Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Въпрос относно чувствителността на AF-системите.
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:19

Колкото и да чета не разбирам напълно какво означава това, че дадена автофокусна система е чувствителна на обективи със светлосила 5.6 или повече.

Понеже винаги споменават минималната светлосила във връзка с крос-тайп сензорите, означава ли това, че ако обективът е със светлосила по-малка от 5.6, автофокусът няма да работи изобщо или крос-тайп сензорите няма да работят като такива???

Не че е супер-фатално, макс. отворена бленда под 5.6 рядко се среща, най-много с някой екстендър 2х да падне примерно на 8. Това би ли означавало, че няма да фокусира въобще?

Но аз съм снимал с разни мега-зуумове, на който в дългата част светлосилата е макс 6.3, и не съм усещал автофокусът да не работи.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: sirkhann   
Дата:   13-11-09 11:22

Марка на системата? Модел?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: plamendoc   
Дата:   13-11-09 11:24

http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/camera-autofocus.htm

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   13-11-09 11:24

ще има проблем с фокуса при нисък контраст.... при ярък слънчев ден и мътилка на 8 ще фокусира....

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 11:25

Ако говориш за 7д-то, ето какво е обявено в dpreview.com:

AF working range: -0.5 - 18 EV (at 23°C, ISO 100)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   13-11-09 11:34

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:35

Не, нямам предвид 7Д-то конкретно, а принципно какво се има предвид. Това, което джъмбо каза, мисля, че е най-близо до отговора, който търся.

Т.е. ако един крос-тайп сензор е казано, че е такъв най-малко на 5.6, при по-тъмен обектив няма да работи като хората - ще фокусира по-бавно и с по-голяма вероятност за грешки. Така ли е?

Иначе съм наясно, че никой няма предвид избраната бленда на снимане, а максималния отвор.



Публикацията е редактирана (13-11-09 11:36)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:37

аз да пиша ли или по-добре да не го стряскаме човека?:))))))))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   13-11-09 11:40

CyberGene

Това което обясняваш му е ясно според мен на питащия [smile]

Той пита какво става ако обектива наистина няма по-отворена бленда от да речем 5,6 като дори уточнява, че е наясно, че такива случаи са рядкост [smile]

Та затова принципния отговор на джъмбо е най-адекватен на въпроса [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   13-11-09 11:41

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:42

d_ave кажи първо как е мрежичката във визьора, после кажи, каквото имаш за казване.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:44

ааа мрежичката е супер!:)))
сега ще потърся темата, в която се бях развихрил за фокусните системи и ще сложа тук.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   13-11-09 11:46

Тук искам да спомена безспорното предимство на Никон.

д3000,д5000,д90 са с модула мултикам1000 който ти гарантира автофокуса до бленди около ф/7.1
Това означава ,че максимума на тази автофокустна система е примерно 300ф/4 със конвертор 1.7 което прави 510мм 6.7. Имаш автофокус винаги макар ,че е бавен когато е тъмно.
Със д300 имаш прекрасен автофокус на 6.7 и работещ но по-бавен на ф/8 (300ф/4 + тц20е)

Пробвано и гарантирано [smilie24]

Незнам как е със 7д.Ако някой е пробвал с двоен конвертор на 300ф/4 ИС да каже.
[beer] [beer]

Но принципно Никон имат леко предимство в тези комбинации поради по-чувствителния аф дори и в ниския клас тела и наличието на конвертор 1.7 [beer]

Успех [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   13-11-09 11:47

Аз пък така и не разбрах за толоква време, като си навън и си гледаш някаква сценка ка да разбереш това
AF working range: -0.5 - 18 EV (at 23°C, ISO 100)
ако е мрачно, как ще разбереш става ли не става и колко EV е в момента това дето гледаш аджеба...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   13-11-09 11:48

Канон са софтуерно ограничени да не фокусират изобщо ако макс отворената бленда на обектива не покрива спецификациите на АФ система. Така едно 5Д няма да фокусира изобщо с обективи с мин. бленда над 5.6, въпреки че аф-системата го може. Естествено с покриване на пинове на обектива или конвертора канончето може да се измами да фокусира и при мин. бленда 8 та и повече.

Тези АФ точки, за които се споменава че са оптимизирани за бленда 2.8 са чувстителни и за по-големите бленди като 4, 5.6 или 8 (според модела на апарата).



Публикацията е редактирана (13-11-09 11:48)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 11:48

Тука има таблица и може да се ориентира човек:

http://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_value

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   13-11-09 11:48

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:50

ето какво съм писал в една тема по-долу относно фокусните системи. Писаното е свързано с калибрация на обективи, но въпреки това има полезни обяснения.
Та, самоцитирам се:

нека не забравяме и системите за фокусиране. системата за фокусиране, поне при канон, представлява малко или много усъвършенстван телеметър. образът се разделя на две, след което се наслагва един върху друг. когато двата образа съвпаднат имаме фокус. за това ни трябват две неща - контраст и светлина. когато обектива не може да предостави образ с нужният контраст, системата за фокусиране на работи коректно. когато няма достатъчно светлина пак е същото. за това е казано, че автофокусната система фокусира точно до определена бленда. да, можеш да фокусираш както трябва и на по-голяма (респективно по-малко допусната светлина) бленда, но обекта трябва да е достатъчно контрастен, за да може фокусната система да отчете правилно къде да е фокуса.

Има и още нещо. относно фокусната система, използвана от Канон пише следното:

When the camera determines how far and in what direction the lens must move to cancel the phase difference, it does so within a tolerance of "within the depth of focus" of lenses slower than f2.8 (down to f5.6) or "within 1/3 of the depth of focus" of lenses f2.8 and faster. The depth of focus is the range at the sensor plane within which the image of a point will be reproduced as a blur smaller than the manufacturer's designated "circle of confusion" (CoC). Canon's designated circle of confusion is 0.035mm for the 24x36mm format and 0.02mm for the APS-C format. The CoC is based on maintaining the appearance of sharpness in a 6x9 inch print at about an 10 inch viewing distance (as revealed by the Euro-Canon web site). There is no guarantee that images enlarged any greater than this will appear sharp.

As a result of this tolerance (within the depth of focus or within 1/3 of the depth of focus), the camera can place the actual plane of focus at random anywhere within the tolerance range, and not necessarily at the same place each time.

иначе казано, точността на фокуса не е гарантирано, че ще е абсолютно точно там, където човек иска. да, гарантирано е, че някъде там ще е фокуса, ама дали ще е точно на това място, един господ знае. точно поради тая причина пише, че за обективи с бленда по-широка от 2.8 фокуса е по-точен. реално той не е чак толкова по-точен, просо границите са по-малки. обаче както всички зная, колкото по-отдалечен е обекта и колкото по-широко отворен е обектива, толкова по-малка е дълбочината на рязкост. и когато потвърждението за фокус е на границата, едно малко трепване на ръката може да отместиравнината на фокуса с толкова, че да избяга.

относно автофокусните системи като цяло е казано и следното:

Note that having said this some lenses show more AF than others, this is probably due to mechanical and servo control loop variations in lens design. In general with good light and contrast levels the AF system does seem to be fairly accurate, however it is important to remember that it will normally vary significantly from the ideal plane of sharp focus.

това може да се провери по следният начин - пробвайте да фокусирате сянка, която не е рязка, но въпреки това има силна разлика между тъмната част и светлата част. нещо, подобно на градиентните филтри. фокуса бая ще се помъчи да уцели на фокус ли е или не.
по същият начин, ако картината, която получава от обектива, не донася нужното за постигане на фокуса, то фокуса ще бяга определено.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   13-11-09 11:51

dau и аз не ги разбирам.Но съм пробвал и съм разговарял с хора снимащи с горно описаните комбинации.То и без тва и да ти работи аф-то идва един момент в който става толкова бавен ,че фокусира цяла вечност.После има един момент в който вече няма смисъл хахах.
Аз съм д90 и 300ф/4 + 1.7тце фокусирвам на сумрак но бавничко...
Също знам ,че на слънце фокусирва и на ф/8

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   13-11-09 11:53

Аз на български му викам да има достатъчно контраст да фане фокуса.Ако нема..нема.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:54

абе, pd, има ли тема, която да не се опиташ да направиш на Nikon vs. Canon???

dau, и аз много съм се чудил :) и не съм си представял, че ако системата за мерене, например работи до 20EV, означава ли това, че ако съм, де да знам къде, но там е толкова светло, че на ISO100 да ми трябва скорост 1/8000 и бленда 16, което прави 21EV, системата за мерене ще изпише на дисплея - сори!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 11:57

ако системата за мерене, например работи до 20EV, означава ли това, че ако съм, де да знам къде, но там е толкова светло, че на ISO100 да ми трябва скорост 1/8000 и бленда 16, което прави 21EV, системата за мерене ще изпише на дисплея - сори!

Едва ли са толкова тъпи инженерите, че да не им хрумне идеята - ако се стигне до такава ситуация, автофокусния алгоритъм да почне да затваря блендата докато си влезе в рабтните граници [smilie18]



Публикацията е редактирана (13-11-09 11:58)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:58

Ако пък съвсем ви се чете, ето:


http://thebrownings.name/images/camera/Canon_Autofocus_Diagram.jpg



http://doug.kerr.home.att.net/pumpkin/Split_Prism.pdf

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 12:00

Едва ли са толкова тъпи инженерите, че да не им хрумне идеята - ако се стигне до такава ситуация, автофокусния алгоритъм почне да затваря блендата докато си влезе в рабтните граници

КъФ афтофокусен алгоритъм тук, бе Живков? Може би имаше предвид алгоритъма на меренето?


d_ave, ей, накрая разбрах каква е разликата между phase detection AF и contrast detection AF! [smilie24] [smilie24]

А с тоя линк втория ти..ще утрепя работния ден! [smilie10] ще си го чета вкъщи. Мерси!



Публикацията е редактирана (13-11-09 12:02)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 12:03

моля моля:)))))
сега нали разбра защо всички сапунери толкова бавно фокусират?:))))

ето още нещо, мнооооооого добре казано!

Sometimes it is said that f/2.8 lenses are better for AF because they allow more light for the AF system; actually, the reason is that it allows the the wider baseline of the f/2.8 AF sensors. Also, there is no improvement in going from f/2.8 to f/1.2.

No. Let me illustrate. Imagine you're in a dark room with no windows. There is only a two-inch pipe that you can peer through to see a tiny circle of the outside world. Now, hold a cardboard tube up to your eye and look through the pipe. You can still only see a tiny bit of the outside world. If the two-inch pipe was replaced with a much bigger pipe, say, one foot in diameter, you would have a much bigger view. But if you are still holding the cardboard tube up to your eye, it wont help. You have to get a bigger pipe *and* a bigger cardboard tube in order to see anything more.

The lens is the pipe and the tube is the autofocus sensor. Canon cameras only have two types of autofocus sensors: f/5.6 (small cardboard tube) and f/2.8 (large cardboard tube). If your lens is f/4, then your pipe is bigger than your cardboard tube. If your lens is f/2.8, then you can finally switch up to the larger cardboard tube. But f/2 and f/1.4 do not help because you are limited by the cardboard tube, not the pipe.

The way autofocus works is that the AF sensor only sees light from one tiny part of the lens, illustrated by the small circles in the diagram above.


този път не съм го казал аз, взето е от една тема, от която е горната картинка.


Между другото не бъркайте меренето с фокусирането, говорим за две тотално различни неща!

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »