същия сензор, пред който е бил 50 милиметровия и компенсираш промяната на зрителния ъгъл като се приближиш, за да кадрираш по същия начин.

ПС
pd, специално по този повод направих и експеримента с изтумбването, за да визуализираме и този проблем. След малко ще кача снимки (стига сниманият да се съгласи да му публикувам тук портретите).



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:23)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d256h   
Дата:   26-11-09 23:23

Ами хубаво е че си направил опита, но това още веднъж доказва, това което си пишат и производителите на камери, че тяхния продукт е с кроп фактор еди колко си...

Проблема за някои е че не могат да правят разлика между термините които използват. Основната разлика е в това , че едното нещо е физична характеристика - факт, а второто нещо е серия от действия, които правят така, че двете картини да изглеждат с еднакав мащаб и т.н.

Фокусното растояние си е 'твърда' величина! Въпроса е че изображението се фитва според медията и крайния резултат е като на ФФ размер. В същност хората, които не могат да схванат нещата е точно това, че пропускат това фитване в медията, а гледат само крайния резултат...

Излиза почти като оня виц, дето - като се скъсат всички крака на стоножката и и се каже 'върви' тя не чува, затова не вървяла..

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-11-09 23:24

боте, ще ти дърпам ушите.

съсипа ми следващата photography mythbusting тема. макар че пд прави силно включване тук. [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:25

Глупости изкривяванията(Distortions) при обективи по къси от 50мм се дължат чисто на оптическите схеми на обектива.При приближаване просто повече си личи.Дето се вика в заблуда си.Просто обективте се коригират трудно когато злязат под 40-50мм.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-11-09 23:26

пд, глупостите в случая ги говориш ти.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: BotsRevenge   
Дата:   26-11-09 23:27

pd, не си прав. Пусто, не направих достатъчно примерни кадри, за да ти покажа на картина.

Мога да се съглася с теб единствено за ултрашироките обективи, когато обектът се намира в краищата на кадъра. Тогава има разтегляне, а това (вече лично смятам, че) се дължи на проблема, че толкова голям зрителен ъгъл не може да се изобрази правилно върху плоска медия.



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:30)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-11-09 23:28

Да, геометричните изкривявания на обектива са си друга бира. Особено при обективи за огледално-рефлексни камери, които са с фокусно разстояние по-малко от работната отсечка, обикновено под 40мм.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-11-09 23:29

ПД говори за геометрични изкривявания на обектива. Не бързайте да скачате.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:30

Какво да не съм прав:
35 1.8г barrel distortions at around 1.7%
50 1.8д distortions is very low (0.26%) and nothing to worry about.

Чети малко и няма да се нуждаеш от излишни спорове.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: BotsRevenge   
Дата:   26-11-09 23:30

Допълних си мнението, за да съм по-ясен.

pd, не отричам бъчвовидните изкривявания. Те са съвсем различно нещо от това, за което говориш - перспективното деформиране на лицето при сниамане на портрет в близък план с късофокусен и среднофокусен обектив.



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:32)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-11-09 23:30

да,

но не са ли те доволно пренебрежими на фона на чисто перспективните такива, а, Бони? [smile]

апропо, защо на 85-135 им викат "портретни"? може би защото са добре коригирани и не бъчвят? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:31

С допълването пак не си прав :) Поснимай нещо различно от чаши с 35мм и ще видиш.
Човешкото лице е много чувствително на тези изкривявания.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-11-09 23:34

пд, а по въпроса относно 85-135мм разстоянието? (:

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:37

darksorrow е те портретни ги водят като цяло след 50мм до 200 поради няколко причини едната от които е точно това ,че обикновено са достатъчно коригирани.
Не случайно ФХ зуумовете са 24-70 и след това 70-200 а Дх аналозите има са 18-55 и 55-200 уж да копират но всъщност баш не си е така.



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:38)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-11-09 23:37

Геометричните изкривявания на обектива пречат при снимане на портрет, както и да го погледнеш. Това е факт.
Зависи си от оптичната схема и конструкция.. Примерно Никор 35/2 има само 0.64 :) , за разлика от 35/1.8, който е с 1.7

На 85 - 130 им викат портретни, защото осигуряват най-подходящо разстояние до обекита за снимане в едър план, така че да няма перспективни изкривявания.
Перспективните са си перспективни - там зависи от разстоянието. Има обаче и геометрични, това е факт.



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:38)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:39

Е Бони си е казал [smilie24]

Този недостатък при кроп-фактора донякъде е предимство при дългите обективи.Примерно ,че 300мм обектив става 450 екв при 1.5 к.фактор.
Там разликата е само във дълбочината на рязко изобразеното пространство ;) Което често е повече + от колкото - [beer]



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:41)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-11-09 23:40

Бони знае за какво говори, за разлика от теб просто в случая.

Отделно, че по тая логика, ако имаме един перфектно коригиран 35 с 0% изкривявания, той ще ли е добър за примерно рамене и глава в кадър? щото ти реално каза това.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: BotsRevenge   
Дата:   26-11-09 23:41

Моето мнение за 85-135мм е, че се смятат за портретни, защото, за да се заснеме с тях портрет (примерно) в близък план е необходимо такова предметно разстояние, което ще доведе до перспективно задоволително (за окото) изображение.

Тук някой сигурно ще каже, че човешкото око има фокусно разстояние около 50мм и че 50мм трябва да се приемат за портретни, защото така виждало окото. В такъв случай смятам, че ще пренебрегнат това, че перспективата зависи от предметното разстояние, а не от фокусното разстояние. Има значение от какво разстояние гледаш човека. Ако му се завреш в лицето, както ще се наложи да направиш с 35мм реални за портрет в близък план, тогава и в очите ти лицето на човека ще ти се "изтумби".

ПС
М, Бони го е написал по-рано.



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:42)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-11-09 23:41

Пичове, не си струва да спорите за тея работи, най-малко пък да се карате... Губене на време е това.
Аз отивам да почета малко книжка и си лягам.
Айде.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: taricate   
Дата:   26-11-09 23:42

pd е прав ! [smilie24]

Изкривяванията си личат особенно при, да кажем , по-обеммни детайли в кадъра, като обикновено изкривяването е насочено към краищата на обектива.Чиста геометрия [smilie3] Просто отсечката е малка и при близко фокусни обективи се вижда по-ясно [smilie3]

ПС. Мдааа , и аз съм пропуснал, че по-горе Бони е обяснил [smile]
[beer]



Публикацията е редактирана (26-11-09 23:43)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-11-09 23:43

darksorrow много добре знам за какво говоря макар ,че виждам ,че ти се иска да не знам.
Казах ,че една от причините е ,че са коригирани ,а другите Бони ги посочи.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »