Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Една малко петъчна тема, но не чак толкова.
Сетих се какво писах преди година:
Просто дслр пазара се промени. От супер скъпите тухли четворки се мина през първите под 1000$, невиждания ръст през миналата година и половина. Просто си навлязоха в зрелоста, сега ще има и модели на често, и разноцветни такива. Сапунерски номера ще има.
Съвсем скоро ще има дслри в ниския клас с исо 6400 (неизползваемо разбира се). И милион други маркетингови уловки.
Какво се случи от тогава, ами наистина дслр-те навлязоха във фазата на зрелоста. Производителите се заеха да гледат на други места, към апарати без огледала. Междувременно, точно както и при филма, идеята за средния формат стана достъпна.
Днес Leaf счупиха поредната бариера с новия си гръб 5 серия.
22 мп на 36*48 мм + Phase one 645 AF + 80/2.8 за скромните 9999$
Сравнено с един д3х+50/1,4 7999$
В средния формат тази година се обявиха повече апарати отколкото профи/полупрофи тела в лайка формата.
Дали пък скоро няма да си имаме и среден формат без огледало? И да викаме на д700 кропка?
Средният формат и при снимането на лента имаше ограничено приложение.
Това е пак манията за повече мегапиксели.
ОК, ама освен многото мегапиксели има и доста неудобства, като почнем от размерите и теглото, липсата на обективи и аксесоари, бързината на реакциите и свършим с големината на файловете.
Средния формат си е за студио (и отчасти за пейзажи). Обаче ако искаш да ловиш уникални мигове, друг тип камери са по-удобни.
Или както се казва "за всяка задача си има подходящ апарат".
J0R0, безспорно си прав, но има и не малко средноформатни телеметрични, който са не чак толкова големи и тежки.
А и ограничено приложение в смисъл че в студио се снима на среден формат навън на лайка. В момента не е точно така.
Любител-ят беше много разпространен, доста семейства имат кутии с контактни копия които правеха на килограми във фото-тата. Това за нашата реалност, западната май не е по-различна, като гледам какви неща се разпродават по интернет.
Иначе мисля, че средният формат загуби битката срещу лайка-формата с поевтиняването на електрониката. Тогава, като че ли японците демонстрираха на всички, че винаги може още по-малко.
Средният формат е амбиция на тези снимащи или с мерак да снимат за много пари и за престиж, за календари напр., ако не Пирели то поне нещо в национален мащаб, но никога няма да стане масова употреба.
(sorry za latinizata)
Vchera biah na parijkoto foto izlojenie i probvah novata Leica S2, moje bi tova e mnogo dobur kompromis mejdu ogledalno reflex i sreden format kato obem/kachestvo/avto-focus itn... chte pochakam testovete po saitove i spisania, no e mnogo smelo ot strana na Leica da trugne v tazi posoka, evala
Сега, никой не говори за тотална ширпотреба.
Факт е че до съвсем скоро (в пре дигиталната ера) всичко което се снимаше сериозно, се правеше на 6*6 и нагоре. 24*36 дигиталките, определено видяха сметката на средния формат филм.
До сега не мисля че някои би могъл да обоснове икономически ползването на среден формат с дигитален гръб в България. Просто нямаше как търсенето и предлагането да се срещнат на тази цена.
Тенденцията, да можеш да купиш за 10 000 долара модерен автофокусен апарат, който е модулен + нормален обектив, ще размъти на доста хора главата. Включително и в този форум.
didesignbg
Поскоро в пред дигиталната ера, най-сериозното се снимаше с голям формат - над 9х12 (4х5"). Средния формат даваше компромиса между качеството (на по-големия) и оперативността на лайката.
От тази гледна точка си мисля, че ФФ в този му вид се доближава до средния формат, а кропките са лайката на филма
Навлезе в зряла фаза, защото се профилира: ширпотреба, среден клас и профи.
За средния формат остана само профи, както си беше и преди...
За големия формат само суперпрофи сканиращи гърбове.
Съмнява ме да е навлязла. Предстои битка на огледалото с/у ел. визьор. А както пише по горе първо тряа да отмине, после да гледаме кога е била в зрелоста си, а не ми изглежа че скоро ще отминава. Пък токувиж измислили няква нова тхнология за матрици (с променящ се размер примерно ) и тогава стой та гледай.
Факт е че до съвсем скоро (в пре дигиталната ера) всичко което се снимаше сериозно, се правеше на 6*6 и нагоре.
Много смело изказване.
Като почнем от Анри Картие Бресон, минем през хората от Магнум, Ройтерс и Нешънъл Джиографик и завършим с Дейвид Алан Харви - всички те цъкат или с телеметрички или СЛР-и.
А не бих ги нарекъл несериозни или снимането им несериозно.
Средния формат си е за студио (и отчасти за пейзажи).
Това е българското схващане за нещата. В нормалните държави всеки сериозен любител си снимаше на среден формат филм най-редовно и без особено ограничение в жанровете. Само в държави като нашата средния формат имаше реномето на строго-професионална техника.
След цифровизацията, средният формат си стана чисто професионално оборудване и онези любители, които могат да си го позволят, са абсолютно изключение.
Та има още доста време, докато цифровия среден формат си върне мястото в чантата на любителя.
J0R0, нито "телеметричките" нито СЛР-ите са се ограничавали някога до 24*36 формата.
Разбира се че преди дигиталната ера имаше широко разнообразие от формати, цифровото ги стесни до 24*36, сега просто нещата почват да се връщат към многообразието от формати.
Да качеството на 24*36 цифрово е равностойно на среден формат филм. А средноформатното цифрово може би гони големия формат филм. Въпреки че тук въобще не съм съгласен, просто големия формат дава много повече под формата на движения на камерата, нещо което в средния се среща рядко.
И да n1x0n ще трябва време да се върне в чантата на любителя, но мисля че вече е отворена вратата да се върне в чантата на професионалиста в България. Не се хващай за думата професионалист, тя при нас е по-скоро еквивалент на занаятчия.
Като се има в предвид, колко средноформатни сапунери имаше из България и как от тях ставаха 'малко по-добри снимки', макар че обективите им бяха пластмасови, за разлика от тия на Смяна 8...
По-големия формат на сензора позволява по-занижени изисквания към прецизността на всичко останало.
Според мен, на дневен ред е 'ширпотреба ФФ' цифров фотоапарат, който не след дълго ще бъде последван от 'ширпотреба среден формат' и т.н.
По-нагоре няма да се иде, защото любителя няма да мъкне по-обемисти предмети.
Също така ми се струва, че скоро ще видим и нова вълна ретро камери, в стила на тия отпреди век, само че пълни с електроника. А защо не и някои от тях евтини и пластмасови 'made in china' -- заради визуалния ефект.