Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Предлагаме площ за изложби на колеги /свободни дати от 15.02.2010/
Автор: zed   
Дата:   05-11-09 14:19

Здравейте,
подновяваме нашето начинание да предлагаме БЕЗПЛАТНО площ за излагане на творби на колеги фотографи, художници и дизайнери от всякакъв род :)
Възможностите ни са за 12бр. творби с размери 40х60см /А2/. Творбите ще се излагат в рамките на 15 дни в ателието ни в гр. София, бул. Христо Смирненски 16. Те ще бъдат отпечатвани на EPSON STYLUS PHOTO 7900.
Цената за копие с размер 40х60см. ще бъде 7.50лв./бр.
Тази цена е промоционална до 30.11.2009 и за всички колеги, които искат да се убедят в качествата на предлагания печат върху различни медии. Ограничение за броя на копията НЯМА ДА ИМА.
Цената е валидна за всяка изложба и извън посочения по-горе период.
Колегите, които проявяват интерес, могат да заповядат на място,за да разгледат мострите върху различни медии.
Точният адрес е : http://www.photo-place.org/page.php?id=4



Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   05-11-09 14:24

Преди година-две, когато пак го правехте, беше чудна инициатива. Дано има автори.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Apostol.Hristosov   
Дата:   05-11-09 14:37

Здравко,

[smilie24]

[smilie24]

[smilie24]

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d256h   
Дата:   05-11-09 16:07

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: counter   
Дата:   05-11-09 16:08

[smilie24] [shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   07-11-09 14:42

Съботно побутване :)[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   09-11-09 13:13

[shtrak] [shtrak] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   09-11-09 13:16

Тази цена на печат, само за хора, които ще излагат снимки ли е, че не ми се изясни това? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   09-11-09 13:30

Тази цена е промоционална до 30.11.2009 и за всички колеги, които искат да се убедят в качествата на предлагания печат върху различни медии. Ограничение за броя на копията НЯМА ДА ИМА.

За абсолютно всички до 30.11.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: sirkhann   
Дата:   09-11-09 13:39

Опааа.... [smilie5]

Само едно нещо искам да попитам, че колегите от Фактор.бг не можаха да ми отговорят- ако пратя файл в ProPhoto пространство, това 7900 как ще се справи? :)

Събота ателието работи ли? :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   09-11-09 14:28

Да ти кажа право, нямам представа. Прати един файл и ще пуснем проба. В събота работим от 11 до 18 часа и можеш направо да минеш да я погледнеш и да прецениш. Можеш да я пратиш през сайта ни www.photo-place.org
Има секция за поръчка на снимки, през която можеш да пращаш и по-големи изображения или архивирани папки.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   09-11-09 18:35

И в LAB да го пуснеш принтерът ще печата съобразно възможностите си. По-добре питай за профил на медията.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   10-11-09 13:16

Хайдееее, първите желаещи се престрашиха и останаха много доволни. Една изложба с 40бр. дори замина за Мюнхен и очакваме кадри в началото на Декември.[smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: forbiden   
Дата:   11-11-09 00:17

За ProPhoto RGB:
Много се извинявам, ако не сте получили отговор на въпроса си - надявам се да приемете да го направя сега, може и да е интересно за други също:
- Основната идея на ICC цветния мениджмънт e всеки файл с изображение да бъде съпътстван от ICC профил, в противен случай, колкото и съвършено да са калибрирани и профилирани мониторите и принтерите ни, резултатът ще бъде изненада. Причината е проста - сами по себе си, стойностите RGB или CMYK в дадено изображение не носят значение на конкретен цвят - те са просто сигнали към монитора или количества печатарско мастило. Подадени към различни репродуциращи устройства, едни и същи стойности в RGB или CMYK ще генерират различни цветове на изхода, и то в много широки граници!
Да се направи математически модел, какви точно цветове човешкото око може изобщо да види - това е била идеята на една голяма група от учени, събрали се през 1931 г. и извършили огромен брой опити с помощта на обекти, източници на светлина и, естествено, наблюдатели. CieLAB е моделът, който изкристализирал с течение на времето, опитите и грешките. Основното при него е, че всяка комбинация от стойности за L, a и b, означава точно определен, конкретен цвят, така както човек с нормално цветно зрение би го възприел при строго определени условия!

За разлика от LAB, стойностите на R, G и B, сами по себе си, изпратени към изходно устройство - например принтер или монитор, ще доведат до получаването на различни цветове, в зависимост от хартията, мастилото, монитора и т.н.

Затова, още при генерирането на дадено изображение, софтуерът освен RGB стойностите за всеки пиксел, прикрепя към файла и ICC цветови профил, който не е нищо друго, освен една проста таблица или матрица, показваща в този именно конкретен случай, когато авторът е генерирал изображението, какви точно цветове е имал предвид и кое точно морско-синьо е било обозначено с дадена RGB стойност! Или, с други думи, профилът е джобния речник, който RGB файлът носи със себе си, когато отива в LAB - страната на истинските цветове.

А той отива в LAB винаги, дори и ние да не предполагаме за това! Всеки път, когато искаме да го видим на монитора или да го отпечатаме на принтера, CMM или колор мениджмънт модула (на български) използва профила за да конвертира RGB или CMYK стойностите в LAB, така нареченото междинно цветно пространство, известно още като PCS (profile connection space). Защо именно в LAB - ами защото то е достатъчно голямо пространство, например толкова голямо, колкото очите ни могат да видят, и не се налага някои "неудобни" цветове да бъдат замесени с други, "по-подходящи"!

Дали Вашият профил идва с прикачен AdobeRGB, sRGB или ProPhoto RGB - няма никакво значение - той ще бъде конвертиран в LAB, a прикачения профил ще бъде използван за да се припознаят цветовете, които Вие сте създали, в RGB стойностите, които са записани във файла Ви.

Следва интересното - как обаче тези цветове да се изобразят на изходните устройства - те искат не LAB, а контролни сигнали или команди колко капки от кой цвят мастило да поставят на дадено място.

Налага се втора конверсия - от LAB в RGB или CMYK. За тази цел, трабва да имаме профил на изходното устройство - този профил отново е едно просто описание, нещо като книга с рецепти - ако искаш да отпечатам на хартията еди-кое-си морско синьо, ти трабва да ми изпратиш еди каква си стойност в CMYK, например. Откъде профила знае това? Много просто - някой, някога, е изключил цветния мениджмънт на системата, настроил е принтера както трябва (калибрирал го е) и е отпечатал накакъв тестов чарт, състоящ се от 1000 - 2000 квадратчета с опредени, предварително известни стойности в CMYK (или RGB). След това, изчакал е да изсъхне разпечатката, така че да се постигне достатъчна стабилност на цвета и с помощта на спектрофотометър е измерил всяко квадратче с какъв точно цвят се е отпечатало, или по-точно, каква представа за цвят би се създала в мозъка на наблюдателя, разглеждащ тази разпечатка от определено разстояние, осветявайки я с определен източник на светлина ...
След това, измерените LAB стойности (или спокойно можем да кажем цветове), са записани срещу комбинациите от CMYK (или RGB)цифрички, които са довели до тяхното отпечатване. Създадена е рецептата, какви цветове може да "сготви" принтера и как точно приготвя всеки от тях - роден е поредния ICC профил!

Всичко изглежда е перфектно - но уви! Има един малък проблем - оказва се, че принтерът има желание, но няма възможности да сготви някои специални цветове. Ако тези цветове не са налични в нашата картинка - няма проблем, отпечатъкът ще е почти перфектен. Ако обаче нашата картинка е CG Art, изпълнен с красиви, неоново-ярки цветове, много е вероятно да се окаже, че част от тях са извън Gamut-а (границата между възпроизводимите и невъзпроизводими цветове, за дадената комбинация принтер, мастило, резолюция, медия и т.н.)!
Тогава е ясно, че ще има компромис - някои цветове ще се заменят с най-близките до тях, които е възможно да се възпроизведат. Как точно ще стане това, зависи от прочутия Rendering Intent! Ако е Perceptual - ще бъде "компресирана" цялата картинка, така, че всички цветове да се "напъхат" в по-тясното цветово пространство, но така, че да се запазят взаимовръзките и съотношенията помежду им. Достоверността на конкретните цветове може леко да бъде компрометирана, но няма да получите дефекти от рода на черно петно там, където би трябвало да има черна коса. Ако обаче достоверността на цветовете е по-важна - избираме Relative Colorimetric! В този случай възпроизводимите цветове ще се отпечатат максимално вярно, а тези, които са извън Gamut-а, ще бъдет заменении с най-близките възможни. Проблемът е, че ако в дадена посока стоят няколко невъзпроизводими цвята, все по-далече от границите на Gamut-а, много вероятно е те всичките, ако са на една линия, да бъдат заместени не с различни, а с един и същ цвят, намиращ се на границата. Едва ли някой би искал това да се случи с онази нежна преливка от много тъмно сиво към черно или пък с така популярната "разработка в сенките"!

Та, конкретно на въпроса "Може ли Epson 7900 да печата файлове, които са с прикачен профил ProPhoto RGB?":
- може разбира се, както и с какъвто и да е друг прикачен профил - по лошо е когато Ви пристигне файл, без никакъв профил!

Защото, както знаете, Photoshop има навика да визуализира файлове без прикачен профил, като приема, че в този случай трябва да се използва профила, който е зададен по Default в Color Settings. Проблемът e, че Вие не знаете, каква е била тази настройка на Photoshop на компютъра на този, който е радактирал/генерирал въпросния файл (и съответно как неговият Photoshop е визуализирал) - ако например, въпросният човек е ползвал кракната инсталация, дошла от американски хакери, нищо чудно, настройките на програмата да се по-различни по Default от тези на локализираните за Европа версии.
Да си признаем, много от нас самите дори и не са обърнали внимание на настройките на техния собственоръчно инсталиран Photoshop.

ProPhoto RGB беше въведен, защото има една част от цветовете, които човешкото око и сензора на камерата Ви виждат, но AdobeRGB не може да покрие. Но после пък се оказа, че като ще се прави по-широко пространство, нека да е колкото се може широко, дори ако ще и да е излишно широко! Така че в ProPhoto RGB има много цветове, които са невъзпроизводими на който и да е принтер, дори и на шампиона Epson Stylus Pro 7900.

Ако обаче става дума просто за фотография, генерирана в това пространство, почти сигурно е, че няма никакъв проблем тя да бъде възпроизведена прецизно от принтера на накоя от медиите с голям Gamut.

Интересно ми е, обаче как ние ще разберем дали това е станало коректно, при положение, че единственото място, където сме виждали файла преди това е на нашия монитор и цялото ни очакване, как трябва да изглежда той се базира на възпроизведдането му от едно устройство, което в много от случаите дори не е хардуерно калибрирано и профилирано, а само "на око", а дори и това да е направено, почти сигурно е, че едва ли монитора е от онези скъпи играчи, които едва-едва се доближават до възпроизвеждане на 95% от AdobeRGB, но дори и те са все още далеч, далеч от възможностите на ProPhoto RGB.
Да не коментираме влиянието на околната следа в помещението, където е разположен монитора - виждал съм монитори EIZO, прецизно калибрирани и профилирани, след което разположени непосредствено пред прозореца, с чудесно, контражурно, непрекъснато променящо се естествено осветление за фон! Отличен инструмент за вземане на отговорни решения по отношение на цвета!
Интересен е фактът, че почти никъде не съм видял студио да разполага/ползва с източник за еталонна светлина. Нормално е да се позагуби "разработката в сенките" ако се разглежда разпечатката в сумрачно помещение, да не говорим пък ако се разглежда изобщо без осветление!

На следващата Epson Print Academy - повече по темата!

Георги Чакъров
www.FACTOR.BG


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Danhill   
Дата:   11-11-09 01:22

амин!!!

на кратко и обобщено машинката си
е добра ако имате проблеми няма да са от нея[smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   11-11-09 12:02

Апропо, вчера дойдоха 4бр 40х60 с Pro Photo цветно пространство и дублирани две от тях с профил Adobe RGB. Видима разлика при подробен оглед нямаше.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: matasel   
Дата:   11-11-09 14:56

forbiden, Благодаря за подробното обяснение.[beer] [beer] [beer]
И в тази връзка: Кога и къде ще бъде "следващата Epson Print Academy" и как може да се участва в нея?[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   13-11-09 16:39

[shtrak] [shtrak] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: sirkhann   
Дата:   13-11-09 16:51

Моят въпрос беше как се справя с това цветово пространство, т.е. колко навътре с бутоните може да влезе. За мониторите съм абсолютно съгласен... ProPhoto на монитор (моят е не лош NEC) вади очи просто... Иначе в домашни условия аз открих минимални разлики разлики (но все пак ги открих) между ProPhoto и AdobeRGB на домашния ми Canon. Но се вижда къде изобразяващата стойност на ултра-наситени или искрящи тонове издиша, особено в зеленото... Затова ми е много мерах да видя как тия прекрасни машини вадят зелено (и съм с големи очаквания, м/у другото, а от това, което видях на Принт Експото - се надявам, че ще се оправдаят).

Та... утре смятам да навестя zed [smilie24]



Публикацията е редактирана (13-11-09 17:18)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   14-11-09 10:38

Заповядай :)
До обяд ще отида до базара, така че няма да бъда в ателието.[smilie24]



Публикацията е редактирана (14-11-09 10:41)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: sirkhann   
Дата:   14-11-09 18:36

Аз днес печатах при zed и какви красоти излязоха от тоя EPSON 7900, просто не можах да повярвам на очите си! Имах и няколко останали листа от Принт Експото от рекламните материали на Hahnemuhle на Фактор.бг и там какво се получи, също не е за разправяне, трябва да се види!

Цените също звучат сууупер добри, дори след края на промоцията, така, че искрено препоръчвам на всички, които искат ултра качествен и достъпен печат [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Нели   
Дата:   14-11-09 18:59

[smilie24] [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: k7   
Дата:   14-11-09 19:01

Евала [smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jokevcv   
Дата:   14-11-09 19:20

forbiden [smilie10]

Ако всички в този форум имаха твоето желание да обясняват ....

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   14-11-09 21:44

Ще коригирам леко г-н Чакъров. Изречението "А той отива в LAB винаги, дори и ние да не предполагаме за това" от няколко години не може да се приема за абсолютно вярно. Съществуват device link profiles, които преобразуват директно без обръщане към LAB цветовите стойности от едно конкретно цветно пространство към друго конкретно цветно пространство. В някои рипове вече се ползват.

На "епсънски" език името на такъв профил би било AdobeRGBtoPremiumcoated.icc примерно.
[beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »