Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Дайте малко помощ за печат. Принтера е Канон 4500. Проблема е, че снимките излизат доста червеникаво-лилави. Метода за печат е следният - снимката се обработва през DPP от RAW, с него се конвертира в JPEG и след това се печата през софтуера на принтера. Други настройки не се правят. Монитора не е калибриран, но снимки, обработени на компютър с калибриран монитор пак излизат по същият начин. Хартията е канон-ска, 10Х15 glossy и glossy pro, както и Ilford glossy. От цветовете на принтера не е, защото на печат на цветови тест всичко си отговаря на каквото трябва. Какво да направя, за да изкарва цветовете, които се виждат на монитора? в случая колко голяма роля играе калибрацията на монитора и има ли начин да се справя с проблема без нея?
Абсолютно сигурен ли си, че нямаш запушени дюзи на жълтия цвят например? Пусна ли тест на дюзите?
Ако си сигурен, пробвай да отпечаташ една добре експонирана снимка с много цветове директно конвертирана от RAW в JPEG, без да пипаш нищо друго по нея! Ако и в този случай печата в червеникаво лилаво, значи ще ти трябват принтерски профили за мастилата и хартиите, които ползваш. Имай предвид, че вградените в принтерския драйвер профили, дават задоволителен резултат САМО с оригиналните канонски мастила и хартии, които са изброени някъде в документацията на принтера. Иначе направо забрави!
Възможно е също така, касетата с магентата да е много стара и мастилото в нея да се е сгъстило или да е променило параметрите си. Добре е да пробваш и с друга касета.
И да, ако обработваш снимките преди печат (пипаш цветове, наситеност и пр.), калибрацията на монитора е АБСОЛЮТНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНА!
Ако работиш с неоригинални мастила, можеш за дадена хартия да си направиш сам принтерски профил чрез местене на плъзгачите за трите основни цвята и настройка на яркост и контраст. Сам разбираш обаче, колко теста трябва да разпечаташ на принципа проба и грешка, докато получиш що-годе удовлетворителен резултат.
Пусни си един градиент във фотошоп от черно до бяло - 000 до 255,255,255, в sRGB. Отпечатай го и сподели какви са отклоненията.
Ако си с неоригинални мастила търси някой да ти прави профил.
Ще се прави профил, ясна работата. Мастилото го взех наливно от Арбикас, имаше оригинално в мастилниците, ама като гледам печатаното с него, резултата е почти същия. Имам бая мастилце, ще поизхабя за да направя профил, хартията е кът, ама пак ще измисля нещо. не е запушени дюзи, тестовете са ОК, мастилата са с еднаква консистенция, пълнил съм преди месец някъде. явно трябва да си поиграе човек да уцели правилните настройки.
И при мен е така, когато печатам през Easy Photo Print EX (моят е IP4200). Със CP-740 обаче при печат на същата снимка през фотошоп няма такъв проблем.
ще взема и аз през нея да пробвам, аз печатах през канонския, защото там можеш да избираш съответната хартия, преди това печатах през нещо друго и плюеше яко мастило и ставаше мазало, явно избираше някакви кофти профили за хартията.
Като печаташ от фотошоп, пак си избираш на каква хартия печаташ през драйвера на принтера.
Само не пропускай на сопата да и кажеш да прави управлението на цвета, да посочиш правилния принтерски профил и да изключиш от драйвера на принтера управлението на цвета (защото иначе и двамата с шопа мажат).
didesignbg- ми на мен що не ми маже? Аз си го пускам през принтерския драйвер и цветовете ми излизат тамън. Освен да е някакъв късмет просто... Нещо веднъж ми се прецакаха нещата през фотошопското управление и оттогава съм го от...люспил.
е то няма проблем, като искаш принтерския драйвер, нека той да се заеме тогава, на сопата казваш принтерския драйвер се занимава с цветовете ти стойш мирно. Въпроса е да не се занимават двамата заедно
sirkhann, от почти 20 години съм в бизнеса с файн арт печата. В редките случаи когато не съм имал НР, съм бил страшно разочарован.
В момента в офисите ми има близо 10 работещи машини от среден до най-висок клас и всички са НР.
Машинният парк на най-големите принтшопове също го доказва - там няма Канони и разни там подобни...
уха, HP, такова чудо никога повече няма да си купя! трябваше ми да сменя три HP-та, че да ми дойде акъл в главата! Няма по-скапани принтери от HP, всичко им засъхва толкова бързо, чо докато си сменил хартията вече трябва да чистиш дюзи!!!
Иначе снощи бая си поиграх и стигнах до интересното заключение, че за различни снимки трябват тотално различни настройки. пробвах през шоп-а, там ако му задам процеса да се управлява не от драйвера, а от сами шоп, прави същото - силни цветове в наситено-магентено-кафява гама. в крайна сметка си поиграх с насторйките, махнах vivid, което явно някога по грешка съм пуснал и спря да изсилва толкова цветовете. след това обаче си поиграх доста с плъзгачите, за една снимка настроих перфектно, но след това като пуснах друга на същата хартия със същите настройки, работата пак замина...
порових се из разни форуми и блоогове, където обсъждат принтера, и се оказа, че и при други хора се наблюдава същото, при това с оригинални мастила. явно си е бая играчка да се постигне оптимален резултат. лошото е, че ако беше постоянно лош резултата, можешеше самите снимки да се пипат преди печат за да се слага нужната корекция, а сега се получава при всяка различен резултат.
иначе забелязах, че печата върху обикновена хартия е почти същото от гледна точка на цветове и контраст както при илфорд-ската хартия, само наситеността е малко по-малка, ама това се преживява, та ще продължа с тестовете с обикновена хартия докато постигна задоволителен резултат.
другото, което ми направи впечатление е, че най-малко мастило има в синята мастилница, при положение, че не са печатани чак толкова снимки с преобладаващ син цвят. явно засилената магента и синкавият оттенък е заради това.
между другото какво мога да очаквам ако печатам черно-бяло с тоя принтер? тогава мисля, че участват всички мастилници, не е само черната. ч-б излиза с ясен отчетлив син/магента оттенък. има ли смисъл да ползвам ч/б разпечатка за настрйка, или това тотално ще омаже цветовете?
Да попитам- обръщал ли си внимание дали има разлика в цветовете на отпечатъка веднага като излезе от принтера и на следващия ден примерно. Има някой принтери (мастила), които снимката току що излязла от принтера не прилича на нищо и на следващия ден- хоп, изглежда перфектна.
При мен- аз си взех за вкъщи старо епсънче и му заредих неоригинални мастила. С тях се оказа че имат голям метамеризъм, докато се стабилизира изображението- тоест на изкуствена светлина първите няколко часа снимката е доста гнусна (печатам вечер). На сутринта гледам- изглежда добре. Вечерта, вече и на изкуствено осветление изглежда ОК.
Това което правя аз по принцип е- пускам една доста цветна картинка, която си я знам и съм я печатал много пъти. Изчаквам поне половин- един час и я гледам на дневна светлина, чак тогава си правя изводите и търся проблемите.
Това е накратко!
Поздрави
Принципно наистина след изсъхване може да има отенъци, ама... Не си е работа. Ходи при zed да ти печата Ч/Б на Епсъна върху Hahnemuhle раг... Доволен ще останеш!
Инак изключи всякакви оптимизации! Тоя vivid и другите са просто безобразия!