Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 10:03

Една малко петъчна тема, но не чак толкова.
Сетих се какво писах преди година:

Просто дслр пазара се промени. От супер скъпите тухли четворки се мина през първите под 1000$, невиждания ръст през миналата година и половина. Просто си навлязоха в зрелоста, сега ще има и модели на често, и разноцветни такива. Сапунерски номера ще има.
Съвсем скоро ще има дслри в ниския клас с исо 6400 (неизползваемо разбира се). И милион други маркетингови уловки.


Какво се случи от тогава, ами наистина дслр-те навлязоха във фазата на зрелоста. Производителите се заеха да гледат на други места, към апарати без огледала. Междувременно, точно както и при филма, идеята за средния формат стана достъпна.
Днес Leaf счупиха поредната бариера с новия си гръб 5 серия.
22 мп на 36*48 мм + Phase one 645 AF + 80/2.8 за скромните 9999$
Сравнено с един д3х+50/1,4 7999$
В средния формат тази година се обявиха повече апарати отколкото профи/полупрофи тела в лайка формата.

Дали пък скоро няма да си имаме и среден формат без огледало? И да викаме на д700 кропка?[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   16-10-09 10:05

По - скоро наближава лудостта си![smilie2]



Публикацията е редактирана (16-10-09 10:05)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Shmidt   
Дата:   16-10-09 10:09

cicomanco

Направо си навлезе в лудоста си

Като пиксел в усмирителна риза ( разбирай малка матрица ) [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: J0R0   
Дата:   16-10-09 10:17

Средният формат и при снимането на лента имаше ограничено приложение.
Това е пак манията за повече мегапиксели.
ОК, ама освен многото мегапиксели има и доста неудобства, като почнем от размерите и теглото, липсата на обективи и аксесоари, бързината на реакциите и свършим с големината на файловете.

Средния формат си е за студио (и отчасти за пейзажи). Обаче ако искаш да ловиш уникални мигове, друг тип камери са по-удобни.
Или както се казва "за всяка задача си има подходящ апарат".

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 10:33

J0R0, безспорно си прав, но има и не малко средноформатни телеметрични, който са не чак толкова големи и тежки.
А и ограничено приложение в смисъл че в студио се снима на среден формат навън на лайка. В момента не е точно така.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stzz   
Дата:   16-10-09 10:54

Залагам гласуване за всички снимки в профила, ако до страница №4, спорът лайка с/у среден формат не доведе до бан.....поне за 1 седмица.

п.п. didesignbg [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d256h   
Дата:   16-10-09 10:56

За да знаем кога настъпва зрелостта трябва, да знаем кога е финала или края..

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bgprinter   
Дата:   16-10-09 11:00

Любител-ят беше много разпространен, доста семейства имат кутии с контактни копия които правеха на килограми във фото-тата. Това за нашата реалност, западната май не е по-различна, като гледам какви неща се разпродават по интернет.
Иначе мисля, че средният формат загуби битката срещу лайка-формата с поевтиняването на електрониката. Тогава, като че ли японците демонстрираха на всички, че винаги може още по-малко.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   16-10-09 11:13

Средният формат е амбиция на тези снимащи или с мерак да снимат за много пари и за престиж, за календари напр., ако не Пирели то поне нещо в национален мащаб, но никога няма да стане масова употреба.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digit_all   
Дата:   16-10-09 11:20

(sorry za latinizata)
Vchera biah na parijkoto foto izlojenie i probvah novata Leica S2, moje bi tova e mnogo dobur kompromis mejdu ogledalno reflex i sreden format kato obem/kachestvo/avto-focus itn... chte pochakam testovete po saitove i spisania, no e mnogo smelo ot strana na Leica da trugne v tazi posoka, evala [smilie24]



Публикацията е редактирана (16-10-09 11:36)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Shmidt   
Дата:   16-10-09 11:20

digitalgab

Никога не казвай никога [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 11:35

Сега, никой не говори за тотална ширпотреба.
Факт е че до съвсем скоро (в пре дигиталната ера) всичко което се снимаше сериозно, се правеше на 6*6 и нагоре. 24*36 дигиталките, определено видяха сметката на средния формат филм.
До сега не мисля че някои би могъл да обоснове икономически ползването на среден формат с дигитален гръб в България. Просто нямаше как търсенето и предлагането да се срещнат на тази цена.
Тенденцията, да можеш да купиш за 10 000 долара модерен автофокусен апарат, който е модулен + нормален обектив, ще размъти на доста хора главата. Включително и в този форум.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   16-10-09 12:02

didesignbg
Поскоро в пред дигиталната ера, най-сериозното се снимаше с голям формат - над 9х12 (4х5"). Средния формат даваше компромиса между качеството (на по-големия) и оперативността на лайката.
От тази гледна точка си мисля, че ФФ в този му вид се доближава до средния формат, а кропките са лайката на филма

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   16-10-09 12:33

Навлезе в зряла фаза, защото се профилира: ширпотреба, среден клас и профи.
За средния формат остана само профи, както си беше и преди...
За големия формат само суперпрофи сканиращи гърбове.

[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tziko   
Дата:   16-10-09 12:57

Съмнява ме да е навлязла. Предстои битка на огледалото с/у ел. визьор. А както пише по горе първо тряа да отмине, после да гледаме кога е била в зрелоста си, а не ми изглежа че скоро ще отминава. Пък токувиж измислили няква нова тхнология за матрици (с променящ се размер примерно[smilie18] ) и тогава стой та гледай.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danny_falin   
Дата:   16-10-09 12:57

толкова ли чак нема какво да правите, да ви се неначуди човек [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   16-10-09 15:20

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: J0R0   
Дата:   16-10-09 17:00

Автор: didesignbg

Факт е че до съвсем скоро (в пре дигиталната ера) всичко което се снимаше сериозно, се правеше на 6*6 и нагоре.


Много смело изказване.
[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Като почнем от Анри Картие Бресон, минем през хората от Магнум, Ройтерс и Нешънъл Джиографик и завършим с Дейвид Алан Харви - всички те цъкат или с телеметрички или СЛР-и.

А не бих ги нарекъл несериозни или снимането им несериозно.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: n1x0n   
Дата:   16-10-09 17:01

Средния формат си е за студио (и отчасти за пейзажи).

Това е българското схващане за нещата. В нормалните държави всеки сериозен любител си снимаше на среден формат филм най-редовно и без особено ограничение в жанровете. Само в държави като нашата средния формат имаше реномето на строго-професионална техника.

След цифровизацията, средният формат си стана чисто професионално оборудване и онези любители, които могат да си го позволят, са абсолютно изключение.

Та има още доста време, докато цифровия среден формат си върне мястото в чантата на любителя.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   16-10-09 17:18

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 17:28

J0R0, нито "телеметричките" нито СЛР-ите са се ограничавали някога до 24*36 формата.
Разбира се че преди дигиталната ера имаше широко разнообразие от формати, цифровото ги стесни до 24*36, сега просто нещата почват да се връщат към многообразието от формати.
Да качеството на 24*36 цифрово е равностойно на среден формат филм. А средноформатното цифрово може би гони големия формат филм. Въпреки че тук въобще не съм съгласен, просто големия формат дава много повече под формата на движения на камерата, нещо което в средния се среща рядко.
И да n1x0n ще трябва време да се върне в чантата на любителя, но мисля че вече е отворена вратата да се върне в чантата на професионалиста в България. Не се хващай за думата професионалист, тя при нас е по-скоро еквивалент на занаятчия.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   16-10-09 18:04

Като се има в предвид, колко средноформатни сапунери имаше из България и как от тях ставаха 'малко по-добри снимки', макар че обективите им бяха пластмасови, за разлика от тия на Смяна 8...

По-големия формат на сензора позволява по-занижени изисквания към прецизността на всичко останало.

Според мен, на дневен ред е 'ширпотреба ФФ' цифров фотоапарат, който не след дълго ще бъде последван от 'ширпотреба среден формат' и т.н.
По-нагоре няма да се иде, защото любителя няма да мъкне по-обемисти предмети.

Също така ми се струва, че скоро ще видим и нова вълна ретро камери, в стила на тия отпреди век, само че пълни с електроника. А защо не и някои от тях евтини и пластмасови 'made in china' -- заради визуалния ефект.

Фотографирането все пак е ритуал.

Или с други думи, далече сме от зрелостта...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 19:57


http://dc.watch.impress.co.jp/img/dcw/docs/319/134/01.jpg


danbi, като тази ли[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lipostok   
Дата:   16-10-09 20:06

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   16-10-09 22:45

didesignbg
"просто големия формат дава много повече под формата на движения на камерата, нещо което в средния се среща рядко"

Има си дигитални гърбове, които просто слагаш на голямоформатна камера, само са по малък формат, но свободата си остава като шифтене и тилтене.

http://www.photographical.net/small/sinarback54.jpg




http://www.smiphoto.com/n_products/sinar_emotion75.jpg


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chill   
Дата:   16-10-09 23:09

Автор: lipostok
Дата: 16-10-09 20:06

Нека да се направя на пророк, след 5 години ще има такова завръщане към филма, че цифровата фотография ще бъде най-презряната чалга и никой няма да я брои за похват в изкуствата.
---

Каква ще е движещата сила зад това завръщане?


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   16-10-09 23:19

Мисля ,че е в зрелоста си доста отдавна.
Поне може би 2 години.

Много ама много хора не разбират всъщност разбират и осъзнават ,че на пазара има абсолютно всичко необходимо за тяхните претенции като дигитална технология.

Единствената граница остава скъпата оптика.

Подчти всеки може да има тяло което дава подчти всичко на един фотограф със полупрофисионални изисквания.

Единственото което не виждам как ще стане шир употреба са качествената оптика.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   16-10-09 23:24

pd, личи си, че не си виждал средноформатни камери с пластмасова оптика. Те и самите камери си бяха пластмасови. Американците дори култ имат към Холга [smilie5]

Та тия камери правеха не много по-лоши кадри от 'хубави' 35мм камери с метално тяло и стъклена оптика.

Физика, какво да се прави....

Но инак си прав, за повечето фотографски цели едно сапунерче е повече от достатъчно!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   16-10-09 23:51

Идеалната камера е нещо като Canon SX20, със същия зум, но с по голяма матрица и нисък шум, въпреки че това едва ли е възможно.
Винаги ще има голяма и тежка оптика за тези на които им се мъкне, но и винаги ще остане актуално изказването на Иошихиса Маитани, отпреди доста години: "Може да имаш апарат способен да снима космоса и бактериите, но той ще бъде безполезен, ако не можеш да го носиш навсякъде". Малък и мощен, вижда се че все натам са били усилията.



Публикацията е редактирана (16-10-09 23:58)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Sumuelll   
Дата:   17-10-09 00:03

Не знам за вас, но аз лично съм голям фен на матриците на онези фирми които сякаш отиват в забвение - Сигма и Фуджи. Абсолютно съм съгласен за закучването на сегашното положение, ето вече се забелязва тенденция към намаляне на пикселите, но също така си мисля че идва момента от шапака големите фокусници да изкарат зайче- нов вид матрица която използва ИСО6400 както сега си ползваме ИСО200, матрица като тази на Фуджи на ФФ. Нещо като сензора на Кодак или Фавеона който няма да има АА филтър... инак да вече какво ли няма, но едва ли съм единствения който скрито се надява например Фуджи да се върнат на пазара с ФФ и да е с функциите на Д3. Казвам всичко това като човек който е ползвал само Канон.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hotsnail   
Дата:   17-10-09 00:14

24*36 с 35 до 40 мега пиксела и макс исо 12 800 на цена под 2000 Евро ще отбележат зрелостта на цифровата фотография.

За сега с тия АПС-Ц-та по-скоро гледаме разни дизайн компромиси.

Не знам за по-големите формати.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   17-10-09 00:32

За мен фотографията има не само техническа - мегапиксели, ИСО 25600, бързина на писане/четене,и т.н. - но и естетическа страна.
Избирането на малък (24 х 36мм), среден (за мен 56 х 56мм) или голям (4 х 5 инча в моя случай) формат, за всяка различна ситуация на базата на естетическите си свойства, заедно с естетическите качества на рисунъка на даден обектив (а не линните на милиметър които ще раздели), е по-важно. За мен.

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: lavrentii   
Дата:   17-10-09 00:54

Завръщането към филма ще е придружено с масово изоставяне на двигателите с вътрешно горене и преминаване към парни машини [smilie18]

Майтапът настрана, филмът има своите предимства и чар, но времето му отмина

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: alex070707   
Дата:   17-10-09 00:57

Бе вие чакайте да направят квантовите сензори и тогава ще хвърлите и среден формат и 24х36!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   17-10-09 01:02

Когато една технология стигне връхна точка в развитието си, дали може да се развива по нататък, разбирай филма?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   17-10-09 01:46

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   17-10-09 01:51

проявител и фиксаж.

има още такива хора останали (:

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   17-10-09 12:38

Я сега, може ли някой да обясни кога ще започне голямото филмово възраждане, че много ме развълнува новината?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ahaya   
Дата:   17-10-09 14:26

И аз мисля, като 35mm, и тази надпревара кой има по, по най техника никак не ме вълнува.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   17-10-09 15:29

Да се запиша и аз, че не се вълнувам от тази, същата надпревара.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   17-10-09 15:48

Драго ми е да чета постингите на филмови Дон Кихотовци...
Проста ... полудьееьеш!

[smilie5]



Публикацията е редактирана (17-10-09 16:29)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   17-10-09 16:00

Да не забравяме че тези, които не искат да се отказват от верните си голямоформатни технически камери имат отлична алтернатива:


http://www.betterlight.com/images_07/newHSdown7.jpg





Публикацията е редактирана (17-10-09 16:07)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   17-10-09 17:36

Копирано от форума, пускано незнам си колко пъти, ама май пак е време да им се напомни на някои хора...

Януари. Снимах котката си със сапунера. Ужасно.Ще се наложи да си купя DSLR.Посъветваха ме за Никон Д300.Сега ще видят.
Февруари.Разбрах, че китовата оптика абсолютно не ме устройва. Никаква звънтяща рязкост, нито размиване, пък и бокето - някакво нервно. Снимах котката, мустаците са неясни, съвсем мазно по краищата.
Март. Купих Никон 17-55/2.8.Остър като бръснач. Снимах котката, вижда се всяко косъмче от мустаците. Сега ще видят.
Април. С кропка снимат глупаците. Купих си Никон Д700 - сега снимам котката на тъмно при ИСО 25600. Наложи се да сменя 17-55 с 24-70.
Април. Диапазонът на фокусни разстояния не ми е достатъчен. Котката се крие върху гардероба. Купих си 14-24 и 70-200 на 2.8. Сега снимам котки по съседните покриви.
Юни. Разбрах, защо истинските фотографи снимат с праймове. Купих си 85/1.4 Снимах котката - мустаците са на фокус, останалото приятно размито. Сега ще видят.
Юли. Прочетох на форума, че съвременната оптика няма художествен рисунък. Купих стари ръчнофокусни 50/1.2 и 85/2.0 Опитах се да хвана котката на фокус, но не се дава мръсницата.
Август. На фотофорума оплюха моята котка. Хоризонтът бил крив. Купих си карбонов статив Манфрото с либела. Сега ще видят.
Септември. Каквото и да си приказваме, няма истiнска пластика в цифровите фотографии. Купих си професионалн лентов Никон Ф6. Любувам се на благородното лентово зърно. Само дето ме дразни котешкатa козина и скановете.
Октомври. Във фотолабораторията затриха лентата с новите фтографии на котката ми. Купих си увеличител Durst, котката се научи да живее при червената светлина на Аладиновия фенер.
Ноември. Мъдростта идва с опита. Продадох всичките Никонски боклуци на някакъв новак, заедно със специален шкаф за съхранение на оптиката. Купих си Лайка М7. Ето това е истински рисунък. Само котката се опитва да излезе непрекъснато от кадър, опитвам се да се науча да отчитам паралакса.
Декември. Разбрах какъв глупак съм бил. Продадох Лайката, купих си Хаселблад ( отначало мислех да взема Броника, но си казах - стига толкова компромиси)За да купя цифров задник, се опитах да продам няколко снимки на котката, но на фотостока не ги харесаха. Наложи се да си продам колата. За цифров задник не ми стигнаха парите, но пък сега си имам студийно осветление.
Януари. Хасито е тежко - падна върху котката, сега тя пълзи по бавно на три лапи, по-удобно е да я снимам. Пък и снимките се получават по-драматични.
Февруари. Най-накрая! Получи се. Хасито си лежи в шкафа, а котката я снимам с Холга-пинхол. Получих прекрасни отзиви на anti_photo, но кой знае защо всички смятат, че това е автопортрет.
Март. Ура! Само съжалявам за котката.Донесох днес в къщи карданна камера 4х5", показах я на котката, я тя измяука жално, допълзя до перваза и се хвърли от 16-тия етаж.Слязох долу и за спомен заснех кървавите парцали с мобилен телефон. За експеримент публикувах снимката на фотосайта, а тя стана снимка на деня! Сега разбирам, че ако бях заснел котката от 16-тия етаж през клоните с телеобектив, щеше да е много по-яко.Пак ще трябва да се купи DSLR Nikon. И чифт котки.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   17-10-09 19:03

Всъщност, най-смешното е, че при цифровата фотография, размера на сензора няма значение. Даже не е нужно на всички фотоапарати сензорите да са с едни и същи размери.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   17-10-09 19:08

danbi, както в живота, така и във фотографията размерът има значение, особено зад камерата!

[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   17-10-09 19:09

Зад камерата, значение има големината на ЗАУ-то!

[ezik]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: next_time   
Дата:   17-10-09 19:11

photostoykov

мисля че си наясно че фотографията е преди всичко добра или посредствена, а чак след това идва въпроса на какво е снимана.

Аз предпочитам да разглеждам Магнум вместо сток саитове, на други работата или интересите диктуват обратното.

Въпроса за зрелостта аз поне го разбирам като времето в което матрицата не е нужно да се доказва, когато не страда от комплекси и не и се налага да доказва сама на себе си как тази година е по-добра от миналата година, как вече с новия двоен процесор ... и новите битове, и ..... дрън-дрън та пляс.За мен в момента цифровата фотография излезе от тинеиджърските години, но е далеч от зрелостта -по-скоро е в периода на високата трудоспособност.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   17-10-09 19:15

Некси, ей тука ме спечели за общата кауза: медията и формАта нямат значение само тогава, когато фотографът подхожда креативно към фОрмата и съдържанието!

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   17-10-09 21:33

Фотостойков,
той, некс-таймът е написал друго нещо...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   17-10-09 21:40

Дори и отчаяно да защитавате сребърно-халогенидната фотогрофия, проблемът с медията не е основен, когато става въпрос за авторско виждане.
Само артистът може да решава как да поднесе на зрителя своята визия и философско послание.
Нищо лично, но това което защитавате ревностно, за мен е вече отдавнашна история!
За там, за където сте се запътили господа, аз отдавна съм се върнал.



Публикацията е редактирана (17-10-09 21:42)

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: Canon   
Дата:   17-10-09 21:49

Ми знам ли, при филмите за стотина години още не е свършил процеса на самодоказване - то не бяха емулсии, цветност, назърненост, градация, контраст, а вече е с единия в гроба. Ако не са някои материални особености, специализирани приложения и емоционални личностни настройки, щеше да е с двата вътре, без да се е самодоказал докрая.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MartenBG   
Дата:   17-10-09 21:55

Май всеки чете само това което лично е написал.
[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: Canon   
Дата:   17-10-09 22:10

MartenBG
Пример с медия, преминала целия си жизнен цикъл е много по-ясен

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: next_time   
Дата:   17-10-09 22:20

photostoykov

Хората не защитават сребърно-халогенидни процеси а правото си на избор.В момента в който вземат друго решение ще защитават и него също толкова пламенно.Този форум е видял доста обрати.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Dohtora   
Дата:   18-10-09 12:47

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: Canon   
Дата:   18-10-09 14:32

Dohtora
Наименованието на тези тема е "Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?"
Знам ли какво общо има правото на избор със зрелостта на медията. Май нищо. Ако един опортюнист, използвайки това си право, крещи с пълно гърло "Този дядо е бебе" дали ще се промени възрастта (в частност зрелостта) му?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   18-10-09 14:51

Canon, това зависи от скалата по която мериш, както всичко друго [smilie5]

Логично е, един 1000 годишен младеж да нарече 100 годишен дядо "бебе".

Според теб, как да му вика?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: next_time   
Дата:   18-10-09 15:25

Dohtora

[thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou]


В основата на много от споровете е разликата в нивата на спорещите както и различните преоритети.Ако спора се води на тема "техника за сток" едва ли ще има много разногласия, явно там принципа е колкото повече толкова повече.Ако се говори за птичарско снимане ... и там нещата са унифицирани и т.н.
Проблема се явява когато в темата влезе запален и понапреднал фотоетусиаст, които снима за удоволствие и избора му не е свързан с конкретна тематика.Такъв човек може да спори дали филма е добър или лош, дали дългата оптика е по-секси от късата, плитък срещу дълбок доф и ..... какво ли още не.Темата се измества винаги в периферията и никога не се изяснява с примери.Няма по-добър пример от примера[smilie5] .

Дигиталната фотография ще е в зрелостта си когато се дефинира кое и колко е достатъчно и не се налага да се сменят тела всеки сезон, защото новата концепция е 2мп повече, тогава и снимащите ще се интересуват повече от снимане а не от поредния анонс.Като погледна в предишни години имаше повече теми за снимане, после доиде времето в което на първа страница имаше 10-12 теми на тема какво диги тяло да взема а сега предимно са темите какво се чака да излезе.Няма дори за разнообразие някоя тема канонско/никонско боке, плитък или дълбок доф при портрет и пеизаж .... форума е станал като СИП в техникума по финна механика и оптика - пълно с техничари и изпразнено от към добра фотография.

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: Canon   
Дата:   18-10-09 15:29

Прав си [smilie24]
Запознай ме с него (младежа) да ми каже и на мен "бебче"


Интервюират столетник как е доживял цял един век:
- Не пия акохол, не пуша цигари, само чиста изворна водица ...
От горния етаж се чува голяма дандания и интервюиращия пита:
- Какво става?
- А, нормално, всеки ден е тъй, татьо и батьо пак са се напили като мотики и се бият ...

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: Canon   
Дата:   18-10-09 16:44

Точно заради нафукани като теб next_time е такова положението. Хайде, сега сети се за твоето арогантно отношение към мен - и аз трябва от позицията на 30 годишния си творчески опит да го споделям. Да, да, ама не. Тук са средните пръстчета...
Да допълня ли с утвърдилата се форумската простащина към по-стари и утвърдени автори - Хаджимишев, Предов ...
На това място пак да те подсетя - куче, което не знае как да лае, само вкарва вълка в кошарата. На каквото си постелеш, на такова ще легнеш

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   18-10-09 16:46

Ако искаш за господин Предов да си поговорим? [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   18-10-09 16:54

exile
Говорете си с некста, с марин У ... Ще имате единен език и терминология, вместо да се циври във форума за теми за боке, плитък или дълбок доф при портрет и пейзаж ...
Аз го познавам и него, мисленето и творчеството му, още преди вероятно ти да си се родил. Едва ли нещо ново можеш да ми кажеш

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: next_time   
Дата:   18-10-09 18:55

Каноне - в предишната тема ясно казах - НЕВЕРОЯТНО ТЪПО И АРОГАНТНО ГОВЕДО СИ И ЗА МЕН НЕ СЪЩЕСТВУВАШ.Ако не можеш да го запомниш ще ти го пиша регулярно.Ако можеш да си спестиш използването на ника ми ще спестиш и на мен подсещанията.

Отговори на това съобщение
 Re: Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: MarinY   
Дата:   18-10-09 19:55

Я, пак съм споменат "за пример".
Каноне, като няма какво да доказваш пред непрофесионалистите, защо се изказваш само в технически теми? Измъкни някоя, за изкуство, в която си бил малко по-толерантен, отпреди 5 години и ще я подновим.

А по темата: Техниката (в случая медията), си е винаги "узряла" за момента на съществуването си. Ползвателя е винаги "догонващия" в тази двойка, защото той е обучаващия се, който трябва да открие и използва "другите" възможности.

Според мен, заради факта, че зау-то догонва, не е странно, че се отделя повече внимание на техническата страна. Когато тя се овладее, ще се върнем, може би, на "по-красивите" разговори за Целта, Начините и Резултата.

Бих искал, за н-ти път да "повторя", моята позиция за Всички Възможни Разговори, които водим - те са безсмислени, ако няма толерантност, опит за разбиране на другата страна и минимално количество чувство за хумор.

[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   18-10-09 20:00

Нищо ново, и през лентово време беше така, всяка година нови модели, да се дразни и да купува народа. Но в крайна сметка, медията няма значение, важен е резултата, поне такова би трябвало да бъде мисленето във форума.



Публикацията е редактирана (18-10-09 20:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Lalinda   
Дата:   18-10-09 20:26

Резултатът - или целта - уви, не е оправдал средствата.

Колкото повече притежатели на фотоапарати има, толкова фотографията става по-малко...
[smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chill   
Дата:   18-10-09 20:32

Само дето най-големите радетели за Изкуфство най-много протестират - това било цветно, онова на фокус, а другото било фотошопено.
И най-много наблягат на технологията в собствениоте си произведения - това с пинхол, онова с филм със срок на годност 1954, а другото с цианотайп.

Ама пък щом ги влече... [beer]

А по темата - мегдан за развитие не означава незряла технология. За мен една технология е "зряла", когато излезе от лабораториите и започне да се използва в бизнеса. Цифровата фотография е даже отвъд този етап - тя е станала масова. И масова не само измежду фотографите, а въобще сред хората.
[beer]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chill   
Дата:   18-10-09 20:33

Автор: Lalinda
Дата: 18-10-09 20:26

Колкото повече притежатели на фотоапарати има, толкова фотографията става по-малко...
[smilie11]
---
процетно.

FYP.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   18-10-09 20:35

Лалинда, клубът на елитарните притежатели на апарати, воден от теб, може и да помогне ... прибирайки си апаратите в килера. [smilie3]

Just kidding. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   18-10-09 20:36

Някои хора казват, че нивото на фотографията паднало след като Кодак започнали да правят фотоапарати....хаха

А аз освен на първото мнение на Некст за тази страница, симпатизирам и на МаринЙ ...

Толерантност!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   18-10-09 20:40

Така е, дигиталната технология зряла и е тук, щом тая категория потребители, които навремето снимаха със легендарните Скини сега снимат със дигисапунерки!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MartenBG   
Дата:   18-10-09 21:08

Арогантното отношение на Некстът към Канон не му прави чест.
Каквото и да пише по нататък,считам че ще е загуба на време да го чета...
...докато не покаже какво може като фотограф.
Като писател - не става.Блика насилие и безсилие от текстовете на некста.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: next_time   
Дата:   18-10-09 22:17

MartenBG

[thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou] [thankyou]


Още не си преглътнал историята с цаисовете.[smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MartenBG   
Дата:   19-10-09 13:44

[smile]
Добре Некси,ще ти го кажа по друг начин :
имаш великолепната възможност да си приятен и полезен събеседник.Щото виждаш ясно нещата и ги показваш интелигентно.Агресията ,обаче, ти играе лоша роля на имиджа.На теб.Не към когото е насочена.Просто правило за причина и следствие.

Ако приемеш че съм ти фен,а не противник,ще съм ти безкрайно ясен,а с това и полезен.

Желая ти много радости,



ПП- за Цайсовете благодаря,понаучих нещо за бокето от теб.Факт.[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Dohtora   
Дата:   19-10-09 14:39

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bgprinter   
Дата:   20-10-09 00:36

След като дигиталната фотография е навлязла в зрелостен период, кога да очакваме пенсионирането и? А тъй като е от женски род думата дали да не очакваме още междинни периоди?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   20-10-09 01:20

Българският принтер,
надали скоро ще видим Дигиталната фотогафия в редиците на пенсионерите. [ezik]
Загледах се в един цифров фотоапарат... и да си призная, харесва ми. Поне на външен вид. Жалко, че кинтите са му много.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   20-10-09 10:12

Абе некста че е рязък - рязък е, но и канон разко лази по нервите...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Dohtora   
Дата:   20-10-09 10:52

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   20-10-09 11:18

бгпринтер, зрелоста винаги е плато.
Колко дълго и хълмисто е друга тема.[smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stzz   
Дата:   20-10-09 16:11

След уточнението:"зрелоста винаги е плато"-ДА.
От пускането на Canon EOS-1Ds Mark II.[smilie24]
Но, случването и осъзнаването са две различни неща и за потребителите това все още не се е случило.
Разбира се тук роля имат и производителите и в техен интерес, е отложеното осъзнаване.

[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: NiGhtPiSH   
Дата:   20-10-09 16:23

Аз пък си чакам да ми дойде един Olympus Trip 35 и забравям за цифровалното :D

А да си кажа честно, щом имаме вече 24*36 дигитална телеметричка, мисля, че нещата са истински. Макар, че искам и някакво огледално рефлексно тяло с 24*36 на 12 Mpix и да е по-малко от D700 ;)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   20-10-09 18:06

Да, но тази 24х36 мм телеметричка струва 10 000 лв почти. Не мисля, че това може да се нарече средностатистически фотоапарат... защото повечето телеметрични фотоапарати с филм са на съвсем други цени - имам предвид и като нови - започвали са от 50 долара.
Ако цената се промени, ще си взема една цифрова телеметричка. Със сигурност.
Такова нещо трябва да стува около 1000-2000 лв. Но 10 000 лв е просто ужас.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: niro   
Дата:   21-10-09 10:54

Всъщност по FTV и подобни все по-често наблюдавам при фешън снимането /било то на море, интериор, не само в студиото/ диг. гърбове, както и неизменното лаптопче навързано отзад. Поизчезнаха нещо ФФ и малките кропове... [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   21-10-09 10:59

Цифровата фотография ще е зряла когато зенит извадят ДСЛР. [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   21-10-09 18:21

за 100лв [smilie24] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   21-10-09 18:37

Вие се майтапите, но от Зенит са обмисляли ФФ на 6 мегапиксела... добре, че не се е осъществила тази идея...

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »