Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   13-10-09 11:01

Пешо,
навярно под "затваря макс блендата" той има предвид не най-затворената достъпна технически бленда на обектива, а максимално затворената приемлива бленда преди да започне да се влошава качеството от дифракцията [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 11:05

Фокусирам в първата 1/3 на ДОФ-зоната.
Изолзвам и мултифокусни техники, но те не са за всеки.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tziko   
Дата:   13-10-09 11:15

"Фокусирам в първата 1/3 на ДОФ-зоната."
или казано по друг начин, оставяш 2/3 от ДОФа зад обекта? или греша?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   13-10-09 11:17

Пешо що ти на на очите, като ти под 8 не падаш... където и на субекта да фокусираш е ок... по очите е за тъпи мазачи само... да не си прихванал нещо [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: alex070707   
Дата:   13-10-09 11:32

F11 си е THE BEST!

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 12:23

За какъв обект говориш, Тзико? В пейзажа може да няма обект, а съвкупност от обекти и обектчета и всичките да са еднакво важни.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: 35mm   
Дата:   13-10-09 16:19

asahi написа:

"Фокусирам в първата 1/3 на ДОФ-зоната. ..."

Това е много добра и вършеща работа техника.
В книгите по фотография често се казва точно това, че ДОФ-а е обикновенно на 1/3 пред, и на 2/3 зад, това което сме фокусирали.

В последните години като ми изпаднеше пълна техническа спесификация на обектив, Никон например, забелязвах че 1/3 - 2/3 правилото НЕ важи в повечето случаи. 1/3 - 2/3 ДОФ-а се променя както от фокусното разтояние на обектива, така и от на колко метра сме фокусирали.
Например 300мм обектив, при дадено растояние на фокус, приемливия ДОФ му беше точно 0.5 метра пред и 0.5 метра зад фокусираното. Т.е. 1/2 на 1/2.


Въпреки това,правилото (1/3 - 2/3) е много полезно и върши прекрасна работа в почти всички случай когато се използва позатворен широкоъгълен обектив.

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   13-10-09 16:57

asahi, какво имаш предвид по-точно под "мултифокусни техники", от любопитство питам?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Myth   
Дата:   13-10-09 17:05

Абе хора не ви ли вършат, автофокусните системи на камерите, работа та ... особено, като се има пред вид, че наистина практика при пейзажите е блендата да се позатвори така или наче почти всичко излиза на фокус.
Например:
при К10Д (според доф калкулатора)
при 16мм и бленда 11 ако обекта по който фокусираме е на 5м то след 93см всичко ще е на фокус. Хиперфокалното е 1,15 и от 57см нататък всичко ще е на фокус. Де да знам не мога да разбера що се мъчите да го смятате това пусто хиперфокално растояние, аре ДОФА е друго ама...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   13-10-09 17:12

щото е едно да гледаш дофкалкулатора, друго е да снимаш[smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: Canon   
Дата:   13-10-09 17:30

dashikov
много ти е труден въпроса? С повече от един отговор е.
Примерно: "да снимам портрет и за фон пейзаж"
Ако е портрет на кака Пена - фокуса е на нея на лявото оченце (ама ако е едноока, тогава по наличното око)
Ако е портрет на баба Пена - фокуса е на пейзажа - и бабата ще е доволна, че са и загладени/безфокусни бръчките и ти ще се радваш на пейзаж
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dashikov   
Дата:   13-10-09 18:28

Уважаеми г-н Петков,
Толкова информация има в написаното от Вас, че все още се опитвам да възприема поне една част от нея.След краткия, но изключително ползотворен контакт с Вас изгарям от желание да се запиша във ВТУ, където Вие да ми преподавате, надявам се да имам късмет и да има свободни места.
Сърдечни поздрави.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   13-10-09 18:43

Ако ми позволите, ще споделя и аз малко личен опит.

Със свръхшироките обективи (например Sigma 12-24 на Лайка формат) фокусирането си е живо предизвикателство и ако трябва и близките и далечните обекти, особено тези в ъглите на кадъра, да са идеално фокусирани, това не е никак тривиална задача. Ако в такива ситуации се ползва централна AF точка или се остави апаратът сам да си избира AF точки, резултатът в повечето случаи е незадоволителен. В такива случаи правя следното:

1) Избирам бленда в диапазон, където обективът все още дава пълната си рязкост, без да се забелязва омекотяване от дифракцията при 100% увеличение. За горната Sigma бленди 11 и 13 работят много добре, за други обективи, този диапазон може да е друг, така че го проверете чрез заснемане на тестов кадър с много дребен детайл при затворени бленди и вижте от каква стойност на блендата нагоре, започва да се усеща омекотяване;

2) Избирам странична AF точка, която съвпада с обект на достатъчно голямо разстояние от обектива, но не е нито много близко, нито на безкрайност.

3) Фокусирам с така избраната AF точка, снимам БЕЗ ПРЕКАДРИРАНЕ !!!, след което внимателно разглеждам рязкостта в ъглите на кадъра. Ако не ме удовлетворява или се получи така, че в единия от ъглите, кадърът е видимо по-замазан, отколкото в останалите 3, тогава избирам друга, странична AF точка (обикновено върху срещуположната страна на ромба) и повтарям снимката отново. След малко практика, се добива известен опит и почти безпогрешно се определя AF-точката, която ще даде най-добър резултат.

По така описания начин, в 90% от случаите на силно разхвърляни обекти в кадъра успявам да намеря AF точка, която да ми даде задоволителен резултат (видимо еднаква рязкост по цялата площ на кадъра). В особено тежки ситуации, (напр. обект на 50 см. в някой от ъглите на кадъра и планини в безкрайност или пък при някакъв екстремално крив ракурс), не ми остава нищо друго, освен да затворя блендата дори до 22 и да приема известно омекотяване или пък да търся друго, по-подходящо кадриране.

И още нещо ВАЖНО:

Екстремалните перспективни изкривявания при свръхшироките обективи водят до силно разтягане на обектите в ъглите на кадъра, а това създава впечатление за загуба на рязкост. Затова следва да се внимава, как се накланя обективът при заснемането на кадъра. Винаги се стремя да кадрирам така, че да свеждам перспективните изкривявания до минимум. В този случай получавам и максимално рязка картина по цялата площ на кадъра.

Гореописаната процедура може да изглежда малко сложна, но в действителност не е. Свиква се бързо, а усилието определено си струва, особено за по-претенциозните към качеството на пейзажната снимка.

Опитайте!

Отговори на това съобщение
 Re: Как фокусирате за пейзаж?
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 19:44

ф11 и три кадъра, за 3 плана. После мазане..
И о-чудо, дърветата имат листа.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: krist   
Дата:   13-10-09 21:56

абе тая техника с два-три различни кадъра с различен фокус нещо при мен малко крива.. кадрите излизат леко зумнати един спрямо друг и с 50/1.8д и с 18-70.. това нормално ли е?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 21:57

Нормално е, особено ако не го правиш както трябва.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 21:57

Ако нямаш статив, е нормално.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:07

Асахи, стана ми интересно.
Как фокусираш на различна дълбочина и границите на кадъра са ти същите?

П.П. статива няма нищо общо. Винаги има смяна на мащаба в отделните кадри.



Публикацията е редактирана (13-10-09 22:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:10

[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:11

Не се смей а обясни (ако можеш)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:12

Кое да ти обясня? Как 50 мм са си 50 мм?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   13-10-09 22:13

На халба бира мога да ти обясня. Не е задължително ти да черпиш. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   13-10-09 22:14

Четвъртък? Славяни? [smile]

П.П. За Каконианеца: Сложи си камерата на статив от 1000 лева. Сменяй фокуса на 1, 3, 5, 10 метра и глей какво става с кадъра. Винаги се "зумва" лекичко.

Т.е. детайлите в различните кадри са с леко променен мащаб.


Или очите ме лъжат?

П.П.П. Истината е, че никога не съм комбинирал кадри за да получа "по-голяма дълбочина". Не ми е необходимо.
Просто ми стана интересно.



Публикацията е редактирана (13-10-09 22:23)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:15

Аз не мърдам камерата. Фокусирам ръчно през визьора и по 3-те плана. Никакви изкривявания не намествам и нито дърветата, нито планините стават по-малки....

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CanoniO   
Дата:   13-10-09 22:24

Сменяй фокуса на 1, 3, 5, 10 метра

Що не почнеш от половин сантиметър?

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »